Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Lämnade in trasig MBP hos MediaMarkt


sharkbait

Rekommendera Poster

Jag önskar dig som alla andra lycka till med ärendet. Hoppas att MM fixar detta åt dig - annars har de förlorat ganska trogen kund, sitting right here!

Kul att se att Dave tittar in på forumet också ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 206
  • Created
  • Senaste svar
Kul att se att Dave tittar in på forumet också ^_^

 

Lite offtopic men Dave är vår konung!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nyss varit i kontakt med MM och fick tala med en ny kille. Förklara allt igen. Han var först mer inne på hur jag skulle göra med reparation, icke lagning eler skrotning. Han skulle kolla upp det här med servicestället och höra av sig under morgondagen.

 

Känns som att man får åka dit och ta ett snack istället med dem!

 

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag också läst igenom hela storyn och jag tycker det är direkt löjeväckande, att de ska få bete sig på detta viset!

 

Ge dig för fasen inte, sätt åt dem och vik inte ner dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nyss varit i kontakt med MM och fick tala med en ny kille. Förklara allt igen. Han var först mer inne på hur jag skulle göra med reparation, icke lagning eler skrotning. Han skulle kolla upp det här med servicestället och höra av sig under morgondagen.

 

Känns som att man får åka dit och ta ett snack istället med dem!

 

 

Mvh

Under morgondagen? Låter som att de skjuter på det hela.. :armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under morgondagen? Låter som att de skjuter på det hela.. :armskeptisk:

 

Ja det förstod jag med men detta "problem" kom lite olägligt nu till helg! Har tyvärr inte tid att ta ett snack med dem förän på söndag tyvärr..

 

Så han kan få kolla upp det han skall kolla och återkomma imorgon. Får man se vad de har att komma med!

 

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir också nästan upprörd när jag läser om det här. Särskilt när det gäller en så dyr tingest som en Macbook Pro. Mer än en månadslön för många. Stå på dig och ge inte vika. Det du gör är inte bara för dig, utan även för framtida macägare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak som är jätteskumt är priserna som Media Markt ger. Över 1000 kr för en undersökningsavgift är ju helt sjukt. Där lägger de garanterat på massor av extramarginal och fraktavifter och allt möjligt. Går du direkt till serviceverkstaden kostar det bara några hundralappar. T.ex. hos LAN-Master tar de 500 kr. Dessutom går det betydligt snabbare. Lämnar du in den på MM skickar de den först till Anovo, som i sin tur skickar den vidare till någon serviceverkstad som du lika gärna hade kunnat gå direkt till, så det kan ta flera veckor i stället för några dagar. Svårt att känna till detta så klart och tråkigt att MM inte informerar om det ... Men det är klart de vill ju tjäna sina pengar på servicen om de kan.

 

Men det är inte säkert att servicecentret eller Media Markt har gjort något fel. Vätska kan också hamna precis var som helst - inte nödvändigtvis över hela innanmätet eller så att det syns utifrån i någon kant. Vätskan behöver inte ens ha spillts i stora mängder från ett glas - den kan ha hamnat där genom att datorn befunnit sig i olämpliga miljöer eller vad som helst.

 

När man skickar in sin Mac på reparation så tittar en Apple-auktoriserad servicetekniker på den och om de bedömer att datorn är skadad av vätska så är det nog tyvärr deras bedömning som gäller. Varifrån vätskan kommer, vilken typ av vätska det är och när den hamnade där, är inget som de tar hänsyn till. Teknikern kan inte göra annat än att konstatera att vätskan är där, att den har gjort skada och att garantin därför inte går att tillämpa. Teknikerna kan inte välja att ignorera dessa skador, eftersom det skall godkännas av Apple också.

