Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Var kan man låna en Apple nätadapter?


Roobarb

Rekommendera Poster

Jag har en 23" Cinema.

Den funkar bra. Förutom att när datorn (13" MBP) vill att skärmen går i strömsparläge/vila. Då vill skärmen ej tändas igen och man måste dra ut apparatkabeln till den och låta den stå lite, sen kan man stoppa i den igen och så tänds skärmen.

 

Jag har provat på en kompis macbook också, och där verkade det vara samma fel.

 

Så jag tänkte att enda chansen var att prova med en annan nätdel. En ny sån vill man ju inte köpa utan att ha provat först. Vet någon var man kan få tag på en sådan för att prova med? I Skåne.

 

***Förtydligar rubbe och flyttar rätt***

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Tror inte det handlar om nätadaptern utan om en bugg eller något som man måste arbeta sig runt. Vad är det för Macbook? Hur ansluter du mot skärmen? Vad är det för skärm? Det finns flera 23-tummare från Apple och det kan vara så att det inte finns någon annan lösning än att just undvika skärmvila.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar.

 

Jag har provat både i min Macbook Pro 13" med en mini displayport till dvi-adapter och en Macbook med mini-dvi till dvi-adapter och det är samma sak på båda.

 

Det är en 23" ACD aluminiumvarianten och det har funkat bra förut. Detta problem uppkom för ca en månad sedan. Före det så fungerade det klockrent.

 

Borde väl inte vara mjukvarurelaterat om jag provat två datorer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ett gratisprogram som heter Caffeine, som håller din Mac vaken när du fyller på koppen.

 

http://caffeine.en.softonic.com/mac

 

Men vill ju inte att den ska hållas vaken.

Dessutom vill den inte ens gå ner i vila så ofta. Den har bara skärmen i viloläge och då måste man dra ut sladden i två minuter sen tänds den igen.

 

Förstår inte varför den gör så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...