Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPad. När? Var? Hur?


Mew156

Rekommendera Poster

Jag har inte varit med på Mactåget så länge (ca:2 år). Under den tiden när Apple släppt nya produkter så har man alltid kunnat köpa/förhandsboka nya produkter dagen efter. iPhone fick vi ju vänta en månad på men den fanns i många andra länder på en gång.

 

Är detta något ovanligt från Apple nu med 2-3 månaders väntat från event till släpp? När tror ni man kommer kunna förhandsboka?

 

Tror ni att man släppt all info om iPad eller kommer det ev. komma mera? Som nämnt tidigare så saknade ju massa av Apples grundprogram. Sen är ju språkstödet inte så bra än heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 59
  • Created
  • Senaste svar

Använd sökfunktionen.

 

Och nej jag tror inte på förhandsbokning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple säger att WiFi-modellen "levereras i slutet av mars" så möjligheten att förhandsboka bör dyka upp ett tag innan dess tycker man. Språkstödet bör vara åtgärdat fram till releasen eller så kommer den förhoppningsvis via en uppdatering. Om svenskt språkstöd är ett måste skulle jag personligen vänta med ett köp fram tills Apple bekräftar att det kommer.

 

Edit: Här kan man bli meddelad när iPad finns tillgänglig för beställning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick inte att redigera mitt inlägg så det får bli en dubbelpost.

 

Här kan man nu förhandsboka iPad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte varit med på Mactåget så länge (ca:2 år). Under den tiden när Apple släppt nya produkter så har man alltid kunnat köpa/förhandsboka nya produkter dagen efter. iPhone fick vi ju vänta en månad på men den fanns i många andra länder på en gång.

 

Är detta något ovanligt från Apple nu med 2-3 månaders väntat från event till släpp? När tror ni man kommer kunna förhandsboka?

 

Tror ni att man släppt all info om iPad eller kommer det ev. komma mera? Som nämnt tidigare så saknade ju massa av Apples grundprogram. Sen är ju språkstödet inte så bra än heller.

 

Den kommer om ungefär två månader i samma styrsel som den vi såg på presentationen.

Dock tror jag att den vi får i handen inte är lika vass som den Jobs hade i handen, det är säkert en uppbiffad variant med en hel drös inbyggda finesser för att presentationen ska gå flytande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock tror jag att den vi får i handen inte är lika vass som den Jobs hade i handen, det är säkert en uppbiffad variant med en hel drös inbyggda finesser för att presentationen ska gå flytande.

 

17:25 min in i keynoten klickar Steve på ett foto men iPaden registrerar inte detta så han får trycka en gång till för att fotot ska visas. Finns ett par tillfällen till när samma fel uppstår så att tro att iPaden Steve använder är "uppbiffad" är fel. Nu sista tiden innan lanseringen sitter man och buggtestar OS:et och tryckskärmen för fullt, kallas att "cruncha" (crunching), för att få till en så bra slutprodukt som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ni inte kände till det så fuskar man en del på presentationer numera. Efter att Bill Gates fick bluescreen när de skulle visa upp windows 95 tror jag det var så har man numera flera devicer inkopplade samtidigt som gör samma sak. OM en av dem skulle flippa ur så kopplar man över till den andra. Det man ser på presentationen har alltså en liten delay så en admin hinner byta ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ni inte kände till det så fuskar man en del på presentationer numera. Efter att Bill Gates fick bluescreen när de skulle visa upp windows 95 tror jag det var så har man numera flera devicer inkopplade samtidigt som gör samma sak. OM en av dem skulle flippa ur så kopplar man över till den andra. Det man ser på presentationen har alltså en liten delay så en admin hinner byta ;)
Skulle jag köra en uppvisning av Windows, och dessutom beta, så skulle jag definitivt göra det. W7 verkar ju vara det första operativsystem från M$ som fungerar (?) hittills.

 

Tror i och för sig inte det om just iPad, vore svårt att få det att fungera med all multitouch och vändningar… I synnerhet som de inte haft tid att göra en helt färdig produkt - svårt att få något sånt att fungera då. Men uppbiffad lär den definitivt inte ha varit.

 

Däremot är ju videoreklamet en genomredigerad historia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle jag köra en uppvisning av Windows, och dessutom beta, så skulle jag definitivt göra det. W7 verkar ju vara det första operativsystem från M$ som fungerar (?) hittills.

 

Jag läste någon undersökning. Jag vill minnas att den var i form av en vanlig omröstning, men utav de tillfrågade hade 31% stora problem med sjuan. Så, tyvärr (eller vad jag nu ska säga), sjuan fungerar inte heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17:25 min in i keynoten klickar Steve på ett foto men iPaden registrerar inte detta så han får trycka en gång till för att fotot ska visas. Finns ett par tillfällen till när samma fel uppstår så att tro att iPaden Steve använder är "uppbiffad" är fel. Nu sista tiden innan lanseringen sitter man och buggtestar OS:et och tryckskärmen för fullt, kallas att "cruncha" (crunching), för att få till en så bra slutprodukt som möjligt.

Var det inte ca 9 min in i videon som det vid en viss vinkel ser ut som att Steves padda har iSight?

 

Gissar att det mesta som Apple visar upp är förseriegrejer, dessutom brukar det väl alltid finnas en liten skylt som handlar om att verkligheten kan skilja sig från presentationen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollar man macsiternas pill-filmer på ipaden efter keynoten så ser man att det är mkt kvar att göra OS-mässigt, en del apps startar inte alls, ipoden har en vana att fastna i horisontalläge trots att man vänder tillbaka den.

