Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Jailbreak 3.1.3 , iPhone 3gs


le1f

Rekommendera Poster

  • Svars 97
  • Created
  • Senaste svar

Man kan nedgradera sin iPhone om man har sparat sin SHSH fil genom Cydia.

 

Detta betyder om du har råkat uppgradera din iPhone som varit Jailbreakad innan så kan det gå att nergradera den igen.

 

http://iphonepyssel....n-iphone-guide/

 

Ja men basebandet nergraderas inte så du kommer inte kunna låsa upp den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försöker jailbreaka min 3GS. Vill säg verkligen INTE.

 

Har gamla bootrom & har skapat mig en liten ipsw med senaste sn0wbreeze. Prövat i både W7 & Virtuell XP maskin. Har döpt om filen till orginal namn. Får ändå alltid samma fel "blabla 1604".

 

Har sätt att detta går att rund gå på 3G men inte 3GS via iREB. Ingen som vet någon lösning till 3GS? Tycker det bör vara möjligt när jag ändå har gamla bootrom.

 

Hjälp!

 

(Nej, har inte sparat min SHSH)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dett finns inget sätt att Jailbreka unthetred med en ny 3gs som har 3.1.2 eller? Man får jailbreka med blackrain och sen aldrig stänga av den när man inte har tillgång till sin dator? Eller finns det nåt nytt sätt nu?

 

Det här med att man inte kan starta om telefonen utan att man måste "aktivera" med blackra1in igen är något jag inte förstått mig på? Jag har blackra1inat min telefon och jag kan starta om den bäst jag vill (3GS, 3.1.2). Så har det varit hela tiden för mig, har jag bara tur eller vadå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här med att man inte kan starta om telefonen utan att man måste "aktivera" med blackra1in igen är något jag inte förstått mig på? Jag har blackra1inat min telefon och jag kan starta om den bäst jag vill (3GS, 3.1.2). Så har det varit hela tiden för mig, har jag bara tur eller vadå?

Nej om jag har förstått det rätt så har vi samma situation. Anledningen (tror jag) är att 3gs(er) tillverkade innan nånstans runt v40 ej är bestyckade med en ny bootloader, vilket gör att den går att boota om utan dator.

 

Rätta mig gärna om jag har fel ni som kan mer.

 

Ang. Tethering: Jag tycker det är skönt att slippa tänka på att ej starta om luren i fält, men i ärlighetens namn så har jag haft min iPhone i över ett halvår och jag kan inte minnas att jag har behövt starta om den ofrivilligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag börjar tro att det inte kommer något jailbreak eller unlock för 3.1.3 med baseband 05.12.01. Jag tror att vi får vänta tills OS 3.2 eller 4.0 släpps. Geohot och Devteam verkar båda ha lyckats hacka 3.1.3 för ett bra tag sedan. Har de inte släppt det offentligt på snart en månad tror jag inte det kommer innan nästa stora OS uppdatering heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att ny Blackra1n är på väg som löser problemet,

någon som vet varför blackra1n fastnar vid bootningen på 3.1.2 och startar om åter igen, utan att jailbreaka. Man vill ju inte uppdatera till 3.1.3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Hej!

 

 

Igår köpte en iphone 3gs 3,1,3 hur kan jag jailbreaka den här vilken prog ska jag använda ?

 

 

Går inte. Du får vänta till 4.0. Ingen som jobbar med jailbreak på 3.1.3 längre. Allt krut ligger på Apples stora release i sommar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3.1.3 går att jailbrejka men kanske inte på GS men på min G går det men unlocken sket sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har kommit lite nyheter att ett nytt jailbreak är på väg.

 

Bland annat från skaparen av blackra1n. Denna nya versionen ska fixa så att du kan starta om din iPhone utan att behövea ansluta den till din dator.

