Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Filformat på extern hdd?


thomas89

Rekommendera Poster

Har en extern hdd som låg i NTFS - något Macen inte gillade då den hittade hårddisken men inga filer på den.

 

Nu har jag tömt hela hårddisken, och tänkte formotera om den så den fungerar i både os x och windows.

 

När jag formoterade den i Windows till FAT32 tog det kanske 2 timmar, för att sen komma upp "Disken är för stor för FAT32", och NTFS fungerar ju uppenbarligen inte..

 

HUR SKA JAG GÖRA?? :(

*Desperat*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Formatera om den som MacOS Extended med journalföring och installera ett plugin (kan det heta Macdrive??) för windows som gör att du kan läsa en Mac-formaterad skiva i win miljö.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå in på disc utility, klicka på HDD du vill formatera och välj "Mac OS Extended (journalförd)"

Det tar 2 minuter cirka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Formatera om den som MacOS Extended med journalföring och installera ett plugin (kan det heta Macdrive??) för windows som gör att du kan läsa en Mac-formaterad skiva i win miljö.

 

Har formoterat den så nu, men hur installerar man det pluginet och vart?

Ska pluginet installeras på den externa hårddisken, eller på den windows-dator man ska koppla in den till?

 

Just nu hittar inte ens Windows att det finns någon extern hdd :P

 

Tack för hjälp! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har formoterat den så nu, men hur installerar man det pluginet och vart?

Ska pluginet installeras på den externa hårddisken, eller på den windows-dator man ska koppla in den till?

 

Just nu hittar inte ens Windows att det finns någon extern hdd :P

 

Tack för hjälp! :)

 

Du installerar MacDrive på den windows dator som du ska koppla den till.

 

Lycka till! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...