 

Om du sedan är övertygad om att inga repor eller vätska fanns när du lämnade in den på Media Markt, medan servicecentret påstår att det fanns där när datorn kom dit, skulle jag dra slutsatsen att någon mellanhand (t.ex. fraktfirman) har åsamkat skadorna. I så fall är det till dem man bör vända sig och klaga. Du kan också ringa till Apple och klaga, eftersom de kan besluta om precis vad som helst om man bara står på sig. Servicestället kan däremot inte besluta om någonting egentligen, utan måste följa de regler som Apple har satt upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du sedan är övertygad om att inga repor eller vätska fanns när du lämnade in den på Media Markt, medan servicecentret påstår att det fanns där när datorn kom dit, skulle jag dra slutsatsen att någon mellanhand (t.ex. fraktfirman) har åsamkat skadorna. I så fall är det till dem man bör vända sig och klaga.

Jag håller inte med. Om TS och MM båda anser att den var i toppskick när den skickades (vilket inlämningskvittot tydligen klart och tydligt visar!) så är det faktiskt MM som har tagit emot den och skickat in den som borde vara skyldiga att ersätta TS! Någon mer juridiskt bevandrad kan säkert hjälpa till med lagrum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan alla på denna tråd.

 

Jag kommer inte att kommentera denna tråd mera utan detta är vårt enda inlägg i detta ärende.

Jag är kvalitetsansvarig på LAN-Master så detta är ett officiellt inlägg från LAN-Master.

 

Vi som har utrustningen som sharkbait lämnat in till Media Markt heter LAN-Master.

Vi har hållit på med service och support av Apples produkter sedan 1988, så jag tycker att vi har en god kunskap av Apples produktsortiment och vet hur man ska få dom att fungera.

Våra tekniker är certifierade av Apple och vidareutbildas hela tiden när det kommer nya produkter.

Återcertifiering sker varje år. Allt för att vi ska ha full koll på Apples produkter.

Tyvärr så händer det ibland att en del kunder inte anser att deras datorer har råkat ut för vad vi ser spår av vid våra undersökningar. Ibland så är dom helt ovetande och ibland far dom med osanning.

Men inte i något fall har vi planterat skador på en utrustning och skyllt på kunden.

Det finns helt enkelt ingen anledning att göra något sådant för en tekniker hos oss.

Varken ekonomiskt eller på något annat sätt skulle det vara till fördel för oss.

Ta detta ärende som exempel.

Dessa skriverier på forumen som inte innebär någon positiv reklam för den som blir drabbad.

Skulle det varit så att vi hade spillt vätska på utrustningen så skulle vi fått ta den smällen internt, aldrig skulle vi låta en kund till oss ta det.

Felet som den lämnades in för är ju att tryckplattan fastnat.

Och när vi undersöker den så visar det sig att det beror på sockeravlagringar efter vätskan.

Att i det läget anklaga oss för detta fel är ju helt uppåt väggarna.

 

Om nu sharkbait är så säker på att han inte är den skyldige så får han kanske söka efter en syndabock i sin bekantskapskrets i stället för att skylla på oss som försöker återställa hans dator till ett fungerande skick.

 

Vad gäller alla inlägg här så verkar det som om många av er har dåliga erfarenheter från service över huvud taget, det är bara att beklaga men jag tycker ändå inte att det ger er rätt att heja på när någon smutskastar ett företag utan att ni tar reda på fakta i stället för bara den ena sidans upplevelse.

 

Här under har jag svarat lite på en del av era inlägg som kanske kan ge en bättre bild av vad som hänt.

 

Med vänlig hälsning.

/Sonny

 

sharkbait: "Hur kan de fastställa att det är cola?"

LM: Det kan man inte veta med bestämdhet men däremot med en ganska stor säkerhet, detta baserat på erfarenhet av liknande fall som vi fått in tidigare. Men det kan lika gärna vara någon lättrinnande medicin som har samma färg och lukt.

 

sharkbait: "Hur kan det enbart vara trackpaden som har slutat att fungera och inte något annan hårdvara i datorn?"

LM: Det beror helt och hållet på var vätskan tränger in och hur mycket av den.

