Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Jailbreak 3.1.3 , iPhone 3gs


le1f

Rekommendera Poster

Då låter det nog som att det tyvärr inte går än. Om du har haft telefonen jailbreakad innan så kan det finnas en chans att det går men annars så ser det ur som att du får vänta tills någon har kommit på hur man kan jailbreaka 3.1.3.

 

 

Väldigt tråkigt att höra :/ velat jailbreaka min telefon nästan sedan jag fick den men har inte tittat upp hur man gör och sånt förrän efter jag uppdaterat till 3.1.3, men har jag den gamla bootroom:en till den? för jag har för mig att jag läst att om man har den gamla så ska man kunna jailbreaka den, med nått nytt program som "stödjer" 3.1.3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 97
  • Created
  • Senaste svar

Väldigt tråkigt att höra :/ velat jailbreaka min telefon nästan sedan jag fick den men har inte tittat upp hur man gör och sånt förrän efter jag uppdaterat till 3.1.3, men har jag den gamla bootroom:en till den? för jag har för mig att jag läst att om man har den gamla så ska man kunna jailbreaka den, med nått nytt program som "stödjer" 3.1.3.

 

Hm ja det tror jag att jag med har hört någonstans.

 

Jag hittade denna artikeln till dig, dock så har jag inte provat det själv så jag kan inte säga om det fungerar eller ej.

 

http://techpp.com/20...e-3g-3gs-3-1-3/

 

Jag ser i kommentarerna på artikeln att det har varit några om inte har lyckats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm ja det tror jag att jag med har hört någonstans.

 

Jag hittade denna artikeln till dig, dock så har jag inte provat det själv så jag kan inte säga om det fungerar eller ej.

 

http://techpp.com/20...e-3g-3gs-3-1-3/

 

Jag ser i kommentarerna på artikeln att det har varit några om inte har lyckats.

 

 

Jag har också sett den, men jag vågar inte prova för jag är osäker om jag har den nya eller gamla boot romen, man måste ha den gamla för denna jailbreakningen, och jag vet heller inte hur man tittar det :( Men tror ni det kommer en jailbreak snart som "stödjer" den nya boot romen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också sett den, men jag vågar inte prova för jag är osäker om jag har den nya eller gamla boot romen, man måste ha den gamla för denna jailbreakningen, och jag vet heller inte hur man tittar det :( Men tror ni det kommer en jailbreak snart som "stödjer" den nya boot romen?

 

Det är svårt att säga om det kommer snart. Jag sitter själv och väntar på att det ska komma en lösning till iPhone 3.1.3. Men om man ska titta på trenderna så är det bara en tidsfråga innan det kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är svårt att säga om det kommer snart. Jag sitter själv och väntar på att det ska komma en lösning till iPhone 3.1.3. Men om man ska titta på trenderna så är det bara en tidsfråga innan det kommer.

 

 

Man får väl hoppas, jag vill så gärna jailbreaka!! xD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir galen på det här med jailbreak på 3.1.3

 

var för sen med att spara min SHSH så kunde inte nedgradera till 3.1.2.

 

Har nu en 3GS med gamla bootrom och 3.1.3. Går detta att jailbreaka? Verkar som det ska gå med snowbreeze, men har ute fått det att funka. Hela tiden felet 1604.

 

Någon som har 100% koll hur man ska göra? Observera, jag vet också hur man gör med 3G, så inget från er :)

har checkat med forcast programmet och ja, jag har en grön NO tethered :)

 

tack på förhand!:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir galen på det här med jailbreak på 3.1.3

 

var för sen med att spara min SHSH så kunde inte nedgradera till 3.1.2.

 

Har nu en 3GS med gamla bootrom och 3.1.3. Går detta att jailbreaka? Verkar som det ska gå med snowbreeze, men har ute fått det att funka. Hela tiden felet 1604.

 

Någon som har 100% koll hur man ska göra? Observera, jag vet också hur man gör med 3G, så inget från er smile.gif

har checkat med forcast programmet och ja, jag har en grön NO tethered smile.gif

 

tack på förhand!smile.gif

 

Undrar exakt samma som dig, om du kommit på nått får du skriva in det här! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1604 är väl ett standardfel som jag fått vid två olika tillfällen.

1. USB-problemet på MacBook Alu när den var nu (löste sig med hubb)

2. Det vanligaste - ipsw-filen du försöker använda är inte korrekt. Av de gånger jag stött på 1604 har det i 4 av 5 gånger löst sig efter att jag byggt om filen. Med andra ord kan det helt enkelt vara så att filen är felaktigt byggd.

