Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bokmärken/Favoriter i Explorer


peraxel

Rekommendera Poster

Jag har kvar Internet Explorer och använder den ibland. Några gånger nu har dock mina bokmärken (som kallas Favoriter i Explorer) försvunnit spårlöst. Förr kunde man söka efter filnamn "favoriter" och hitta några varianter, dels en default med standard-bokmärken, dels den personliga favoriter-filen. Nu hittar jag den förra men inte den senare.

Frågor:

1. Var ligger Explorers favoritfil gömd?

2. kan man spara en kopia av "Favoriter" i Explorer och/eller bokmärken i Safari eller Firefox?

3. Har någon en ide om hur man kan återvinna filen eller hur man kan förebygga att den försvinner igen?

 

MacOS 10.5.8

Explorer: senaste och sista versionen för mac

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaså, ingen som vill hjälpa dig? Jag hade en gång skrivit ner var bokmärkena till Explorer fanns, men jag verkar ha raderat anteckningen (tillsammans med Explorer). Den borde ligga i din Biblioteksmapp: antingen direkt i en mapp som heter Internet Explorer eller kanske i mappen Application Support? Nej jag är ganska säker att det ska finnas en IE eller MS eller InternetExplorer mapp på första nivån. Leta också i Datorns Biblioteksmapp, alltså inte bara i Användarens Bibliotek.

 

Fråga 2: Kan man spara en kopia??? Du har väl en backup på hela din Hem-mapp??? Se annars till att skaffa det direkt. Tänk om alla dina dokument och bilder skulle försvinna också? Om du av någon anledning bara vill spara en kopia av Bokmärkena kan du göra det och lägga den nästan var som helst - utom i Biblioteksmappen. En extern hårddisk eller ett USB-minne blir bra. + en kopia på en cd-skiva att lägga i bankfacket!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...