Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Lämnade in trasig MBP hos MediaMarkt


sharkbait

Rekommendera Poster

  • Svars 206
  • Created
  • Senaste svar

Lite tyst från trådskaparen, hur har det gått ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan att ta "parti" men vad vet vi egentligen om detta?

 

Båda två kan ljuga arslet av sig. TS kanske är cola-missbrukare och lever i förnekelse, LAN-master kanske är spion åt Windows för att sabotera för mac-datorer... vad vet vi? :P

 

Min erfarenhet är iaf: Kunden har alltid fel och säljare är onda. =) Kom ihåg det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Nu måste det väl ha blivit en lösning på detta problemet!

 

En sak är säker LANMASTER kommer jag aldrig att säga ett enda gott ord om, kommer aldrig lämna in nåt dit hur de hanterade detta ärende på ett öppet forum är beklagligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu måste det väl ha blivit en lösning på detta problemet!

 

En sak är säker LANMASTER kommer jag aldrig att säga ett enda gott ord om, kommer aldrig lämna in nåt dit hur de hanterade detta ärende på ett öppet forum är beklagligt.

 

Fast vi vet väl inte om det verkligen var LANMASTER som gjorde inlägget i forumet. Dessutom så vet ju vi ju inte heller om det var företaget som officiellt gjorde inlägget eller om det bara var en anställd som på egen hand skrev.

 

Rörigt är det dock och väldigt olyckligt för båda parter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast vi vet väl inte om det verkligen var LANMASTER som gjorde inlägget i forumet. Dessutom så vet ju vi ju inte heller om det var företaget som officiellt gjorde inlägget eller om det bara var en anställd som på egen hand skrev.

 

Det är ju därför som rättssystemet betraktar en person som oskyldig TILLS man är överbevisad om sin skuld. Annars blir det öga för öga... och halva världen kommer att gå omkring enögda....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att lämna in datorn till apple premium reseller måste man väl ha Apple Care?

 

nope, absolut inte, apple premium reseller tar hand om alla garantiärenden också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nope, absolut inte, apple premium reseller tar hand om alla garantiärenden också.

Det där har redan svarats på om du hade läst tråden ordentligt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan väl tilläggas att LAN Master fått mycket beröm i andra trådar och är ofta en serviceverkstad som folk blir rekommenderade att gå till...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingemar Ragnemalm

Om MediaMarkt skrivit på ett papper där de intygar att maskinen är i NM-skick så är det ju deras problem och inte servicestället om detta inte stämmer. Naturligtvis finns risken att någon på servicen spiller sin läsk i datorn, men den var trots allt inte felfri innan så det är ett lustigt sammanträffande om de lyckats spilla läsk i just det område som krånglade.

 

Men det hade ju hjälpt om ägaren fotograferat den innan. När jag är på rätt humör, eller packar upp någonting dyrt, då brukar jag ha kameran framme just i fall någonting skulle vara galet. Det kanske inte är världens bästa bevis men det är i alla fall en hjälp.

 

Just lite avslöjande foton hjälpte när ett visst känt postorderföretag glömde skicka med en vara. De påstod glatt att jag ljög eller inbillade mig, men när jag med bildbevis kunde visa att prylen faktiskt inte kunde få plats i lådan så gav de med sig. (Egentligen märkligt att jag handlat av dem efter det.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Märkligt att snubben bara helt plötsligt försvinner, har Lanmaster kidnappat honom tro?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KILLINSTINCT

Har nu ikväll suttit och läst alla 8 sidor av denna verkligen spännande händelseförlopp.

Utan att nu veta hur slutet/resultatet blev, och om jag är tvungen att välja sida, TS eller MM/Serviceverkstans sida så väljer jag helt klart trådskaparens sida.

 

Jag har själv varit ute i knipa när det gäller trasiga Apple-datorer, fast i mitt fall var det iMac, och jag kan ju personligen konstatera att serviceverkstäder inte alltid gör så som man ber dom göra. Man ber dom göra en grej men de utför en helt annan åtgärd på problemet. Jag bad dem få chassit utbytt på iMac men de valde att bara byta ut SuperDrive:n, det kom ÄVEN repor på chassit när jag fick tillbaka datorn och mitt problem/defekt kvarstod ju. Men det spelade ju ingen roll eftersom jag skickade tillbaka datorn till Apple, så ingen skada skedd ändå ;)

 

Så, eftersom trådskaparen tydligt och väldigt tidigt i tråden poängterat att han INTE druckit cola framför datorn och han är superpedant med datorn så går jag nog faktiskt ändå på hans story helt och hållet.

