Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Uppdateras Iphonen till 3.1.3 om jag återställer via Itunes?


nicklas_718

Rekommendera Poster

Hej,

Iphonen är jailbreakad och unlockad (tidigare låst till Telia). Kör idag Parlino, men funderar på att skaffa Halebop (telias nät) istället. Självklart vill jag då ta bort unlock eftersom jag kommer att köra i Telias nät. Räcker det då att jag gör en återställning i Itunes eller kommer Itunes automatiskt att uppdatera mobilen till 3.1.3? Jag vill självklart ha kvar möjligheten att jailbreaka mobilen igen efter återställningen, dvs ha kvar 3.1.2.

 

Tacksam för svar : )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du återställer den så kommer nog iTunes försöka uppdatera den, tyvärr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du återställer den så kommer nog iTunes försöka uppdatera den, tyvärr

 

Det finns inget sätt att ladda ned 3.2.1 igen och sen återställa genom att hålla inne Shift i Itunes och sen välja den filen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittade 3.1.2 via denna site http://www.quickpwn.com/2009/10/iphone-312...load-links.html

 

Då borde jag väl kunna återställa den via itunes och sedan välja denna fil?

 

Nej. 3gs går bara att återställa till senaste firmwaren. Firmwaren signeras när du återställer genom att itunes kopplas upp sig till apple och får den signerad för just din telefon. Apple signerar mest troligt inte 3.1.2 längre så den går inte att installera.

Prova på egen risk men jag tror inte det kommer att gå. Det är möjligt att de har en övergångsperiod så de fortfarande signerar 3.1.2 men jag tror inte det.

 

3G och 2G kan du nergradera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej. 3gs går bara att återställa till senaste firmwaren. Firmwaren signeras när du återställer genom att itunes kopplas upp sig till apple och får den signerad för just din telefon. Apple signerar mest troligt inte 3.1.2 längre så den går inte att installera.

 

Det är väl just därför man ändrar i sin hostfil och plottrar in Sauriks server istället?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl just därför man ändrar i sin hostfil och plottrar in Sauriks server istället?

Gäller ENDAST om man sparat sina SHSHs hos saurik genom Cydia. (Så att folk inte tror att vem som helst kan göra det..).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäller ENDAST om man sparat sina SHSHs hos saurik genom Cydia. (Så att folk inte tror att vem som helst kan göra det..).

 

Good point. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl just därför man ändrar i sin hostfil och plottrar in Sauriks server istället?

 

Det är precis därför ja. Saurik signerar åt en. Under förutsättning man skickat dit filerna som behövs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej. 3gs går bara att återställa till senaste firmwaren. Firmwaren signeras när du återställer genom att itunes kopplas upp sig till apple och får den signerad för just din telefon. Apple signerar mest troligt inte 3.1.2 längre så den går inte att installera.

Prova på egen risk men jag tror inte det kommer att gå. Det är möjligt att de har en övergångsperiod så de fortfarande signerar 3.1.2 men jag tror inte det.

 

3G och 2G kan du nergradera.

 

 

Ok då borde det fungera eftersom jag har en 3G, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja då är det inga problem. Det är bara 3GS man inte kan nergradera

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...