 

sharkbait: "Så OM det är cola i trackpaden så lär det väl vara en hel del för att få den att sluta att fungera."

LM: Nej det behöver inte vara några större mängder, det är sockret i detta fall som ställer till det.

sharkbait: "Det känns att servicestället kan säga att det är vilket fel som helst för man har ingen möjlighet att motbevisa dem."

LM: Du har helt rätt här. Men du måste göra en rimlighetsbedömning, är det troligt att servicecentret har så lite att göra att dom hittar på fel bara för att få mer att göra. Med tanke på de extremt hårda krav Apple har på oss servicecenter så skulle det inte fungera så länge.

 

christphe3: "Det är väl bara att öppna datorn och kolla själv?"

LM: Det är ingen bra idé, speciellt om utrustningen fortfarande omfattas av garanti. Vad man kan göra om man kommer direkt till ett servicecenter är att man kan kräva att få sitta med vid servicen om man känner sig osäker.

 

sharkbait: "Ja, jag vet att det är deras ansvar men de slår ut med armarna och säger att det är serviceställets ansvar."

LM: Var och en har ansvar för sin bit, därför gör vi egna okulärbesiktningar av utrustningen i samband med att den skrivs in i vårt system.

 

Matrix: "Är du säker på att servicestället rotar i rätt MBP. Be dem ange serienumret på din MBP."

LM: Vi kollar alltid att serienummret är det samma på medföljande dokumentation som utrustningen i sig.

 

iTobi: "hur gammal är datorn? för om den är mindre än 1 år så måste MM bevisa att du gjort fel vilket de hävdar att de har u, begär då att få se bevisen och hur de kan vara säkra på cola, har du lämnat prov till labb eller?"

LM: Du är nog ute på lite hal is nu vad gäller bevisningen men vad gäller om det är cola eller inte så är väl det ganska ointressant. Det som fortfarande gäller är att vi konstaterat att det var vätska i datorn.

 

sharkbait: "För att lämna in datorn till apple premium reseller måste man väl ha Apple Care?"

LM: Du kan lämna in din dator till vilket auktoriserat servicecenter som helst i nästan hela världen. Detta antingen den är inom garantitiden eller inte. AppleCare är en garantiförlängning som gör att Apples garantiåtagande gäller i 3 år från inköpsdatum i stället för 1 år.

 

Telly82: "Nja, enligt trådskaparen är det inte cola och därmed är det en garantifråga."

LM: Du kan lämna in din utrustning till ett servicecenter och hävda garanti men det är serviceteknikern som bestämmer om ärendet faller inom garantivillkoren.

 

christphe3: "Men borde inte garantin täcka kostnaden för felsökning?"

LM: Garanti omfattar hårdvarufel på utrustningen som inte är orsakade av yttre påverkan. (Detta blev en extremt förkortad version av garantivillkoren). Så felsökningen är alltså något du får betala ur egen ficka, naturligtvis inte i samband med en garantireparation.

 

sharkbait: "Extremt lååånga väntetider i telekö till det där företaget!"

LM: Jag hoppas att det inte är till oss du upplever långa telefonköer, i så fall skulle jag vilja veta tidpunkt och hur länge du fick vänta.

sharkbait: "Varför är det ENBART klick-funktionen som har gått sönder utav cola som de påstår och att de måste rengöra datorn? Varför är det inte någon mer komponent i datorn som har gått sönder?"

LM: Det beror som jag skrivit tidigare helt och hållet på hur mycket vätska och var den hamnat samt hur trögflytande vätskan är.

 

Kraig: "När det gäller datorer skadade av väta så brukar man i regel bli tvungen att byta ut diverse komponenter."

LM: Oftast när vi får in vätskeskadade utrustningar så är det ganska rejäla vätskebad, då går det inte att rengöra utrustningen utan det mesta måste bytas. Men ibland så är inte skadorna så stora och då kan det räcka med rengöring.

