Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Får ingen kontakt med usb kabeln


Nisp

Rekommendera Poster

Hej

har ett jäkla problem nu. Iphonen vill inte ladda sig! Får ingen kontakt alls när jag stoppar i kabeln vare sig genom datorn eller väggutag. Har provat kompisens laddare och det hjälper inte heller. Antar att det har kommit nå skit eller fukt så det inte får kontakt.

 

Det är väl inge garanti ärende? Har funderat på testa elektronik rengöring och undrar om det är nån som har nå tips om det?

 

Hoppas på svar för vill verkligen inte ha min gamla sonyericsson k810i

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla så att det inte sitter en massa skräp i botten på jacket i telefonen. Har man luren i fickan brukar det samlas en del där som man sedan pressar ihop när man trycker i laddkabeln. Till slut har det lagrats upp så mycket att den inte längre går in tillräckligt för att få kontakt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kollat det och skrapa lite i där men det va nästan inge skit alls där. Jag kom på att jag tappa telefon i snön för en vecka sen och undrar ifall det kan ha nåt med fukt att göra? fast jag har laddat telefonen flera gånger efter det så om det skulle va det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kollat det och skrapa lite i där men det va nästan inge skit alls där. Jag kom på att jag tappa telefon i snön för en vecka sen och undrar ifall det kan ha nåt med fukt att göra? fast jag har laddat telefonen flera gånger efter det så om det skulle va det?

Fuktskador kan visa sig omgående eller efter en tid. Har någon av fuktsensorerna löst ut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fuktskador kan visa sig omgående eller efter en tid. Har någon av fuktsensorerna löst ut?

Dum fråga kanske men hur ser man det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för länken. Det helt vitt såg inge rött alls. Får väl titta med förstorningsglas om jag kan se bättre då om det har hamna skit där

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle prova att både starta om telefonen och att prova med en annan kabel innan jag skyllde på kontakten i telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl inte helt osannolikt att problemet beror på att telefonen varit i snön och vänt. Kan ta ett tag innan det oxiderar så mycket att det märks.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja telefonen har varit död i ett par timmar nu då batteriet har tagit slut. Har provat 2 olika orginal kablar, två kopior och en billaddare så jag tippar på att det nåt med kontakten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

då var det fixat

Hurdå? Lämnade du in den på lagning? Vad var det som var fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...