 

Att den här serviceverkstan sedan går in i den här tråden och svarar på en massa påståenden och "försvarar" sighär, är ju bara pinsamt tycker jag. TS berättade aldrig vilken stad eller vilken verkstad datorn hamnat på, så får ju verkstan faktiskt bara skylla sig själv när de avslöjar sig sådär med att svara på tråden.

 

Angående skadorna på chassit, de där skadorna tror jag att TS och MediaMarkt skulle upptäckt när de kollade igenom datorn. Hacket över USB-ingången är ett ganska rejält hack som alla skulle märka. :3

 

Ett tips för er som har problem med datorer i framtiden, ring till Apple direkt och fråga om de har numret till någon verkstad, då kommer man till de bästa. :)

 

En fråga som kommit upp under tiden jag läste alla sidor i den här tråden var; Kan det inte vara så att TS fått en renoverad MacBook Pro när han köpte den 2009? Att någon haft datorn tidigare, spillt cola fast det finns inget rapporterat om att den varit fylld med cola? :3

 

Aja, lycka till med det hela önskar jag dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående skadorna på chassit, de där skadorna tror jag att TS och MediaMarkt skulle upptäckt när de kollade igenom datorn. Hacket över USB-ingången är ett ganska rejält hack som alla skulle märka. :3

 

Ett tips för er som har problem med datorer i framtiden, ring till Apple direkt och fråga om de har numret till någon verkstad, då kommer man till de bästa. :)

 

En fråga som kommit upp under tiden jag läste alla sidor i den här tråden var; Kan det inte vara så att TS fått en renoverad MacBook Pro när han köpte den 2009? Att någon haft datorn tidigare, spillt cola fast det finns inget rapporterat om att den varit fylld med cola? :3

 

1, Skadorna ser nog större ut på bild... Jag tror nog att en stressad säljare kan ha missat detta.

 

2, Ringer man apple så blir man nog hänvisad till samma verkstad, i andra trådar så brukar folk säga att denna verkstad är en av dom bättre...

 

3, Att han har fått en renoverad dator tror jag inte, då är det mer sannolikt att datorn är en som MM har fått tillbaks på öppetköp.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KILLINSTINCT

Jo, du kanske har rätt.. Om Apple rekommenderar just denna verkstad så är det väl en pålitlig verkstad. Menmen, kan ju fortf itne utesluta att någon där varit klumpig och repat/hackat den omedvetet.:3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Service-verkstaden sa att det var fukt i datorn i hopp om att kunden inte skulla laga den, och då får service-verkstaden datorn!

Som sen lagar den, också har dom en ny dator!

 

Säger inte att just detta företag gör så, men det förekommer! ;)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Service-verkstaden sa att det var fukt i datorn i hopp om att kunden inte skulla laga den, och då får service-verkstaden datorn!

Som sen lagar den, också har dom en ny dator!

 

Säger inte att just detta företag gör så, men det förekommer! ;)

 

 

 

Det kanske är därför anovoanställda säljer iphones hela tidentotaltgalen.gif

Nä skämt å sido, vad jag har förstått så dokumenteras väl alltid fuktskador och kunden får foton på det om h*n vill,

Sen så brukar väl den typen av skador gå genom kundens försäkringsbolag, jag var tvungen att ge min dator till försäkringsbolaget när jag råkade ut för en olycka=(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här på Media Markt i Norrköping tog de emot min dator gladeligen, de sa också att man kan vända sig till en premium reseller i nkpg. De skickar tydligen alla case dit iaf så om man ville spara en dag i frakt så var det ett alternativ.

 

Media Markt tar inga egna beslut i ärendet utan det ligger helt i händerna på apple/appleverkstaden. Du kan absolut be att få bildbevis då det är deras ansvar men de hittar inte på att det finns en klibbig substans där.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

de hittar inte på att det finns en klibbig substans där.

totaltgalen.giffundersam.gifcitation.gifemoticon-yuck.gifbiggrin.gif

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade faktiskt tänkt inhandla en Pro på Mediamarkt men när man läser trådar som dessa blir man mörkrädd, för att inte nämna att jag själv har blivit frostigt bemött på MM tidigare.

Anledningen att köpa den direkt i en MM-butik talar för att en reparation kan gå snabbare om man bara traskar in med datorn direkt under armen, än att köpa datorn via Apple.com och bli tvungen att skicka den till höger och vänster så fort något är fel.

 

I TS-situation, som verkar så säker på sin sak, så skulle jag nog hota med både dagspress och konsumentverket om de inte var beredda att erkänna sina misstag. Mer frustrerande och orättvist behandlad känner man sig om man är 110% säker på att man själv inte orsakat skador, men de påstår det. Vad fan hände med "Kunden har alltid rätt"?

 

Sådana här trådar är inte bra reklam för er, Media Markt. Ryktena sprider sig. Skärpning!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...