 

sharkbait: "Nu har jag pratat med servicestället! Vad ÄR det för ett oseriöst företag!!??"

LM: Att kalla oss för oseriösa bara för att vi går på fakta som du inte vill godta är inte riktigt bra.

sharkbait: "Detta påstår hon att jag har gjort!"

LM: Jag är övertygad om att hon inte sagt att du har gjort dessa skador, bara att skadorna fanns vid ankomsten till oss. Hur dom kommit dit kan vi inte spekulera i men vi vet att dom inte uppkommit hos oss.

 

gundj: "Jag kan nästan säkert lova att ditt bolag tar och kollar det noga."

LM: Du har nog rätt, försäkringsbolag gillar inte att betala ut pengar i onödan.

 

NBK: "Nu är det MM's ansvar att kompensera dig för att servicestället DOM skickat maskinen till har gjort bort sig nåt innihel*ete."

LM: Nu har vi inte gjort bort oss då det inte är vi som har haft vätska i datorn ej heller repat datorn.

 

NBK: "Bara att ringa Apple innan så får du ett ärendenummer, och sedan knalla in på en Certad Apple Verkstad."

LM: Du behöver inte ringa till Apples kundtjänst innan du lämnar in datorn, ärendenummret är bara för att kundtjänst ska kunna hitta dig om du återkommer till dom i samma ärende.

 

ahoj: "Om du väljer att lämna in på ett annat ställe kan jag rekommendera LANMaster."

LM: Ja i detta fall så är utrustningen hos oss redan.

 

sharkbait: "Hur kan man börja att torka bort när man inte har fått godkännande att börja med servicen??"

LM: Då du som kund i alla fall får betala minst en undersökningsavgift så kan vi lika gärna göra rent den då det inte är en så allvarlig skada av vätskan relativt sätt. En annan anledning är för att förhindra att vätskan fräter på utrustningen och gör skadan värre medan vi väntar på svar från kund.

sharkbait: "1-2 droppar på en svart lite flärp. 1 suddig bild på trackpaden invändigt där man se 1 droppe. Visar 3 repor på undersidan utav MBP och ett rejält jack på locket utav MBP. En bild på skräp fläck på den svarta plasten vid gångjärnet."

LM: Det finns 2 små "flärpar" i nederkant av tryckplattan på insidan. Att det är kladd där är ett klart bevis på att det har runnit vätska på tryckplattan. Den suddiga bilden visar på vätska där man justerar tryckkänsligheten på plattan. Naturligtvis så fungerar den inte då det finns sockerrester som stoppar plattan. Ja repor och stötskador är dokumenterade vid ankomst så det finns inget ytterligare att tillägga där. Bilden med skräp på är mera kladdprickar efter vätska.

 

Justitia: "Men du hade väl skriftligt på att den var oskadd när du lämnade in den?"

LM: Skicket på den för närvarande är mycket bra, jag är övertygad om att skadorna var redan då sharkbait lämnade in den till Media Markt. Det krävs rutin och mycket skarpa ögon att se dessa defekter. Jag är lite förvånad att dom skriver på ett dokument att det inte finns några skador, det finns alltid skador det är bara det att toleransnivån är olika för olika människor.

 

sharkbait: "Något som ÄR väldigt konstigt att de har börjar att reparera datorn INNAN de har fått godkännande till det!"

LM: Detta har jag redan svarat på.

sharkbait: "Mycket märkligt att 1 droppe har tagit sig in under trackpaden. Men det fanns inga spår utav vätska tex på undersidan av ramen som trackpaden sitter i och inte heller ute i undersidan av trackpadens kanter."

LM: Allt detta beror på som jag svarat tidigare densiteten och mängden vätska. De svarta "flärparna" som jag refererat till tidigare sitter under och ute vid kanten på tryckplattan.

sharkbait: "Hela datorn skulle rengöras men nu har tydligen tekniker "torkat" rent datorn!"

