Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Synka iPhone från två datorer


mrEmilK

Rekommendera Poster

Jag vet att det finns liknande trådar men jag hittade ingen specifik för mitt problem.

Jag har synkat kontakter och kalender från jobbdatorn till iPhone 3Gs och tänkte lägga till musik och bilder från hemdatorn. Den säger då att den måste radera allt innehåll i den. Jag har läst att detta egentligen bara ska gälla för musik, så att man inte kan kopiera musik över datorerna och som det ser ut nu har jag ju ingen musik på den.

 

Kan det gå att flytta över musik och bilder från den andra datorn manuellt utan att man måste radera innehållet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

När du synkar hemma ta först och avmarkera allt som du inte vill synka typ kontakter och kalender. Marker sen vad du vill synka på hemdatorn. Går alldeles utmärkt att lägga till vad man vill. Enda kruxet är om du synkar program från en dator till två eller fler Iphon:s, när då telefonen vill uppdatera ett prog måste inloggningen på appstore vara samma som köpt programet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är nu att jag inte kan synka någonting från hemdatorn eftersom jag redan synkat med jobbdatorn, kan inte ens ändra några inställningar. Även om jag markerar bort all jäkla synkning på jobbdatan så säger den ändå att den måste radera allting när jag synkar med hemdatorn. :(

 

En till fråga: Om jag nu synkar kalender, kontakter och mail via Outlook automatiskt på iPhone. Utan att plugga i någon dator alltså. Kan jag synka med en annan dator och radera det som finns på iPhonen? Vad är det som kommer försvinna då? Alla kontakter, kalender etc? I så fall borde det ju bara vara att synka ner dem automatiskt igen via mitt Outlook-konto.

 

Någon vänlig själ som förstår och vill hjälpa? :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...