Jump to content
Just nu i M3-nätverket

iPod + ny dator

Annahoj

Recommended Posts

Har iPod nano sedan några år, har ett bibliotek som jag lagt ned en hel del tid på i en gammal bärbar dator (ej Mac). Har sedan en tid en ny dator (en liten HP). Jag har installerat iTunes i den och lagt in några nya cd-skivor men när jag kopplar in iPoden säger den att jag inte kan ha två bibliotek. Om jag synkar Poden i den nya datorn försvinner allt det gamla ur den- det vill jag inte. Har testat att kopiera över biblioteket från gamla datorn till en extern hårddisk, verkar inte heller fungera...

Finns det något sätt att få över biblioteket FRÅN iPoden in i nya datorn? Finns det något sätt att "lägga till" det nya i Poden utan att radera det gamla?

Har försökt leta i "iPod and iTunes for dummies" men är nog dummare än så...(den handlar dessutom mest om iPhone och iPod touch...)/ Hjälp nå´n? :irriteradtjej:

Enklast är att föra över hela itunes-mappen (som ligger i musik-mappen på windows) från den gamla datorn till den nya. Det funkar 100 gånger av 100. Inte till en extern disk, utan till samma ställe där den låg innan. Dvs. C-disken.

Fast det fungerar bara om du har all musik sorterad av itunes i itunesmappen (Vilket brukar vara original-inställningen).

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...