Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPad. När? Var? Hur?


Mew156

Rekommendera Poster

Jag tror nog inte att abonnemanget är det största frågetecknet när det gäller 3G iPad, utan om telia kommer att börja sälja 3FF micro simkort eller inte, jag vet att man kan klippa till ett vanligt sim, men micro-sim har ju en del extra funktioner som de större simkorten inte har, det återstår att se om de funktionerna krävs för att kunna använda mobilnätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 59
  • Created
  • Senaste svar

Jag tror nog inte att abonnemanget är det största frågetecknet när det gäller 3G iPad, utan om telia kommer att börja sälja 3FF micro simkort eller inte, jag vet att man kan klippa till ett vanligt sim, men micro-sim har ju en del extra funktioner som de större simkorten inte har, det återstår att se om de funktionerna krävs för att kunna använda mobilnätet.

 

Jag tycker det är ett stort problem! Varför skall jag behöva teckna ett ytterligare abonnemang för att kunna surfar på nätet när och vart jag vill? Jag har ett abonnemang till min iPhone som många nadra har. Har man fri data så kan man dela internet från sin iPhone till iPaden men icke!!

Varför? Sitter Herr Jobs i styrelsen på AT&T eller har han stor andel aktier där?

 

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är ett stort problem! Varför skall jag behöva teckna ett ytterligare abonnemang för att kunna surfar på nätet när och vart jag vill? Jag har ett abonnemang till min iPhone som många nadra har. Har man fri data så kan man dela internet från sin iPhone till iPaden men icke!!

Varför? Sitter Herr Jobs i styrelsen på AT&T eller har han stor andel aktier där?

 

 

Mvh

 

Förstår faktiskt inte riktigt varför du vill totalt dränera batteriet i din iPhone för att surfa en kort stund på iPaden? Tycker inte alls det är konstigt att den funktionen är för undermålig för att bli verklighet enligt Steve Jobs. Say no to good ideas to focus on great ideas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår faktiskt inte riktigt varför du vill totalt dränera batteriet i din iPhone för att surfa en kort stund på iPaden? Tycker inte alls det är konstigt att den funktionen är för undermålig för att bli verklighet enligt Steve Jobs. Say no to good ideas to focus on great ideas.

 

 

Vet inte hur du resonerar men funktionen att dela internet mellan iPhone och MB/MBP finns. Detta har Apple tillåtit så hur kan det vara en dålig idè? Hade det varit en dålig idè så hade den inte funnits från Apples`s sida. Själv så tycker jag att det fungerar utmärkt! Jag har inte totalt dränerat mitt batteri iPhonen när jag delar till min MBP!

Vad har du för uppgifter om batteritiden på iPaden i konstant 3G användande?

 

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min mening är att den egentliga frågan är om Telia och co. kommer att erbjuda tvillingkort (som telenor gör), med möjlighet då att välja micro-sim. Med andra ord, möjlighet att använda samma uppkoppling på iPad som i iPhone, men utan att gå genom iPhone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om inte sp är det skönt att man kan dela internet från iPhone om den är jailbreakad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite fel ställe att fråga, men det brukar följa med en duk med datorn. Annars, gå vidare till en annan avdelning på forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Rent praktiskt kan kortet beställas i samband med att man köper ett nytt mobilt bredbandsabonnemang, eller så beställer man till det som ett tvillingkort till ett redan befintligt abonnemang."

 

 

Låter trevligt att man kan få tvillingkort !!

 

 

 

Telenor

Priser

SEK (inkl. moms)

Tjänsten har ingen fast månadskostnad 0,00 kr

Anslutningsavgift 250,00 kr

 

Tre verkar inte kunna erbjuda tvillingkort! angry.gifangry.gif

 

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...