Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Jailbreak 3.1.3 , iPhone 3gs


le1f

Rekommendera Poster

Kommer 4.0 vara gratis. Är det bara em vanlig uppdaterig?

 

De är en vanlig uppdatering, fast med ett helt nytt funktions utbud.

Om du är nyfiken på vilka funktioner som kommer finnas med finns en lista här: iPhone OS 4

 

Hoppas de hjälpte till :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 97
  • Created
  • Senaste svar

Kommer 4.0 vara gratis. Är det bara em vanlig uppdaterig?

 

Det är alltid gratis till telefonerna. Kostar pengar till Ipad och Ipod Touch.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Daniel Ljungqvist

När kommer 4.0 ut då? Juni va? Tack för svar förut :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Daniel Ljungqvist

Funkade skitbra med spiritjb. Tack fö tipset!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket. Det gick bra nu undrar hur kan jag spara min shsh på cydia jag har den på data.

 

Det gör du i Cydia. På startsidan i Cydia står även vilka SHSH du för närvarande har laddat upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cydia har för stunden stängt av shsh pga av stor belastning från alla jailbreakade ipadar.

 

Använd umbrella. Sök på forumet så hittar du guider

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gambler3k

Drar iväg några frågor.

 

Har en 3GS version 3.1.2 Baseband: 05.11.07

 

Har nu jailbreaka med blackra1n och det är som bekant tethered.

 

Och jag vill ju åt untethered.Hur går jag tillväga för att få untethered jailbreak med spirit och få behålla allt jag har på telefonen just nu?

 

Är det bara att göra en säkerthetskopia via itunes, återställ till 3.1.3och sen jailbreaka med spirit, å sen återställa kopia?

 

Och en till fråga, går det att ändra målmappen för säkerhetskopian?

 

Jag kan inte hitta nått.Eftersom jag gjorde "misstaget" att installera win7 på min 32gigs raptor så har jag lite dåligt med utrymme på c: :)

 

mvh

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena jag har en 3GS 3.1.3 05.12.01 och funderar på att jailbreaka.

 

Har hört att garantin försvinner när man jailbreakar, går det att återställa den så den blir som innan JB utan att det märks? eller är det bara att köpa en ny telefon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena jag har en 3GS 3.1.3 05.12.01 och funderar på att jailbreaka.

 

Har hört att garantin försvinner när man jailbreakar, går det att återställa den så den blir som innan JB utan att det märks? eller är det bara att köpa en ny telefon?

 

du kan alltid återställa telefonen så den blir som ny, då finns inget sätt för apple att se att den varit jailbreakad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du kan alltid återställa telefonen så den blir som ny, då finns inget sätt för apple att se att den varit jailbreakad.

 

okej är det bara att plugga in den och välja återställa i iTunes då elr ska jag spara shsh filen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

srry för dubbel :/

 

Jag testade att jailbreaka med Spirit på min 3GS, men den stannade på 'spirit' laddningsskärmen någon som vet varför?

 

fick lov att återställa i iTunes och nu är allt som innan, trök att det inte fungerade :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått en iphone 3gs 32GB av en kompis från Finland och ingen av de här operatörerna som finns i Sverige fungerar, har testat med Telia,Tele2, Telenor och 3G men så fort jag sätter i kortet och ska aktivera med itunes så står det att kortet inte stöds. Härom dan visade jag den en tekniker som jobbar med mobil service och han sa att den inte går att låsa upp men jag kunde lämna den i tre dagar och då skulle han jailbreaka den för 200kr, så vafan ska jag göra med den?

Mobilen är helt ny, är det värt att slösa 200kr på att jailbreaka eller är det bäst att bli av med den? vad säger ni experter?

 

__________________

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ber du din polare i finland att skicka dig ett kontantsimkort som telefonen är låst till kan du aktivera den och om du vill jailbreaka den, men det finns för närvarande inget sätt att låsa upp den, du får använda den som surfbräda o mp3 spelare tills unlock kommer under sommaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sociofraude

sgt105

 

Precis som micked säger så får du försöka få tag på ett kontantkort över den leverantör som telefonen är låst på.

 

Likadant stämmer det att det inte finns en operatörsupplåsning för firmware 3.1.3, endast jailbreak finns.

 

Med lite tur så är det firmware 3.1.2 i telefonen & då ska du INTE UPPDATERA iPhonen, gör du det så är det kört med operörsupplåsning till det dyker upp en för firmware 3.1.3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för svaret. Ska försöka höra med polaren och se om han kan posta hit ett sim-kort som fungerar.

Finns det annars inga program som jailbreakar utan original simkortet? den där tekniker sa nämligen samma sak, att det inte går att låsa upp för tillfället men att han kunde jailbreaka den, hur kan han göra det då han prövade flera olika sim kort framför mig som ingen av dem fungerade, undrar vad för program det är han använder som inte finns på internet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är rätt så säker på att dom använder sk. motorola test card för att aktivera.

ska låna brossans test kort nästa gång jag ominstallerar och prova, men det blir förhoppningsvis inte dom den närmaste månaden.

 

det kortet kan du programmera själv, kanske lite överkurs, programmerare kostar 500-600 och ett kort ca 100 med frakt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är rätt så säker på att dom använder sk. motorola test card för att aktivera.

ska låna brossans test kort nästa gång jag ominstallerar och prova, men det blir förhoppningsvis inte dom den närmaste månaden.

 

det kortet kan du programmera själv, kanske lite överkurs, programmerare kostar 500-600 och ett kort ca 100 med frakt.

 

Väldigt intressant det där...får ta och kolla upp det med tekniker imorn och se vad han säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

srry för dubbel :/

 

Jag testade att jailbreaka med Spirit på min 3GS, men den stannade på 'spirit' laddningsskärmen någon som vet varför?

 

fick lov att återställa i iTunes och nu är allt som innan, trök att det inte fungerade sad.gif

 

 

Du har fortfarande inte fått det att fungera?

Jag vill också jailbreaka min iphone 3gs, 3.1.3. Men om det inte funkar så suger det ju..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Har fått en iphone 3gs 32GB av en kompis från Finland och ingen av de här operatörerna som finns i Sverige fungerar, har testat med Telia,Tele2, Telenor och 3G men så fort jag sätter i kortet och ska aktivera med itunes så står det att kortet inte stöds. Härom dan visade jag den en tekniker som jobbar med mobil service och han sa att den inte går att låsa upp men jag kunde lämna den i tre dagar och då skulle han jailbreaka den för 200kr, så vafan ska jag göra med den?

Mobilen är helt ny, är det värt att slösa 200kr på att jailbreaka eller är det bäst att bli av med den? vad säger ni experter?

 

__________________

Om han kan kan du!

Han vill bara blåsa dig. Kolla upp allt med baseband o.s.v. & gör det själv. Jailbreaka den med exempelvis 3.1.3 & efter du gjort det Låser du upp den med Ultrasnow/blackria1n ( lär mig aldrig vad dom heter efter 3 JB/upplåsn)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Surfa in på www.jailbreakme.com med din iphone... kan inte bli enklare :-)

 

Jag har en 3GS och iOS4.01.. funkar kanon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...