Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Panik! Snälla hjälp...


JeppeT

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har under dagen förberett telefonen inför en resa till London. Fixat en massa och lagt in det jag vill ha med mig.

 

När jag synkade telefonen för första gången på en månad frågade Itunes om jag ville uppdatera till 3.13, varpå jag svarade ja.

 

Efter en stund avbröts uppdateringen genom ett "okänt fel". Telefonen slocknade och nu kan jag inte få liv i den.

 

Har smått panik eftersom jag ska resa imorgon bitti! Har ni några idéer? Vore otroligt tacksam för hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan hända den bästa. Din iPhone låser sig eller bara startar om hela tiden efter du försökt göra en jailbreak. Allt ser hopplöst ut, vad skall man göra?

 

Det finns en räddning, men det är en räddning som kan komma med ett högt pris.

 

För att komma ur problematiken bör man försätta sin iPhone i DFU-läge återigen. När man genomfört en jailbreak kommer man till en punkt där man skall föra sin iPhone till DFU läge. I det läget är nämligen iPhone motttaglig för en ny installation av mjukvara.

 

Gör så här:

 

  • Koppla din iPhone till din dator
  • Sätt igång iTunes
  • Utför DFU: Håll inne Power och Home-knapparna samtidigt i tio sekunder.
  • Sedan släpper du power-knappen och fortsätter hålla inne Home-knappen i tio sekunder.

Det kan ta lite tid att få häng på det direkt. Men efter du hamnat i DFU kommer iTunes fråga dig om du vill installera mjukvaran på din iPhone som vill återställa sig. Gör det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan hända den bästa. Din iPhone låser sig eller bara startar om hela tiden efter du försökt göra en jailbreak. Allt ser hopplöst ut, vad skall man göra?

Vet vi att den är jailbreakad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har alltså inte jailbreakat min telefon, ska jag prova ändå? Har inte haft min telefon så länge så jag är rätt okunnig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, jag är verkligen i desperat behov av att få den att fungera!

 

Någon som kan förbarma sig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, jag är verkligen i desperat behov av att få den att fungera!

 

Någon som kan förbarma sig?

 

Har du provat det mickelax skrev? Fungerar inte återställningen?

 

edit:

"Resetting the iPhone or iPod touch

 

Press and hold the Sleep/Wake button and the Home button at the same time for at least ten seconds."

 

http://support.apple.com/kb/TS1445

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...