Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Jailbreak 3.1.3 , iPhone 3gs


le1f

Rekommendera Poster

Jag har av misstag uppgraderat min 3gs till 3.1.3 och har nu inte jailbreak , jag kan inte nedgradera av någon anledning och alla 3.1.2 IPSW är "not valid" ... Finns det något program som kan hjälpa mig Jailbreaka min iPhone när jag har 3.1.3 +

Snabba svar uppskattas !! :)

 

Mvh Leif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 97
  • Created
  • Senaste svar

En fråga bara. Hur råkar man av misstag klicka på ok i en dialog som klart och tydligt frågar en om man vill uppdatera sin telefon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle Jailbreaka min 3GS med BlackRa1n men det misslyckades när jag hade 3.1.2. Så jag tänkte att då återställer jag den igen och då hade de släppt 3.1.3 så då var det det ända alternativet... 3.1.2 gick inte att återställa till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en Iphone 3G med iPhone OS 3.0. Den är förvarande jailbreakad med ultrasn0w.

 

Kan jag uppgradera till version 3.1.3 och sedan jailbreaka med PwnageTool 3.15? Någon som har gjort detta? Fungerar baseband efteruppgraderingen och jailbreaket?

 

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3GS går inte att nergradera. Eller jo det går OM man har sparat sina shsh filer i Cydia på suariks server så han kan signera firmwaren åt en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en Iphone 3G med iPhone OS 3.0. Den är förvarande jailbreakad med ultrasn0w.

 

Kan jag uppgradera till version 3.1.3 och sedan jailbreaka med PwnageTool 3.15? Någon som har gjort detta? Fungerar baseband efteruppgraderingen och jailbreaket?

 

Tack på förhand.

 

Ja det ska gå. En varning dock om ngt går fel under jailbreaken så måste du återställa till 3.1.3 om du inte har dina shsh sparade i Cydia. Det innebär också att dina telefon blir låst tills ngn knäcker senaste basebandet vilket kan ta ett par månader i bästa fall.

 

JAg avråder dig att inte göra det. Finns absolut inget nytt i 3.1 som du behöver. Vänta på 4.0 istället. JAg kör själv fortfarande med 3.0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Radiozo: Tack för svaret. Jag är lite orolig att min Iphone ska bli låst igen efter uppgraderingen. Jag får nog avvakta med att uppgradera den nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det ska gå. En varning dock om ngt går fel under jailbreaken så måste du återställa till 3.1.3 om du inte har dina shsh sparade i Cydia.

 

Hur sparar man sina shsh i Cydia? Bra att ha det som backup. Tips på någon guide. Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppna cydia och läs vad det står ;) Det är dock försent för 3.1.2 men du kan iaf spara så du kan nergradera till 3.1.3 i framtiden. Finns itne än såg jag nyss men det kommer senare i veckan. Han jobbar på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppna cydia och läs vad det står ;) Det är dock försent för 3.1.2 men du kan iaf spara så du kan nergradera till 3.1.3 i framtiden

 

Men jag har 3.0 på min iPhone. Det ska väl gå bra då? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag har 3.0 på min iPhone. Det ska väl gå bra då? 

 

Tror bara du kan få för 3.1.3. Men då har du iaf framtidssäkrat för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas jag kan väcka tråden igen. Jag kan ingenting om det här utan vill bara låsa upp min iphone, lyckades med blackrain men sen uppgraderades telefonen(jag klickade inte på nånting utan det bara dök upp på uppdateringar) och jag kunde inte längre ansluta till itunes. Jag har inte sparat något på Cydia heller, finns det något jag kan göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas jag kan väcka tråden igen. Jag kan ingenting om det här utan vill bara låsa upp min iphone, lyckades med blackrain men sen uppgraderades telefonen(jag klickade inte på nånting utan det bara dök upp på uppdateringar) och jag kunde inte längre ansluta till itunes. Jag har inte sparat något på Cydia heller, finns det något jag kan göra?

