Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Dålig skärpa på skrivbordet


Martin..

Rekommendera Poster

Idag då jag startade datorn så var bakgrunden på skrivbordet väldigt grynig och otydlig, händer samma med alla bakgrunder som jag har testat. Någon som vet varför?

H/ Martin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara bakgrundsbilden som är oskarp? Då är det bilden som har för låg upplösning.

Är allting oskarpt? Byt till bildskärmens optimala upplösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kör kanske inte den upplösning som din skärm är rekommenderad att använda, gör man inte det brukar det bli lite suddigt/oskarpt.

Skärmen brukar visserligen kunna köra exakt halva upplösningen perfekt... men inte mellanupplösningarna.

Min 30" skärm har upplösningen 2560x1600 men ser lika bra ut i 1280x800 förutom att allt blir hyggligt stort då :citation:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara bakgrundsbilden som är oskarp? Då är det bilden som har för låg upplösning.

Är allting oskarpt? Byt till bildskärmens optimala upplösning.

Ja, tycker allt annat ser ut som förut, men det är bara de som är konstigt att dom bakgrunderna jag testade har aldrig varit oskarpa förut. Konstigt :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du prova att ta en skärmdump och ladda upp här så att vi kan kika på hur det ser ut? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du prova att ta en skärmdump och ladda upp här så att vi kan kika på hur det ser ut? :)

Tog den klassiska XP wallpapern, inte tycker jag att den har varit SÅ oskarp förut :P

Tycker att molnen och gräset är jävligt otydligt ;p

post-16271-1265470321.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu märker jag att dom blir oskarpa om jag har valt i inställningarna att man inte ser ikonerna på skrivbordet? hmm?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...