Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Stationär eller bärbar för att utveckla program, lite förvirrad.


Perran123

Rekommendera Poster

Hej

Jag ska snart köpa en Mac. Jag är utvecklare och för mig känns det naturligt att ha en stor skärm. Jag undrar om det fungerar bra att utveckla på en Mac Book Pro 15 tum? Eller ska man slå till på att köpa en iMac för betydligt billigare pris, större skärm och mer prestanda för pengarna, dock blir den ju inte bärbar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang. progammering vet jag inte, men det går ju likaväl att skaffa en större skärm till Macbook Pro. Dock så ska du fråga dig själv om det räcker med en stationär, eller har du stort behov av att ta med dig macen i arbetet, eller i privatlivet? Människor har olika behov, men jag vet att jag själv skulle ha svårt att gå tillbaka till stationärt just för att det är så skönt att kunna sitta med datorn vart som helst.

 

Om det fungerar bra med 15" kan någon här säkert svara på, men det är bara du som kan avgöra hur viktig portabiliteten är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det funkar bra att koda på MBP 15", men det är ju precis som Vinterhund säger, känner du att du behöver ta med dig den så köp bärbar och en extra skärm. Köper du en stationär kan du visserligen köra VNC till den stationära. Men jag tycker bärbar är smidigast :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren :rolleyes: Jag ska välja en bärbar macbook pro och eventuellt köpa till en extern skärm, det jag känner är att jag vill ha möjligheten att ta med den överallt, även fast jag kanske inte alltid gör det, men som sagt bara att jag har den möjligheten. Ska spara ihop lite och satsa på att köpa en vid löning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör med en 13# MBP och en extern 24# skärm och tycker att detta är perfekt. Reser en hel del med SJ i jobbet och då tycker jag att 13# är bättre än min 15.4#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fundera på om du verkligen behöver en bärbar och också om du kommer att jobba på den när du väl tar med den. Jag ser tre alternativ:

1. Du kommer att ha användning för en bärbar dator och det gynnar ditt arbete eftersom du ofta jobbar när du är på resande fot.

2. Du köper en iMac eftersom du ändå alltid kommer att jobba hemifrån och då slipper du att betala dyrt för möjligheten att vara portabel trots att du nästan alltid jobbar hemifrån.

3. Kombinera de båda. Jag vet inte vad en MacBook Pro kostar men köp en iMac och lägg lite pengar på en billigare Macbook/iPad för de tillfällen du vill kunna ta med en dator. Detta alternativ är bara aktuellt om du vet mid dig att du bara vill kunna ta med dig en dator men förmodligen inte kommer att använda den till tyngre arbetsuppgifter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...