Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Tips på saker till iPhone 3Gs

Shwareb

Recommended Posts

Jag köpte en iPhone 3Gs idag och mitt första intryck är...... Fantastiskt!!!!! Vilken telefon alltså!

Men nu undrar jag om ni kunde tipsa mig om program, spel, tillbehör m.m. :D

Bör man även köpa ett fodral till telefonen eller sitter den säkert i ens byxficka?

Tacksam För Svar :D

Hälsningar: Shwareb

Jag tycker fodral förstör designen så jag kör utan, men en del repor på baksidan får man ju, famrisan är dock repfri efter 2 år års daglig användande.

Vad gäller appar så finns det tipstrådar lite överallt, men beejive och facebook är väl de nyttoapps som jag använder mest, även flight control och doodlejump för spel.

campokatt@hotmail.com

Tjena. Jag köpte ett sånt där "skin" till luren. För att skydda mot repor. Kanske ser lite plastigt ut men lika snyggt som en repig lur tänkte jag. Fodralet går ju att ta bort till fint ;)

Ett annat bra tillbehör kan vara en billaddare. Batteri tiden är ju ganska kass.

Sen kan jag passa på att fråga om nån vet om det finns nån kabel som ger video ut till luren. Typ komposit eller nått så man kan se filmer på en tv. Kan vara bra om man ska bo på hotell nån natt och inte vill släpa med sig hela datorn... Eller om man har sällskap.

Appar som är coola är bla:

Byline. Rssläsare.

Hitta.se

Facebook

Lose it. "hålla koll på vikten)

Quickoffice. För att öppna Officedokument.

Remote. Styra iTunes från klykan.

Tv.nu

Svenskaspel. Målservice bla

Shazam- Om du vill veta vad det är för låt som spelas på radio.

Alla appar för olika radiokanaler. Ex, Bandit Gbg, Lugna favoriter.

Sen gillar jag "Paper toss" och R.Racing GTI. Två roliga spel.

/M

Displayskydd ska du ha. Skärmen på 3Gs repas MYCKET lättare än den på 3G.

Kommer det inte att påverka film- och spel upplevelsen och "känslan" när man trycket på skärmen negativt?

Kommer det inte att påverka film- och spel upplevelsen och "känslan" när man trycket på skärmen negativt?

Köper du ett skärmskydd av kvalitet så blir det tvärtom.

Vissa är lite matta, och tar då bort reflexer och ger en "bättre" känsla med lite motstånd när man sveper med fingret.

Kör dock utan film på framsidan och har gjort så i 1.5år och är väldans nöjd.

Zagg invisible shield full body.. det bästa 250 kr du spenderat säger jag.

Använder den till alla mina mobiler, och mina vänners :)

Kika på Radio speltorsks Blogg för lite spel tips till iPhone :D

www.radiospeltorsk.se

Annars hittar du bra nyheter på:

Toucharcade eller slidetoplay också.

Jag har också xagg invisiable skyddet, men jag failade när jag skulle klistra på det på baksida... men på framsidan är det underbart, suns kanppt, mäsks knappt, men man känner sig säker:) förstör ju inte designen:)

Sedan är det ju ett tips (snarare måste) att jailbreaka, kolla lite på youtube, så fattar du varför!

Jaså? Det har jag inte märkt. Inte en enda repa på min 3GS.

Mina "måste ha apps":

Facebook - hel grym applikation enligt mig

Tv.nu

Hitta.se - Riktigt fint att man kan spara numret du sökt upp direkt i telefonboken

Tweeite - Grym Twitter app

JLT - Ett måste för en bussresenär i Jönköping

Sedan kan även jag rekomendera Zagg invisible shield! Dock tycker jag att baksidan av skyddet är grymt svår att få bra...och ta det försiktigt med appliceringsvätskan, man vill ju inte stå där med en fuktskadad telefon.

Sedan kan även jag rekomendera Zagg invisible shield! Dock tycker jag att baksidan av skyddet är grymt svår att få bra...och ta det försiktigt med appliceringsvätskan, man vill ju inte stå där med en fuktskadad telefon.

