Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Haglöfs Lap 15


gant

Rekommendera Poster

Jag funderar på att köpa en väska till min MBP 15.

 

Denna väska från Haglöfs verkar intressant, Lap 15, http://haglofs.se/prd/visaprod.asp?ID=1883...=&nid2=1512

 

Jag undrar om någon har erfarenhet av denna väska till en MacBook Pro 15. I specifikationen för väskan står det att den passar datorer av storlek 12"-15". MacBook Pro är på 15,4", så min fråga är om väskan passar till min MBP?

 

 

 

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderar på att köpa en väska till min MBP 15.

 

Denna väska från Haglöfs verkar intressant, Lap 15, http://haglofs.se/prd/visaprod.asp?ID=1883...=&nid2=1512

 

Jag undrar om någon har erfarenhet av denna väska till en MacBook Pro 15. I specifikationen för väskan står det att den passar datorer av storlek 12"-15". MacBook Pro är på 15,4", så min fråga är om väskan passar till min MBP?

 

 

 

 

Tack på förhand

 

Tror att man menar 15,4 när man säger 15. Dessutom ska det tilläggas att MBP 15,4 tum är mindre än en PC på 15,4 tum (tunnare och smalare ramar). Så det ska inte va nåra problems...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

amberg: Tack för svaret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du bor inte i närheten av någon av alla deras återförsäljare som listas på hemsidan? Är ju bara att prova om du har datorn med dig. Skulle helt ärligt inte vilja köpa en väska utan att kunna klämma och känna på den samt kolla alla fack mm för att se om det passar, man får plats med allt man behöver mm....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blev "tvungen" att leta upp min Haglöfs portfölj/axelväska och kolla upp måtten. Det är en lite äldre modell och är säkert enklare utformad, men måtten kanske stämmer då även denna skulle klara 15" laptop. Det gör den, faktiskt med lite råge för MacBook Pro 15,4", tidigare modellen, ej unibody. Den har även två komprimeringsremmar i sidorna. Tveksamt om man däremot skulle klara att mosa in en 17-tummare i laptop-facket. Det är typ ca 2-3 cm luft runt macbooken, knappast mer. Haglöfs prylar brukar vara väl genomtänkta och utprovade, så du behöver nog inte tveka på varken storleken eller "tänket".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte grisen i säcken via addnature.com, de hade kampanj. Bra pris!  Fick hem den igår och den passar min MBP. Tack till alla som har svarat på mitt inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att man menar 15,4 när man säger 15. Dessutom ska det tilläggas att MBP 15,4 tum är mindre än en PC på 15,4 tum (tunnare och smalare ramar). Så det ska inte va nåra problems...

 

 

15,4 tum är 15,4 tum, oavsett om man talar om en laptop eller en desktop.

 

Du mäter diagonalen av bildytan på monitorn, ramar är totalt ointressant och är aldrig med i beräkningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15,4 tum är 15,4 tum, oavsett om man talar om en laptop eller en desktop.

 

Du mäter diagonalen av bildytan på monitorn, ramar är totalt ointressant och är aldrig med i beräkningen.

Men om det bara är bildytan man mäter måste väl ramarnas tjocklek ha betydelse för måttet när man skall köpa en sleeve till sin laptop?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om det bara är bildytan man mäter måste väl ramarnas tjocklek ha betydelse för måttet när man skall köpa en sleeve till sin laptop?

 

Givetvis men det var ju inte det som skrevs utan att det av någon anledning skulle vara skillnad mellan hur stor en tum var när man mätte på en Mac kontra en PC :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...