Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Importera foton från extern hårddisk till iPhoto


BaldWin67

Rekommendera Poster

Hmmm....måste man importera bilderna från de externa hårdiskarna till iPhoto för att kunna använda den som bildhanterare. Grejen är att fotografierna kopieras till den interna hårddisken i datorn....har man då mer fotografier än hårddiskyta så blir det genast problem. Kan man inte bara ha bilderna på de externa hårddiskarna och ändå utnyttja iPhoto......t ex som i Picasa.

 

Vh

BaldWin67

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm....måste man importera bilderna från de externa hårdiskarna till iPhoto för att kunna använda den som bildhanterare. Grejen är att fotografierna kopieras till den interna hårddisken i datorn....har man då mer fotografier än hårddiskyta så blir det genast problem. Kan man inte bara ha bilderna på de externa hårddiskarna och ändå utnyttja iPhoto......t ex som i Picasa.

 

Vh

BaldWin67

 

Du kan iaf skapa flera iPhoto-bibliotek och lägga ett på en extern hårddisk och välja att öppna det när du öppnar iPhoto om du vill komma åt de bilderna. Håll nere alt-knappen när du startar iPhoto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan iaf skapa flera iPhoto-bibliotek och lägga ett på en extern hårddisk och välja att öppna det när du öppnar iPhoto om du vill komma åt de bilderna. Håll nere alt-knappen när du startar iPhoto.

Det är precis vad jag gör: Jag har iPhoto-biblioteket på en liten extern hårddisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för era svar...problemet jag hade var att filerna från de externa hårdiskarna kopierades till den interna hårdisken på datorn när jag importerade dem....men problemet är löst...iPhoto/inställningar/avancerat....där kunde man bocka av kopieringen till hårdisken.

 

~~BaldWin67~~

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...