Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Timemachine - Fortsätta backa upp till en ny tom HD


Die_Nadel

Rekommendera Poster

Hej hopp,

 

Jag kör TM som backup över nätverket till två ljudstudios, TM backar till ett gäng 1TB-diskar.

Jag vet att TM kommer att vilja radera gamla backuper när den disk den använder sig av är full.

 

Min fråga är, hur gör jag om jag vill att den ska fortsätta backa till nästa disk i kedjan? Och det UTAN att den backar upp exakt allt en gång till. Förstår ni vad jag menar?

 

Om TM använder sig av en katalogfil borde den ju se vad som är gjort och inte gjort. Och då borde det ju fungera att vippa över den till en ny disk när den första är full.

 

Jag har tidigare använt Retrospect och den jobbar på det sättet.

 

Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej hopp,

 

Jag kör TM som backup över nätverket till två ljudstudios, TM backar till ett gäng 1TB-diskar.

Jag vet att TM kommer att vilja radera gamla backuper när den disk den använder sig av är full.

 

Min fråga är, hur gör jag om jag vill att den ska fortsätta backa till nästa disk i kedjan? Och det UTAN att den backar upp exakt allt en gång till. Förstår ni vad jag menar?

 

Om TM använder sig av en katalogfil borde den ju se vad som är gjort och inte gjort. Och då borde det ju fungera att vippa över den till en ny disk när den första är full.

 

Jag har tidigare använt Retrospect och den jobbar på det sättet.

 

Tacksam för svar.

Ja, Retrospect jobbar på det sättet och det är bland annat därför den är överlägsen Time Machine.

 

Med Time Machine går det inte att göra på det sättet, eftersom det är implementerat på ett HELT annat sätt. Så du måste börja om...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

happ, där ser man. Tack för det Telly82. Något jag skulle tänkt på tidigare mao.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...