Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Airport Express lägger av


oaf

Rekommendera Poster

När man läser om alla problem med Airport Express är mitt bekymmer inte så stort. Min Airport Express är kopplad till en switch som är kopplad till ett bredbandsmodem. Den lägger av ibland (internetuppkopplingen försvinner) och då tar jag ur den ur eluttaget och sätter tillbaka den igen. Sedan fungerar den några timmar igen. Proceduren måste upprepas 2 - 3 gånger per dag. Jag har också märkt att om internet uppkopplingen är borta på kvällen när jag stänger av datorn så kan den var tillbaka på morgonen när jag startar datorn.

 

Problemet är som sagt inte så stort och det kanske är bra att resa sig från datorn ibland och gå ner i källaren, där Airporten finns och göra den beskrivna operationen. Men det vore intressant få reda på om någon annan haft samma problem och kanske kunnat åtgärda det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

campokatt@hotmail.com

Är det bara internet som försvinner eller lägger hela nätverket ner?

Jag hade problem med min D-Link 615 då denna var inställd på att bara använda "n" nätverk och inte både "n" och "g". Då kunde det vara svårt att koppla upp nätverket.

Med expressen jag har nu har jag inga problem med sånt dock och den verkar alltid koppla upp med "n". Har dock inte pillat på några inställningar på den...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är troligen hela nätverket som lägger av. Det enda som ingår i mitt nätverk är en skrivare som dels är ansluten till nätverket med usb-kabel och med parallell gränssnittskabel till min gamla pc. Jag är 80+och har inte vågat koppla ihop mac och pc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...