Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nåt speciellt att tänka på vid köp av iPhone 3Gs?


Shwareb

Rekommendera Poster

Imorgon har jag tänkt köpa Iphone 3Gs 32GB från Telia. Jag räknade då ut att det billigaste sättet var att köpa den med abonnemanget till vänner (12 Mån) för att totalpris blir då:

 

3395 + 2988 = 6 383 kr

 

Är det något jag bör tänka på innan jag genomför detta köp?, finns det ett billigare sätt? och kan jag använda mitt Tele2 kontaktkort på mobilen? :fundersam:

 

Tacksam För Svar :sorry:

 

Hälsningar: Shwareb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om luren inte kommer med 3.1.3 mjukvaran kan du låsa upp den, annars är det kört på den fronten. Ett tips är att du köper den bunden till den operatör du vill ha.. Vare sig du vill JB eller inte.. blir lite smidigare då;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om luren inte kommer med 3.1.3 mjukvaran kan du låsa upp den, annars är det kört på den fronten. Ett tips är att du köper den bunden till den operatör du vill ha.. Vare sig du vill JB eller inte.. blir lite smidigare då ;)

 

Jo men problemet är att Tele2 inte säljer Iphone's.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår mig inte på människor som vill ha Tele2 :P

 

Köper du en från 3 (med kontantkort) så kan du låsa upp den direkt, lagligt. Om du ska köra Tele2 är det att rekommendera...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan så har jag en fråga: Om jag tillexempel köper program och spel från app store och laddar ner program och spel från cydia när jag sedan uppgraderar firmware:n på telefonen vad händer då med dessa här spelen och programmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan så har jag en fråga: Om jag tillexempel köper program och spel från app store och laddar ner program och spel från cydia när jag sedan uppgraderar firmware:n på telefonen vad händer då med dessa här spelen och programmen.

 

De från Cydia försvinner..

Kör du jailbreakat ska du aldrig uppdatera firmware om inte DEV-TEAM säger att det är OK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar om det kan skada telefonen om man jailbreakar den och sedan låser upp den. Om fallet är så så köper man ju hellre från 3 och ber de låsa upp den för 350 kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar om det kan skada telefonen om man jailbreakar den och sedan låser upp den. Om fallet är så så köper man ju hellre från 3 och ber de låsa upp den för 350 kr.

 

Upplåsning via jailbreak + hack ger dig inte en riktigt fullvärdigt fungerande telefon. Till exempel måste du med de versioner av telefonen som säljs nu göra om jailbreak och upplåsning varje gång du startar om telefonen. Det finns också problem kring push notifications. Och om du råkar uppgradera till senaste mjukvaran av misstag (lätt hänt vid en återställning) så kommer du inte kunna använda den som telefon förrän någon hackat även denna version, vilket kan ta veckor eller månader eller kanske aldrig lyckas.

 

Köp från 3 och betala extra för upplåsningen så den blir gjord "på riktigt" istället. Eller byt operatör från Tele 2 till någon som säljer iPhone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så menar du att det kan skada min iphone om jag jailbreakar den eller om jag jailbreakar den och sedan låser upp den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så menar du att det kan skada min iphone om jag jailbreakar den eller om jag jailbreakar den och sedan låser upp den?

 

Inte skada i betydelsen permanent förstöra.

 

Däremot får du inte lika bra funktion om du låser upp med ett hack som om du köper en som är upplåst på riktigt.

 

Bland annat måste du göra om både jailbreak och upplåsning varje gång telefonen av någon anledning startas om, som att batteriet tar slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bland annat måste du göra om både jailbreak och upplåsning varje gång telefonen av någon anledning startas om, som att batteriet tar slut.

 

Förstår inte riktigt vad du menar med det där? Men om jag endast jailbreakar telefonen kommer jag också att få problem då för att jag vill verkligen ha cydia?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte riktigt vad du menar med det där? Men om jag endast jailbreakar telefonen kommer jag också att få problem då för att jag vill verkligen ha cydia?

 

MAn måste göra om jailbreaket varedna gång man startar om nya 3GS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man inte tror att folk kan bli tydligare :)

 

Om du stänger av telefonen måste du jailbreaka om den när du startar den igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte välja någon av operatörerna som faktiskt säljer luren. Är ju inte så att Tele2 är jätte mycket billigare om du inte enbart har Tele2 polare vilket jag inte tror de flesta har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser gärna att du byter operatör. Om alla skulle byta till någon "vettigare" så skulle Tele2 gå i konkurs och vi slipper deras irriterade Cheap reklamer :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk på att problemet med laggade Jailbreakade iphones bara gäller om dom är nya, min som är köpt i typ oktober, är jailbreakad och den laggar nästan alldrig:) har inga problem med att starta om den heller!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...