Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Söker "msn vän" som är duktig på Mac :P


thomas89

Rekommendera Poster

Jag är ny i Mac, dock trivs jag väldigt bra och gillar det extremt mycket ( förstår inte varför jag inte bytt från PC tidigare? ).

 

Hur som helst, jag har en hel del små frågor då och då, känns som jag skulle spamma sönder forumet med alla dessa små frågor, och google hjälper mig inte alltid fullt ut.

 

Undrar därför om det finns någon som kan sin grej gällande Mac och har lust att finnas tillgänglig på min Msn lista som man kan fråga om mindre frågor samt be om hjälp om det skulle vara något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju det detta forum är till för.. att fråga om det man vill lära sig mer om. :ThumbsUp:

 

Annars är det ju bara att skicka PM till den du känner kan svara mer specifikt på dina frågor. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har så rätt så i det du säger, dock känns det betydligt mycket enklare att fråga någon över msn när det gäller mindre frågor som behöver snabba svar :)

 

Självklart kommer jag inte undvika forumet för detta, men alltid enklare att ha någon tillgänglig som man kan få snabbt svar ifrån =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen enskild person kan väl vara tillgänglig 24/7, så jag tror det går fortare att få svar genom att lägga ut en tråd här som många fler läser. Tråden snabba frågor o snabba svar kan ju kanske funka fint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En nackdel med att fråga på forumet är att en del börjar "skälla" för att man inte sökt tillräckligt. Vilket kan göra att det tar emot, sedan går det givetvis fortare att få svar om det visar sig att MSN-vännen är online. Iaf jag tycker stämningen har blivit sämre här emot tidigare.

 

Jag är ingen guru, men du får gärna lägga till mig, min iChat är jonibygg (at) mac.com.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En nackdel med att fråga på forumet är att en del börjar "skälla" för att man inte sökt tillräckligt. Vilket kan göra att det tar emot, sedan går det givetvis fortare att få svar om det visar sig att MSN-vännen är online. Iaf jag tycker stämningen har blivit sämre här emot tidigare.

 

Jag är ingen guru, men du får gärna lägga till mig, min iChat är jonibygg (at) mac.com.

Den "som skäller" får inga svar.. h*n skäller för tomma öron. :policeman:

 

Finns det en "nybörjar"tråd som är anpassad för basic-frågor så är det så. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för adressen :)

 

Dock lyckas jag inte lägga till dig på Msn, och jag vet inte hur iChat fungerar ( helt ny i gemet som sagt ).

 

Måste man registrera ett konto någonstans, och hur fungerar detta isf? :)

 

En nackdel med att fråga på forumet är att en del börjar "skälla" för att man inte sökt tillräckligt. Vilket kan göra att det tar emot, sedan går det givetvis fortare att få svar om det visar sig att MSN-vännen är online. Iaf jag tycker stämningen har blivit sämre här emot tidigare.

 

Jag är ingen guru, men du får gärna lägga till mig, min iChat är jonibygg (at) mac.com.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En nackdel med att fråga på forumet är att en del börjar "skälla" för att man inte sökt tillräckligt. Vilket kan göra att det tar emot, sedan går det givetvis fortare att få svar om det visar sig att MSN-vännen är online. Iaf jag tycker stämningen har blivit sämre här emot tidigare.

 

Jag är ingen guru, men du får gärna lägga till mig, min iChat är jonibygg (at) mac.com.

Skället undviker man väl genom att göra en sökning eller två innan man startar ny tråd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

site:forum.macworld.se innan det man vill söka på hos google ger utmärkta sökresultat på forumet. Forumets egna sökmotor är inte värd att torka sig i arslet med.

 

Klart du är välkommen att ställa dina frågor här, men en sökning innan frågan ställs är aldrig fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett annat tips är hjälp-funktionen, som i Mac är riktigt bra.

I varje program finns högst upp i menyraden valet "hjälp" och den är enligt min erfarenhet långt mycket bättre än hjälpen i Windows. För allmänna frågor om Mac och systemet är det hjälpen i Finder som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier
Jag är ny i Mac, dock trivs jag väldigt bra och gillar det extremt mycket ( förstår inte varför jag inte bytt från PC tidigare? ).

 

Hur som helst, jag har en hel del små frågor då och då, känns som jag skulle spamma sönder forumet med alla dessa små frågor, och google hjälper mig inte alltid fullt ut.

 

Undrar därför om det finns någon som kan sin grej gällande Mac och har lust att finnas tillgänglig på min Msn lista som man kan fråga om mindre frågor samt be om hjälp om det skulle vara något.

Du får gärna lägga till mig på iChat: katzenklavier@ymail.com eller MSN: katzenklavier [at] me.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...