Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Mac mini 2,0 320Gb 2Gb vs 2,26 160Gb 2Gb

emil.nojd

Recommended Posts

Hej!

Har tänkt köpa en mac mini för att ha som mediadator, är det värt att köpa 2,0Mhz med 320Gb mot att köpa 2,26 med 160 om jag får 2,0an för 5000:- och 2,26an ligger på 6000:-?

/Emil

Hej!

Har tänkt köpa en mac mini för att ha som mediadator, är det värt att köpa 2,0Mhz med 320Gb mot att köpa 2,26 med 160 om jag får 2,0an för 5000:- och 2,26an ligger på 6000:-?

/Emil

Det beror på vilken modell av 2 GHz du pratar om. Det finns (minst) en variant med ett riktigt sunkigt grafikkort (Intel GMA950).

Och så finns det en 2,0GHz-variant med samma (bra) grafikkort som 2,26 GHz-varianten: GeForce 9400M.

EDIT: Kan visst inte stava så här mitt i sömnlösheten...

Det beror på vilken modell av 2 GHz du pratar om. Det finns (minst) en variant med ett riktigt sunkigt grafikkort (Intel GMA950).

Och så finns det en 2,0GHz-variant med samma (bra) grafikkort som 2,26 GHz-varianten: GeForce 9400M.

EDIT: Kan visst inte stava så här mitt i sömnlösheten...

Det är den med 9400, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=409770

Mvh Emil

Skillnaden i processorhastighet är inte märkbar i praktiken.

Helt fel. Dessa 13% som skiljer i processorhastigheten gör stor skillnad, främst vid svåra filmer, läs dåligt kodade filmer med hög profil, samt vid omkodning av filmer. Då den ska användas som mediadator är det bättre att välja den bättre processorn från början eftersom den är svår att uppgradera i efterhand (kanske även omöjlig att uppgradera eftersom dessa nya Mac Minis har fastlödd processor). RAM och HDD är både billigt och enkelt att uppgradera själv.

Uppdaterar du med senaste EFI.

Så kan du ha upp till 8GB minne i den.

Bar synd att dom är så f........ dyra.

B.D :totaltgalen:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...