LM: Du måste ha lite mera tilltro till din omgivning, alla är inte ute för att lura dig. När vi gör en undersökning av utrustningen och vi ser att skadorna inte är värre så kan vi lika gärna göra rent utrustningen. Det gör ingen skillnad för vad du får betala i alla fall. Om du inte vill att utrustningen ska repareras så får du i alla fall betala en undersökningsavgift. Vill du att den ska repareras så gör vi det men då den är vätskeskadad så täcks inte reparationen av garantin och du får betala.

 

sharkbait: "Uppbenbarligen kan man inte vara säker överhuvudtaget med detta oseriösa företag!"

LM: Om du kollar runt lite så ser du att vi har hållit på med service av Apples produkter sedan 1988 och vi har ett gott renommé inom Applevärlden så oseriösa är vi inte.

 

Tok Pelle: "det verkar ju rätt uppenbart att din dator har blivit misshandlad efter att du har lämnat ifrån dig den!"

LM: Med tanke på att skadorna som fanns redan vid inlämnande knappt syns och att personalen på Media Markt missat dessa så ska du nog inte skriva att den har blivit misshandlad.

 

iTobi: "servicekillen är säkert extrem windows-nisse som inte gillar mac"

LM: Där har du fel, han kan knappt starta en PC.:-)

 

christphe3: "Då lär han knappast ha någon certifiering för att få laga någon Mac"

LM: Jo då han är certifierad precis som alla tekniker hos oss.

 

Mew156:

LM: Jag kan bara beklaga att du har så dåliga erfarenheter av din omgivning att du har fått sådana konspiratoriska tankar. Att vi "sparat" fläckarna på tryckplattan beror på att denna del ska tillbaks till Apple så det finns ingen anledning att göra rent den. Vi nöjer oss inte med att försöka göra rent tryckplattan och sätta tillbaks den då vi vet att vätska som kommit in i en komponent gärna vandrar vidare, detta gör att det troligen kommer mera problem senare.

 

00andy: "då dom inte är en Appleverkstad så ökar chansen för sammanblandningar osv."

LM: Det är inte troligt då det är en väldigt noggrann process. I detta fall är det definitivt ingen sammanblandning.

 

sharkbait: "Väldigt konstigt beteende från servicestället!"

LM: Att vi avvisar garantianspråk på en dator som är vätskeskadad ser vi inte som ett konstigt beteende. Det är precis så som vi ska göra då det inte faller under Apples garantiåtagande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan alla på denna tråd.

Intressant. Jag fick uppfattningen att det fattades stora flisor i datorn.

Men helt klart kan en dator få skador hos er. Ni hade min G5:a inne hos er och den var i perfekt skick exteriört innan. Efter ett par tre besök i er verkstad hade den kraftiga repor på handtagen. Datorn var inslagen i originalkartongen. Kartongen var hel, m.a.o. så har skadorna hänt hos er! Om det skulle vara så att transportbolaget hade kraschat kartongen vid frakt till er så hade ni naturligtvis meddelat mig!?

Nu rörde det sig ju om skador på handtagen så då brydde jag mig så klart inte om att klaga.

Ville bara klargöra att serviceteknikerna inte alltid sköter om våra bebisar lika bra som kunderna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara säga att jag jobbat på ett företag som reparerar datorer (utan att nämna något namn), de är inte alltid speciellt försiktiga med datorerna och repor kan garanterat uppstå när man har sin dator inlämnad!

 

Jag säger inte att fallet är så nu men det går inte utesluta.

 

Det finns alltid den mänskliga faktorn, om en tekniker repar en dator kanske han inte är så sugen att berätta det för chefen??? Beror ju på från person till person

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier

christphe3: "Det är väl bara att öppna datorn och kolla själv?"

LM: Det är ingen bra idé, speciellt om utrustningen fortfarande omfattas av garanti. Vad man kan göra om man kommer direkt till ett servicecenter är att man kan kräva att få sitta med vid servicen om man känner sig osäker.