 

Om du har en 3gs så kan du bara göra en sak. Vänta tills ngn knäcker basebandet. Det kan ta väääldigt lång tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu finns ingen jailbreak till 3.1.3 men om du måste om återställa telefonen så kan du från i clarified ladda ned 3.1.2 firmware filen och på sådant sätt genom att hålla ned shift-knappen och klicka på återställ. då kommer det upp en browse-ruta, välj di 3.1.2 fil och klicka ok, då kommer den att återställa till 3.1.2 och inte uppdatera till 3.1.3.

 

 

Mvh SW

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

För tillfället kan du INTE degradera till 3.1.2 för att sedan låsa upp mobilen med Blackra1n eller redsn0w.

 

Anledningen till detta är att Apple har spärrat tjänsten att kunna degradera från 3.1.3 ( du skickar en förfrågan till deras server om det är "Okej" att göra det, och de nekar alla under version 3.1.3 )

 

Om du inte sparade SHSH från 3.1.2 versionen så kan du INTE restore'a den till 3.1.2 via saurik's (cydia) server, detta är inte möjligt längre. Dock kan du spara 3.1.3 shsh'n av framtida skäl!

 

För att göra detta behöver du göra ett par saker:

 

1: Ladda hem ett program som heter: USB view

2: Ta reda på ditt ECID nummer som är 16 siffror långt

3: Ladda hem ett program som heter: fw-umbrella ( Googla det )

4: Ta ECID nummret och stoppa in i programmet, Gå ner till Saurik i menyn och version 3.1.3 ( ingen annan funkar )

5: Tryck kör

6: Öppna Cydia i telefonen ( Om du inte har 3.1.3 då är det redan kört men om du har någon annan version och jailbreakad så att du har cydia så kommer du se " This device has SHSHs on file for iPhone OS: 3.1.3 " Precis över "Welcome to Cydia"

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Radiozo: Tack för svaret. Jag är lite orolig att min Iphone ska bli låst igen efter uppgraderingen. Jag får nog avvakta med att uppgradera den nu.

 

Den nya 3.1.3 OS uppgraderingen innehåller ingenting som är viktigt det är bara en sken manöver för att täta upp hålet i deras 3.1.2 OS ...

 

 

Uppgradera inte om du vill behålla både Jailbreak och unlock !!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den nya 3.1.3 OS uppgraderingen innehåller ingenting som är viktigt det är bara en sken manöver för att täta upp hålet i deras 3.1.2 OS ...

 

 

Uppgradera inte om du vill behålla både Jailbreak och unlock !!!

 

Det har jag sagt till folk sen 3.0 ;) Jag använder fortfarande 3.0. Men visst har man precis gått och köpt en så kan jag förstå att det är lite frustrerande. DOck bör man ju alltid kolla upp vad man kan göra med en telefon innan man handlar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick min utbytt och har lyckats låsa upp den, men efter några timmar låser den sig själv igen. Någon som har haft samma problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har kommit ett program från samma folk som har gett ut Sn0wbrezze.

Programmet kontrollerar din iPhone och ser om den går att jailbreaka och om den går att låsa upp.

Det är ett väldigt smidigt program för er som är osäkra på om din iPhone går att jailbraka eller ej.

Dock så är programmet till PC.

http://iphonepyssel....one-pc-program/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om det står att min telefon är, Tethered? NO. Kan jag då jailbreaka den? :D och isåfall, vilket program? Jag har iphone 3GS 3.1.3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om det står att min telefon är, Tethered? NO. Kan jag då jailbreaka den? :D och isåfall, vilket program? Jag har iphone 3GS 3.1.3

 

 

 

Då låter det nog som att det tyvärr inte går än. Om du har haft telefonen jailbreakad innan så kan det finnas en chans att det går men annars så ser det ur som att du får vänta tills någon har kommit på hur man kan jailbreaka 3.1.3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...