Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ta bort ichat, ical m.m


Mac'Donals

Rekommendera Poster

tjenare! Jag sitter och försöker ta bort bort lite onödiga program som jag aldrig använder. Jag pratar om ical, ichat, kom ihåg lappar, adressbook atomator etc.etc.

Fast när jag tar bort dem med hjälp av "Appcleaner" kommer det upp att programmen är skyddade och att man inte kan ta bort dem.

Min fråga, hur tar ja bort dessa program som jag ändå aldrig använder? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjenare! Jag sitter och försöker ta bort bort lite onödiga program som jag aldrig använder. Jag pratar om ical, ichat, kom ihåg lappar, adressbook atomator etc.etc.

Fast när jag tar bort dem med hjälp av "Appcleaner" kommer det upp att programmen är skyddade och att man inte kan ta bort dem.

Min fråga, hur tar ja bort dessa program som jag ändå aldrig använder? :)

 

Mitt råd är att inte plocka bort dem då de ingår i operativsystemet. Det kan leda till problem nämligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom är så djupt rotade i systemet så det skulle vara korkat att ta bort dom. Dessutom tar dom inte så mycket utav datorns kraft, och även om du skulle mot all förmodan lyckas ta bort dom så skulle du antagligen få en riktigt trög mac och dom skulle ändå komma tillbaks när du installerar ett nytt os x.

 

EDIT:

Jag sökte runt lite och det bör gå att ta bort, men det är så mycket jobb och så många .plist filer så det skulle antagligen förstöra systemet på andra sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder inte de programmen men jag har inte heller försökt ta bort dom.. har lärt av tidigare erfarenheter där OS X specifika-program bör ligga där de ligger även om man inte använder dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...