Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Lämnade in trasig MBP hos MediaMarkt


sharkbait

Rekommendera Poster

http://www.konsument...t/Fel-pa-varan/

 

Saxat:

 

[...]

Åtgärden måste självklart avhjälpa felet. Om felet finns kvar efter två reparationsförsök har du i regel rätt att vägra gå med på fler försök. Om det är olika fel kan säljaren få göra fler än två reparationer innan du kan vägra fler försök. Säljaren ska reparera eller byta varan utan kostnad för dig.

 

Om säljaren inte lyckas avhjälpa felet, om han vägrar eller det av någon anledning inte är lämpligt att reparera eller lämna en ersättningsvara, kan du begära prisavdrag, få ersättning för att reparera varan på annat håll, eller häva köpet. Prisavdraget ska vara rimligt i förhållande till felet, det vill säga motsvara en tänkt värdeminskning eller framtida reparationskostnad.

 

 

Jag tycker det är mycket märkligt att LAN Master har haft på sig 3 gånger att försöka laga denna defekta trackpaden. LAN Master har monterat 2 st ny trackpad och nu påstår man att det inte finns något problem med trackpaden.

Citerat från Sonny Taberman LAN Master

"Vi har hållit på med service och support av Apples produkter sedan 1988, så jag tycker att vi har en god kunskap av Apples produktsortiment och vet hur man ska få dom att fungera.Våra tekniker är certifierade av Apple och vidareutbildas hela tiden när det kommer nya produkter.

Återcertifiering sker varje år. Allt för att vi ska ha full koll på Apples produkter."

Varför kan inte LAN Master montera dit en fungerande trackpad i min MBP?

Nu istället så måste jag reklamera min helt felfri MBP förutom trackpaden som LAN Master har byt 2 gånger. Sedan kan man notera att LAN Master har även skadat min MBP 2 gånger!

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 206
  • Created
  • Senaste svar
  • 3 months later...

ÄNTLIGEN kan jag skriva att denna otroliga historia som startade i januari 2010 har fått ett slut! :galetglad:

 

 

 

 

 

Sista gången datorn lämnades in till MM var i slutet av september. Därefter så har det varit många och långa turer...

Jag och MM var eniga i september om hur detta skulle lösas. Köpet skulle hävas. Därefter har dock MM`s bud varierat. MM har under denna tid inte hållit vad man lovat, kommit med osanningar, fördröjt och förhalat ärendet.

Det blev bestämt att jag skulle uppdateras varje vecka men det gick ca en månad utan att jag hörde något. Då fick jag söka kontakt. Jag känner att MM inte hjälpt mig på rätt sätt, Lan Master har verkligen inte skött sin del på ett riktigt sätt. MM har sagt en sak ena stunden för att nästa stund säga något helt annat.

Hade MM kunnat konsumentköplagen när datorn lämnades in i september så hade ärendet varit avslutat redan då.

 

 

23/12 hade jag ett möte med butikschefen och personen som har haft hand om ärendet.

Tack vare en mycket bra butikschef fick denna långdragna historia äntligen ett bra avslut för min del. Butikschefen hävde köpet och gav även en kompensation. Har bara gott att säga om denna butikschef. All heder och ett stort tack till honom från mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt att denna tråkiga historien löste sig till sist. Bra med återkopplingen... Sånt gillar vi Tummeupp.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt att denna tråkiga historien löste sig till sist. Bra med återkopplingen... Sånt gillar vi Tummeupp.gif

 

Det var riktigt skönt att få skriva "sista" inlägget i denna tråd angående denna historien. Så avslutet var ett måste. :)

 

 

Trevligt att höra. Grattis får man väll nästan säga... :)

 

Tack. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...