Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Filöverföring C901 till mac:en?


aspiemelly

Rekommendera Poster

Hej,

 

Har trotts tusen googleförsök och sökfunktionen här inte hitta nån lösning. Jag har en C901 green heart och en mac book pro alu. Minnet i mobilen börjar bli fullt och vill föra över videofilmerna till datorn men den hittar inte mobilen!! Sätter jag i usb-sladden säger telefonen "mobilen är klar att användas..." men ingen enhet dyker upp på datorn. Hittade iSync, vill iofs inte synka utan bara föra över filerna, nedladdning gick bra men den hittar två gammla AVSTÄNGDA sen över ett år mobiler som ligger i en låda och skräpar... men inte den nya fullt laddade mobilen 2 dm bort.

 

Hur får jag över mina filmer till datorn så jag kan skapa en film och rensa mobilminnet???

 

/tack på förhand

 

Melly

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sök på sync och sonyericsson så ska du få fram något plugin till isync

sedan ska det allt fungera med macens isyncprogram

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var den jag laddade ner. Sen hittar den bara gamla mobiler som inte ens har batteriet isatt. Den aktuella C901, hittar den inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Du behöver ta dig till menyn Inställningar/Kommunikation/USB/Ange standardläge. Där hittar du antagligen Datorläge för Windows inställt. Det du ville ha från början är USB-minnesenhet Filöverföring. Ställ in det och använd USB-kabeln, invänta att telefonen startar om i USB mass storage. Andra op.system är för modem, typ uppkoppling. Slutligen kan MTP vara en bättre användarupplevelse om du läser på lite grann, http://www.salling.com/MediaSync/Mac/, vad jag minns är den MTP-baserad men det kanske man inte behöver bry sig om...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...