 

Vågar dock erkänna att jag inte läst guiden om jb 3.1.3 på 3Gs utan endast svarar då jag känner igen 1604 då jag fått det själv (på 3G) så det är fritt fram att bortse från min kommentar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iphonepyssel har lagt ut guider om hur man jailbreakar.

 

Sn0wbreeze:

http://iphonepyssel....0wbreeze-guide/

 

Redsn0w:

http://iphonepyssel..../redsn0w-guide/

 

Blackra1n:

http://iphonepyssel....lackra1n-guide/

 

Sn0wbreeze är den enda som ska klara om 3.1.3, dock kan jag verkligen inte få det att funka.

får "1604" varje försök.

 

Får försöka mig på det en gång till...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi tar det en gång till.

Har du en 3GS och uppdaterat till 3.1.3 utan att ha sparat din shsh på saurik server finns det ingen möjlighet till jailbreak i nuläget och kommer förmodligen inte finnas föräns 4.0 släpps. :)

 

Dock går det att uppdatera en jailbreakad 3.1.2 till 3.1.3 med t.ex sn0wbreeze

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men när kommer 4.0 då?!?!? O.o orkar inte vänta -.-

 

Ryktas om att det släpps i sommar tillsammans med nya Iphonen men det kanske heter 3.2 istället. Ingen som vet ;)

Kommer nog inte vara lättare att jailbreaka och låsa upp den versionen heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dett finns inget sätt att Jailbreka unthetred med en ny 3gs som har 3.1.2 eller? Man får jailbreka med blackrain och sen aldrig stänga av den när man inte har tillgång till sin dator? Eller finns det nåt nytt sätt nu?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns inte mycket annat att göra än att vänta då de jailbreak möjligheter som finns idag för 3.1.3 är som det ser ut bara om man man har jailbreakat sin 3.1.2 och vill uppgradera till 3.1.3 med jailbreak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi tar det en gång till.

Har du en 3GS och uppdaterat till 3.1.3 utan att ha sparat din shsh på saurik server finns det ingen möjlighet till jailbreak i nuläget och kommer förmodligen inte finnas föräns 4.0 släpps. :)

 

Dock går det att uppdatera en jailbreakad 3.1.2 till 3.1.3 med t.ex sn0wbreeze

 

Hur kan man se om man har sparat sin SHSH på cydia/saurik??

Jag har en 3GS och hade jailbreakat mobilen i en vecka innan turen vände om. Utan att tittade vidare eller lägga märke så till vad jag gjorde godkände jag uppdateringen till 3.1.3 :( Nu sitter jag fast här och har "förlorat" jailbreaken samt samtliga nerladdade program.

Jag har läst eran inlägg och försökt hänga med men så fort ni börjar skriva om att man ska ha sparat sin shsh så tappar jag bort er .. Kan någon vara vänlig och förklara detta för oss? Vet inte hur säkert det är men har tittat på lite snuttar på youtube som visar hur man kan göra:

 

 

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ladda ner umbrella. http://thefirmwareumbrella.blogspot.com/2009/09/tinytss-all-your-iphone-restores-are.html

 

välj ladda ner shdh från cydia. Får du ner en text fil som är runt 64kb så är allt bra. Då kan du redigera host filen o styra om den till cydias server eller köra en lokal server som finns med i umbrellapaketet. Läs i länken ovan. Där finns även nedladdningen av umbrella & tiny tss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ladda ner umbrella. http://thefirmwareum...stores-are.html

 

välj ladda ner shdh från cydia. Får du ner en text fil som är runt 64kb så är allt bra. Då kan du redigera host filen o styra om den till cydias server eller köra en lokal server som finns med i umbrellapaketet. Läs i länken ovan. Där finns även nedladdningen av umbrella & tiny tss.

 

ska jag ladda ner http://www.mediafire.com/?0zblnijwiyj till datorn, använder mac, och överföra det till iphone? ska det överföras via cydia? (om jag har förstått det rätt ;P

 

tack för svaret

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du laddar ner till macen och kör. Det är ett java prog så det funlar på både mac & pc.

 

Du laddar ner shsh filerna från cyda med umbrella. (inte med cydia)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du laddar ner till macen och kör. Det är ett java prog så det funlar på både mac & pc.

 

Du laddar ner shsh filerna från cyda med umbrella. (inte med cydia)

 

..ska testa .. spännande å se om man lyckas komma fram ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur kan kan jag ladda ner cydia eller umbrella till iphone?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...