 

Jag är dock fortf osäker på om jag vill ha ngn...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Språk

 

Språkstöd för engelska, franska, tyska, japanska, nederländska, italienska, spanska, förenklad kinesiska, ryska

 

Tangentbordsstöd för amerikansk och brittisk engelska, franska (Frankrike och Kanada), tyska, japanska (QWERTY), nederländska, flamländska, spanska, italienska, förenklad kinesiska (handskrift och Pinyin), ryska

 

Ordboksstöd för amerikansk och brittisk engelska, franska, franska (Kanada), franska (Schweiz), tyska, japanska, nederländska, flamländska, spanska, italienska, förenklad kinesiska (handskrift och Pinyin), ryska

 

Betyder detta att vi kommer att få vänta på att ha ett Svenskt tangentbord och Svensk stavningskontroll? :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betyder detta att vi kommer att få vänta på att ha ett Svenskt tangentbord och Svensk stavningskontroll? :(

Vi får vänta ända till releasen är min gissning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi får vänta ända till releasen är min gissning

 

Ja, jag antar det!

 

Jag började med att ogilla iPaden... Nu vill jag verkligen ha den!

 

Men om inte tangentbordsdocken kommer med Svensk tangentbord och om inte iPaden kommer med Svenskt tangentbord och Svensk stavningskontroll så vore det ju riktigt uselt... iPoden har ju...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta står säkert skrivet någonstans men men.

Wifi varianten har ju Bluetooth 2.1 + EDR-teknik

 

Betyder det att man kan dela ut internet från sin iPhone?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag satt och tittade på keynoten och började drabbas av the reality distortion field. Helt plötsligt började jag se en mängd användningsområden för mig, speciellt när de visade Pages och Numbers på den. Idealisk dator för mig att ha med ute "i fält" när jag sysslar med min lilla specialhobby - skånska sockenkyrkor - och sambon blev intresserad av e-boksfunktionen. Så det är nog kört, frågan är bara vilken modell... :blushing:

 

Vi bor inte i Amerikaland, vi kommer inte att få någon ebooksfunktion...

Jämför Amerikaländska sidan med Svenska. "iBooks" finns inte med i den Svenska... :(

 

Börjar tvivla på om det verkligen blir någon iPad...

Varken Svenskt språk, Svenskt tangentbord eller iBooks.

 

Skärper Apple sig och visar att de på allvar vill skapa en bra produkt så blir det självklar en pad, men om den version som det skrivs om på Apples hemsida i dagens läge så får det vara.

 

Om det inte kommer något inbyggt Svenskt tangentbord så försvinner surfningen. Det går ju inte att kommentera eller skriva inlägg på forum om det inte finns Svenska tecken. Finns inte "iBooks" så försvinner ytterligare ett användningsområde som lockar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan svenskt språkstöd så blir det inget köp för mig.

 

Det blir ju heller inget iBooks eller iTunes filmer och båda två var ganska stora delar i presentationen.

 

Så vad kvarstår om man tar bort allt det där?

Jo, en förvuxen iPod touch som inte behärskar språket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir ju heller inget iBooks eller iTunes filmer och båda två var ganska stora delar i presentationen.

 

Så vad kvarstår om man tar bort allt det där?

Jo, en förvuxen iPod touch som inte behärskar språket.

 

E-böcker, filmer och serier kan man själv lägga in så det ser jag inte som något negativt. Att skaffa ett iTunes-konto i USA är heller inga problem om man nu vill betala för sig. ;)

 

iPad är inte en stor iPod Touch utan så mycket mer. Kan man inte se det bör man vidga sina vyer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att språkstödet och e-boks applikationen inte är 100%-ig än här i Sverige och förmodligen inte vid lansering är det en bra anledning att vänta till revision 2.

 

Och jag har en hel del förväntningar på att revision 2 ska vara grymt mycket bättre än revision 1.

 

=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhone hade inte svenskt språkstöd vid utan fick det först via en uppdatering. Hoppas verkligen inte att det blir så med iPad för jag vill köpa en på releasen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, men den fick det innan iphone började säljas på svenska marknaden...

 

Vet inte om du ser detta men jag missade ett ord när jag skrev inlägget. Står "iPhone hade inte svenskt språkstöd vid utan fick det först via en uppdatering. Hoppas verkligen inte att det blir så med iPad för jag vill köpa en på releasen" när det ska stå "iPhone hade inte svenskt språkstöd vid releasen utan fick det först via en uppdatering. Hoppas verkligen inte att det blir så med iPad för jag vill köpa en på releasen".

 

Edit: iPhone släpptes först utomlands medan iPad kommer ha en världsomspännande release.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om du ser detta men jag missade ett ord när jag skrev inlägget. Står "iPhone hade inte svenskt språkstöd vid utan fick det först via en uppdatering. Hoppas verkligen inte att det blir så med iPad för jag vill köpa en på releasen" när det ska stå "iPhone hade inte svenskt språkstöd vid releasen utan fick det först via en uppdatering. Hoppas verkligen inte att det blir så med iPad för jag vill köpa en på releasen".

 

Edit: iPhone släpptes först utomlands medan iPad kommer ha en världsomspännande release.

 

Min iPod touch hade Svenskt språkstöd från start, men det Svenska tangentbordet kom långt senare.

Eftersom att det är en världsomspännande release på iPad så hoppas jag verkligen att produkten håller för det. Om inte länder får ha iPad på sitt eget språk så blir det säkert en flopp, med rätta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hallå. Till alla som säger att det inte blir ett köp utan svenskt språkstöd. Tror ni verkligen att de skulle sälja den i Sverige utan svenska inbyggt? Skulle inte tro det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...