 

http://iphonepyssel....lbreak-nyheter/

 

Jag kan meddela att jag på min 3G 3.1.2 lyckats jailbreakat med Blackra1n, men INTE behöver oroa mig för att något måste göras om efter reboot. Har ingen aning om varför detta fungerar hos mig - kanske har med tidigare upplåsningar att göra eller liknande, men fungerar gör det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick i uppdrag av en vän att jailbreaka hennes nya iPhone 3G.

Har aldrig jailbreakat innan men inget är omöjligt med google vid sin sida.

 

Telefonen kör det senaste uppdateringarna:

Firmware_________________3.1.3

Modemfirmware (baseband)__05.12.01

 

Telefonen gick att jailbreaka med "Redsn0w 0.9.4", och går nu att använda till surf, bilder, musik osv...

MEN, det går inte att ringa eller ta emot samtal.

 

Telefonen måste alltså låsas upp också.

 

Än så länge går det inte att låsa upp telefonen om den kör firmware 3.1.3

MEN, problemet går att lösa genom att "downgradea" din firmware till 3.1.2 med "Fuzzyband" vilket du gör via telefonen då den är jailbreakad

 

MEN, För att "Fuzzyband" ska kunna nedgradera din firmware så kräver programet att du har baseband 05.08.00

 

Så där sitter vi alla fast som har uppdaterat till de senaste. Vad vi väntar på nu är:

En unlock för firmware 3.1.3 eller...

En firmware downgrader som stödjer baseband 05.12.01 eller...

En baseband downgrader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick i uppdrag av en vän att jailbreaka hennes nya iPhone 3G.

Har aldrig jailbreakat innan men inget är omöjligt med google vid sin sida.

 

Telefonen kör det senaste uppdateringarna:

Firmware_________________3.1.3

Modemfirmware (baseband)__05.12.01

 

Telefonen gick att jailbreaka med "Redsn0w 0.9.4", och går nu att använda till surf, bilder, musik osv...

MEN, det går inte att ringa eller ta emot samtal.

 

Telefonen måste alltså låsas upp också.

 

Än så länge går det inte att låsa upp telefonen om den kör firmware 3.1.3

MEN, problemet går att lösa genom att "downgradea" din firmware till 3.1.2 med "Fuzzyband" vilket du gör via telefonen då den är jailbreakad

 

MEN, För att "Fuzzyband" ska kunna nedgradera din firmware så kräver programet att du har baseband 05.08.00

 

Så där sitter vi alla fast som har uppdaterat till de senaste. Vad vi väntar på nu är:

En unlock för firmware 3.1.3 med baseband 05.12.01 eller...

En firmware downgrader som stödjer baseband 05.12.01 eller...

En baseband downgrader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma person som gav oss Blackra1n har nu reggat en ny domän som heter Limera1n.com

 

Det kan betyda att det är ett nytt JB på gång. GeoHot har dock gått ut och sagt att det dröjer ett tag till innan det kommer ut då det är en del som sak fixas innan.

 

http://iphonepyssel....mera1n-nyheter/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TopFlySecurity

Samma person som gav oss Blackra1n har nu reggat en ny domän som heter Limera1n.com

 

Det kan betyda att det är ett nytt JB på gång. GeoHot har dock gått ut och sagt att det dröjer ett tag till innan det kommer ut då det är en del som sak fixas innan.

 

http://iphonepyssel....mera1n-nyheter/

 

Mest sannolikt att det är till OS 4.0 och att han väntar på att dom ska släppa den skarpa versionen av det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mest sannolikt att det är till OS 4.0 och att han väntar på att dom ska släppa den skarpa versionen av det

 

Det låter som en mycket trolig gissnig.

 

 

Det har kommit ut nyheter om att Spirit jailbreak ska släppas på Fredag.

 

Dock så skrev inte comex vilken fredag men man kan väl hoppas att han menade den närmsta.

 

http://iphonepyssel.se/2010/04/29/spririt-jailbreak-till-iphone-3-1-2-ipad-3-2-slapps-pa-fredag-nyheter/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...