Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Jailbreak iPod touch 3.1.2 eller 3.1.3

xhunter

Recommended Posts

Hej jag undrar om det finns något jailbreak till ipod touch 3.1.2 eller 3.1.3 som man inte behöver starta datorn med?

(det är en MC modell)

vet att det finns massa sidor att leta på men det är så himla rörigt så nu vill jag ha ett riktigt svar :)

Hej jag undrar om det finns något jailbreak till ipod touch 3.1.2 eller 3.1.3 som man inte behöver starta datorn med?

(det är en MC modell)

vet att det finns massa sidor att leta på men det är så himla rörigt så nu vill jag ha ett riktigt svar :)

När det gäller jailbreak måste du säga exakt vilken touch du har, 1G, 2G eller 3G.

Har du dessutom installerat 3.1.3 så är får du problem, den finns ingen officiell jailbreak till ännu.

katzenklavier
jag har en 3g och 3.1.2 ska jag uppdatera eller inte?

Inte om du vill (fortsätta) ha den Jailbreakad.

men finns det något jailbreak till den så att man inte behöver starta den med datorn?

Om du måste göra det nu så finns det inte. Alla 3GS (och kanske även 3G) som är tillverkade efter v.44 går inte att köra "untethered jailbreak" (Betyder att du inte behöver starta den via datorn..)

:cry: okej men ska det komma något untethered jailbreak till ipod touch 3g?

Troligen inte, det är ingen som sagt att dom aktivt jobbar på det. Men till en Touch lider man ju inte lika mycket, det är ju inte som om man kan bli strandad ute i skogen utan telefon :P

• 3 weeks later...

Jag bara lånar tråden lite.

Jag har en ipod touch som jag köpte i slutet av september 2009.

det står att det är en generation 2 men den kom in i affären efter att 3e generationen började säljas.

Nu vill jag jailbreaka den men bara om det går göra så att man inte behöver starta upp den med datorn varje gång man stänger av den helt. Kommer detta att gå tror ni?

Vilket särr rekommenderar ni i så fall?

• 3 months later...
Joeldeluxe94

Bästa sättet att jailbreka är att använda spirit då du även kan starta om ipoden/ iphonen. Du behöver återställa din iPod om du redan har jailbreak och uppdatera till senaste programvaran 3.1.3 länk: http://spiritjb.com/ Du behöver bara trycka på en knapp ;) lycka till!

• 4 weeks later...

Använd Spirit. Det är en "Untethered Jailbreak" (du behöver inte datorn varje gång du ska sätta på den) för iPhone, iPod Touch och iPad (senaste firmwaren). Om du redan har en jailbreakad iPhone/iPod så måste du återställa och sedan uppdatera till den nyaste firmwaren.

1. Gå till spiritjb.com och välj ditt operativsystem och ladda sedan ned programet.

2. när du är klar med nedladdningen, (du behöver bara göra det här om du har windows) högerklicka på spirit-ikonen, sedan egenskaper> kompatibilitet och markera sedan "Kör detta program i kompatibilitetsläge för: Windows 98 / Windows Me. Det låter konstigt men det är så man ska göra. Kom ihåg att du inte behöver göra det här om du har Mac.

3. Koppla in din iPhone/iPod/iPad

4. starta Spirit, se till så att det står t.ex. "Ready: iPod touch 3g (3.1.3) connected." om du har en sån, klicka sedan på Jailbreak. Då kommer din iPhone/iPod/iPad att börja göra massa grejer och när den är klar kommer du ha cydia :D

5. Enjoy!:D

gjorde det här igår och det funkade utmärkt;)

om du vill ha mer info om hur man gör kolla runt lite på youtube

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...