Dock så får man ju öppna datorn för att peta in mera RAM (och byta HDD (?)), och det jag tänkte var att man då kanske kunde se trackpaden. Annars är det ju absolut ingen bra idé nej.

 

christphe3: "Då lär han knappast ha någon certifiering för att få laga någon Mac"

LM: Jo då han är certifierad precis som alla tekniker hos oss.

Det jag menar är att någon som är en extrem windows-användare troligtvis inte skulle anstränga sig för att få någon Apple-certifiering, och därmed självfallet inte kunna få jobb på någon Mac-verkstad...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bättre var det förr, jag vill minnas att när jag ägde en IBM 600serie vilket minns jag ej, men jag hade problem med att tangentbordet la av att stegra sig, ja ni läste rätt det var dåtiden ergonomiska varianten som höjde sig en halv cm i framkant så man fick en härlig lutning, den la av : ( Bara att anmäla och skicka ner laptopen.

 

Men till saken så repade teknikerna en del detaljer som jag genast såg så jag slängde mig på telefonen och ringde ner till servicecentret och pratade med en vänlig själ i supporten, och han bad mig skicka ner laptopen igen för åtgärd.

Gjorde det väntade låååånga 10dagar och till sist fick jag tillbaks den. japp dom hade byt dom repade detaljerna, Men dom hade repat skruvarna samt täckbrickorna var saknade som skulle täcka en del skruvarna.

 

Så det blev en ny runda per telefon, och då blev det högpriotering dom frågade om dom skulle ta in den igen eller skicka skruvarna samt täckbrickorna, jag sa jag skickar ner den igen.

 

10-14 dagar till förflöt och denna gång så hade dom skrivit en A4 fullsidig rapport vad som hade bytts, stod att dom hade åtgärdat skruvarna, men håll i er nu inte vilka skruvar utan dom som ÄVEN var undersidan av den ergonomiska tangentbordet som var väl dold, dom trodde att det var dem jag menade, plus att dom hade bytt en längdgående täckplatta i plast, som jag inte hade sett att dom hade tydligen repat UNDERSIDAN tidigare, men det stod i medföljande rapporten.

Och täckbrickorna såg jag inte röken av.

 

Ringde igen till IBM servicecenter och påpekade detta och jag fick prata med den tekniker som hade hållt på med min laptop. Jag berättade vad det gällde, och han utbrast förvånat "Ja vi undrade precis här nere hur i helvete hur du kunde veta om repan på plattans undersida samt dessa skruvar, men nu förstår jag att det var felskruvar vi hade tittat efter" Så sa han, kanske inte ordagrant detta var ca 18år sen.

 

Skickade ner laptopen igen fick mina skruvar, täckbrickor bytta. Ja va fan för 70.000kr laptop (ja dom var så dyra på den tiden) skall man ju något service. Men det jag ville säga är nog sjutton gör verkstan fel allt, om inte även byter andra detlajer som inte ens behöver byta : D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter de spydiga svaren reparationsstället lämnade vet jag att jag ALDRIG kommer lämna min dator där för reparation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter de spydiga svaren reparationsstället lämnade vet jag att jag ALDRIG kommer lämna min dator där för reparation.

Tyckte bara att de sakligt bemötte kritiken i denna tråd. Spydigt? :armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lanmans svar känns övertygande och sakligt. Det betyder inte att de är oskyldiga. Någon på serviceföretaget ( jag pekar inte ut den aktuella serviceteknikern ) kan ju faktiskt ha repat datorn medvetet men inte orkat bry sig om det. Det kan ju vara så att Någon har råkat repa datorn utan att veta om det. Om vi utgår från att sharibait har pedantskött sin dator och MM har besiktat den ligger skadeproblemet antingen i transportföretget eller reparationsverkstaden. Om transportföretaget har orsakat problemet borde förpackningen vara skadad eller undermålig. Detta ska dokumenteras av verkstaden. Eftersom ingen transportskada har rapporterats är det antingen Lanmaster eller kunden som har skadat datorn. Ord står mot ord. Men fördel har sharkbait i och med MM-s intyg. Inte är det lätt inte.... Själv lutar jag åt att ge sharkbait rätt. KOnsumentlagen är alltid till kundens fördel om inget annat kan bevisas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stort gjort av Servicestället att ta sig tid att skriva här!