Som jag nämnt tidigare:

Kvittar det om jag köper den härifrån, härifrån eller härifrån?

Körde med ZAGG Invisible Shield tidigare och var nöjd med den ändå till den började lossna och jag var tvungen att byta till något annat.

Köpte då ArtWizz ScratchStopper och tycker att det är ett bättre displayskydd.

Problemet med Zagg var framför allt att det inte har en helt jämn yta utan är lite skrovlig vilket tar bort klarheten hos displayen. Tänkte inte så mycket på det när den satt på men när jag tagit av den såg jag en enorm skillnad. ArtWizz skydd är helt plant som en glasyta och är gjord av lite styvare plast till skillnad från Zaggs väldigt mjuka och lite skrovliga material. Problemet med är att det är extremt viktigt att det inte finns ett enda litet dammkorn på glaset när du applicerar ArtWizz skydd för då får du en luftbubbla som inte går bort. Zaggs skydd är mer som att sätta på solfilm det är så mjukt och elastiskt så om du får några luftbubblor vid applicering går de bort under natten eller efter lite gnuggande.

Så även fast ArtWizz skydd var lite svårare att få dit bra så rekommenderar jag det framför Zaggs pga klarheten och den "glas-lika" känslan hos skyddet jämfört med Zaggs mer skrovliga gummiyta.

Dessutom får man med 3st skydd när man köper ArtWizz så om man misslyckas med ett eller vill byta efter några månader är det inga problem. Har haft mitt i ett halvår nu och det ser ut som nytt.

Båda skydden är dock bra produkter så det blir nog bra vilken du än väljer.

PS. Jag hade Zaggs "full-body" skydd på från början men tog bort baksidan för det såg inte så bra ut, det är väldigt svårt att få baksidan och kanterna bra. Plus att jag kom på att jag inte bryr mig om baksidan blir repig, huvudsaken är att glaset är skyddat.

Jag hade 3G innan och nu 3Gs, märker ingen skillnad på att den skulle repas lättare. Har den i jackfickan tillsammans med mina nycklar och har inte en enda repa. Det är mycket tåligt glas på iPhone. Jag tycker det är att slänga pengarna i sjön att köpa displayskydd. Om telefonen får en så kraftig stöt att det blir en repa så räcker nog inte ett skydd ändå. Spara pengarna och lägg till lite och köp en bra högtalare istället. Finns många bra portabla som man kan ha med på stranden på sommaren. Ett program som också är obligatoriskt är ju Shazam.

displayskydd är så jädra löjligt och onödigt, har haft min iphone i 1,5år och glaset är repfritt. ja fattar inte varför man ska ha ett fult skydd runt telefonen, är det för att den ska vara fin sen när man tar av det? å när är det då? är det när man ändå ska byta till en ny telefon?

jävla analt beteende, dedär med olika skydd på telefonen

Köper du ett skärmskydd av kvalitet så blir det tvärtom.

Vissa är lite matta, och tar då bort reflexer och ger en "bättre" känsla med lite motstånd när man sveper med fingret.

Kör dock utan film på framsidan och har gjort så i 1.5år och är väldans nöjd.

På min 3G var jag också nöjd. 3Gs:en är som sagt mycket repkänsligare.

displayskydd är så jädra löjligt och onödigt, har haft min iphone i 1,5år och glaset är repfritt. ja fattar inte varför man ska ha ett fult skydd runt telefonen, är det för att den ska vara fin sen när man tar av det? å när är det då? är det när man ändå ska byta till en ny telefon?

jävla analt beteende, dedär med olika skydd på telefonen

Mitt displayskydd är då inte särskilt fult. Syns knappt alls, men ger en matt skärmyta som gör telefonen väsentligt mer användbar till exempel i bilhållaren eftersom jag slipper reflexer.

Om telefonen i övrigt blir lite repig ger jag hundan i, men repor i displayen stör användningen.

Har provat både invisible shield samt Artwizz Artwizzsom skärmskydd.. kör nu med det senare. Men måste ändå rekommendera att du skippar väskan och köper nått skal skydd om du vill skydda ajfånen. Personligen tycker jag det e riktigt bökigt med väska som man måste hålla reda på med.Skal

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...