Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Magic mouse tappar kontakten, Safari hänger sig...


Felixthecat

Rekommendera Poster

Efter ca en månad med iMac 27" så börjar det strula....

 

* Magic mouse lägger ofta av - helt oprovocerat. Man får hålla ner knappen en stund för att den ska få kontakt igen.

Mycket irriterande.

 

* Safari hänger sig i tid och otid. Färggrann snurra visas, men till vilken glädje? Den försvinner inte om jag inte

tvångsavslutar Safari. Apple har bombarderats med felmeddelanden.

 

Ska det vara så här? Tror inte det.

Fler som har samma erfarenheter? Just nu måste jag säga att min gamla PC är mer problemfri än den

här sprillans nya Macen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter ca en månad med iMac 27" så börjar det strula....

 

* Magic mouse lägger ofta av - helt oprovocerat. Man får hålla ner knappen en stund för att den ska få kontakt igen.

Mycket irriterande.

 

* Safari hänger sig i tid och otid. Färggrann snurra visas, men till vilken glädje? Den försvinner inte om jag inte

tvångsavslutar Safari. Apple har bombarderats med felmeddelanden.

 

Ska det vara så här? Tror inte det.

Fler som har samma erfarenheter? Just nu måste jag säga att min gamla PC är mer problemfri än den

här sprillans nya Macen...

 

Vad det gäller Safari så finns det två saker som triggar detta vanligtvis, det ena är flash playern och det andra att Safari verkar göra anslutningar synkront- alltså du öppnar en sida sedan öppnar en ny tab innan första sidans dns lookup är klar kommer andra tabben hänga tills tab 1 har fått svar, mycket irriterande om man råkar ansluta till en slö server.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en trådlös Logitech mus som man också i bland måste skaka liv i, dvs den verka tappa kontakten ibland. Det är en strömsparfunktion som gör detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...