Hur som helst, man kanske kan jämföra detta med alla som fått fuktskadade mobiltelefoner, dom flesta brukar ju vara helt ovetandes om att dom lyckats få telefonen fuktskadad...

 

Jag litar på alla som tidigare (i andra trådar) lovordat lanmaster och finner det högst osannolikt att dom skulle ha hittat på att det var fukt i datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv har jag jobbat med installation och service av vvs och värmeprodukter och kan bara konstatera att jag har missat. Det har hänt att jag inte har vetat om missarna. Det sker därför att vi inte är perfekta. Men i de allra flesta fallen har det gått bra. Jag gissar på en felprocent på kanske 1%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som vanligt så tror man bara på skaparen av klagomålet och aldrig på de som ska reparera den. De som lämnar in sina produkter på lagning har t ex. Aldrig varit i närheten av något som kan härledas till fukt, de har oftat inte ens tagit ur den ur orginalförpackningen. Inte heller om det är yttre påverkan på produkten, då har man alltid varit extremt försiktig och pedant och ofta har man inte ens öppnat förpackningen. Och kan för allt i sin värld inte förstå hur skadan uppkommit.

 

Min personliga åsikt. i 99% av fallen så ljuger konsumenten bara för att kunna hävda garanti!

 

Nu när man fick andra sidan myntet på denna historia så är jag bara ännu mer säker att det är så.

 

Servicebolagen har inte heller ett skit att vinna på att hitta på fel som inte fanns. Då de får betalt av tillverkaren om det är garanti. om det inte är garanti så är ju risken att de inte får betalt alls för det jobb de gjort med undersökning och diverse!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min personliga åsikt. i 99% av fallen så ljuger konsumenten bara för att kunna hävda garanti!

 

Nu när man fick andra sidan myntet på denna historia så är jag bara ännu mer säker att det är så.

 

Jag tror inte att TS ljuger, iallafall inte medvetet.

För inte startar man en tråd här om man helt säkert vet att man åstadkommit skadan själv?

Det är nog helt enkelt så att han inte visste om att den hade fått lite cola i musplattan, eller så kanske

han visste om att den hade fått cola på sig och trott att han hann torka bort innan det kom in i datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som vanligt så tror man bara på skaparen av klagomålet och aldrig på de som ska reparera den. De som lämnar in sina produkter på lagning har t ex. Aldrig varit i närheten av något som kan härledas till fukt, de har oftat inte ens tagit ur den ur orginalförpackningen. Inte heller om det är yttre påverkan på produkten, då har man alltid varit extremt försiktig och pedant och ofta har man inte ens öppnat förpackningen. Och kan för allt i sin värld inte förstå hur skadan uppkommit.

 

Min personliga åsikt. i 99% av fallen så ljuger konsumenten bara för att kunna hävda garanti!

 

Nu när man fick andra sidan myntet på denna historia så är jag bara ännu mer säker att det är så.

 

Servicebolagen har inte heller ett skit att vinna på att hitta på fel som inte fanns. Då de får betalt av tillverkaren om det är garanti. om det inte är garanti så är ju risken att de inte får betalt alls för det jobb de gjort med undersökning och diverse!

 

Det finns ett ordstäv som heter som man känner sig själv känner man andra. Det speglar idén om att alla är oärliga.....

...

Att efter ett sådant fastslagande att 99% av alla konsumenter är oärliga, varför skulle då servicebolagen plötsligt vara ärliga och ofelbara? Detta är ett totalt obalanserat och inkonsekvent tänkande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...