Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Urbanears

Mawson

Recommended Posts

Hej,

jag är iphone användare sen årsskiftet 08/09 har en iPhone 3G 16B.

Typen iPhone användare skala 1till5:

Musik: 5

internet: 5

mail och kalender: 5

prata i telefon: 3

sms: 4

övrigt (allt annat användande): 3

Jag är ganska kräsen när det kommer till design. De flesta lurarna som är av någon kvalité och användbar för en iphone anvädare kan vara väldigt dyrt.

Musik är super viktigt för mig, så viktigt att jag skippar spotify och går tillbaka till mitt itunes bibliotek! hur motiverar jag detta när jag precis skrivit att musik är jätte viktigt för mig? Jo, så länge apple inte tillåter ngn konkurrera med itunes och ipod i telefonen så är det inte lönt att ha ngn annan musik app. spotify går inte att köra i bakgrunden, den går inte att styra med medföljd hurlur/mic.

Det går att köra spotify i bakgrunden om man jailbreakat telefonen, vilket jag inte har då jag uppdaterat telefonen nyligen.

Hur som helst, lurar! jag har kollat på en hel drös med lurar, små, mellan, menllan stora och stora!

de är en djungel.

Grundkravet är bra ljud, mic, och styrning.

Sedan kommer bättre ljudkvalité och design.

Sommaren 09 var bodde jag i Sthlm. under den tiden så besökte jag hifiklubben ett flertal ggr, och ett par andra hifi butiker. provade alla höjdar modeller. prisklassen varierade mellan 2000- 4000 kr och många uppfyllde inte grundkravet vad gäller mic och styrning.

För en tid sen så läste jag en artikel om Urbanears. Nytt svenskt företag baserat i sthlm och väldigt sthlmigt snyggafolket designat med sthlms namn på de olika modellerna(är inte anti sthlm är bara skåning och begär inte för mkt av mig)

Urbanears, har tre modeller. PLATTAN TANTO & MEDIS. Och detta är också storleksordningen.

Jag har införskaffat mellanmodellen Tanto, Jag betalde 414 kr(hörlurar+frakt):

Betyg skala 1till5:

Design: 5

Ljud: 3

Kvalité: 4

Användarvänlig: 4

Tanto uppfyller mina behov och mera. ljudet är skapligt men helheten är grym.

min enda invändning är att kanske skulle det kunna gå att fälla ner ett steg till. så att vi som har lite större huvuden inte känner att vi har huvuden stora som pumpor... men det funkar och det kommer ner precis, dock ingen justeringsutrymme.

det är min enda invändning. sedan funkar allt perfa! o mic och den enkla knappen uppfyller det behov man har.

Färgskalan på hörlurarna är god, jag funderar redan på att köpa ett par till för att de är så snygga och vill variera:D

Tyck till!

överdriver jag?

Vad tycker du!?

• 1 month later...

Tja!

Har också kollat på dessa lurar ett tag. Jag har ett par Koss Porta Pro till min iPhone men jag vill ha mick så jag slipper ta upp telefonen ur fickan varenda gång det ringer. Har du lyssnat på Porta Pron? Och i så fall, är ljudkvaliten bättre i tanto?

Tack på förhand.

Jag använder Bose in-ear headset och enligt mig är det dom bästa portabla lurar du kan köpa. jag har också Bose on-ear och det är det bästa ljudet du kan få, men dom är inte lika portabla tyvärr. Dock är bägge lurar ganska dyra. drygt 1500:-

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...