iTobi Postad 3 februari, 2010 Share Postad 3 februari, 2010 alla apples produkter som har batteri (exkl iPhone) har världsomspännande garanti. det betyder att du kan lämna in produkten i vilken apple store / premium reseller som helst och få den lagad där. denna garantin gäller i ett år utan apple care. med apple care så har du ist 3 års garanti för mac och 2 år för iPod. nu kanske ni lärde er något nytt Stå på dig!! vilken stad handlar det om? MM finns ju inte på så många ställen. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
johnalder Postad 3 februari, 2010 Share Postad 3 februari, 2010 Är du säker på att det är din dator dom har framför sig när dom säger att den är skadad? Kollat serienummer? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sharkbait Postad 3 februari, 2010 Författare Share Postad 3 februari, 2010 Något som ÄR väldigt konstigt att de har börjar att reparera datorn INNAN de har fått godkännande till det! Mycket märkligt att 1 droppe har tagit sig in under trackpaden. Men det fanns inga spår utav vätska tex på undersidan av ramen som trackpaden sitter i och inte heller ute i undersidan av trackpadens kanter. Nada vätska. Ingen vätska efter som teknikern har "råkat" torka bort all vätska men lämnat 1 och 2 droppar! MYSKO Hela datorn skulle rengöras men nu har tydligen tekniker "torkat" rent datorn! Sedan har jag och killen på MM TOTALT missat 3 repor på undersidan utav MBP och ett hack på vänster sidan på ovansidan av locket/skärmen! Ännu en gång MYSKO! Mvh Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sharkbait Postad 3 februari, 2010 Författare Share Postad 3 februari, 2010 Är du säker på att det är din dator dom har framför sig när dom säger att den är skadad? Kollat serienummer? Uppbenbarligen kan man inte vara säker överhuvudtaget med detta oseriösa företag! Mvh Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sharkbait Postad 3 februari, 2010 Författare Share Postad 3 februari, 2010 Jag har denna Speck SeeThru Satin som skydd för min MBP !! Mvh Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dennis_Sk Postad 3 februari, 2010 Share Postad 3 februari, 2010 Det låter som om din dator blivit skickad till InfoCare i Växjö. Har liknande erfarenheter av dom på 2 nya laptops. (pc) Blev så förbannat lack och köpte mig en MacbookPro som jag hittade ett fel på och blev helt frusen... Men lämnade in den på en APR i Jönköping och fick felet åtgärdat medans jag väntade. Gick och köpte fikabröd åt dom efteråt. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sharkbait Postad 3 februari, 2010 Författare Share Postad 3 februari, 2010 Men du hade väl skriftligt på att den var oskadd när du lämnade in den? I så fall är de ju ersättningsskyldiga för skadorna. Dessutom är det ju inte helt otroligt att det är dom som spillt cola oxå i så fall... Jag skulle gå på hårt och hävda att de förstört datorn!Har du pratat med konsumentrådgivaren i din kommun än? De har stor erfarenhet och kan nog hjälpa dig med vilka argument som brukar fungera. Ja jag har papper från MM att min MBP är : "SKRÅMFRI!!! tangentbord och skärm fungerar felfritt". Jag tänker gå hårt på kan jag lova! Har tagit kontakt med dem men de har inte svarat än! Mvh Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tok_Pelle Postad 3 februari, 2010 Share Postad 3 februari, 2010 Ja jag har papper från MM att min MBP är : "SKRÅMFRI!!! tangentbord och skärm fungerar felfritt". Jag tänker gå hårt på kan jag lova! Mycket mer än ett sånt intyg ska du inte behöva, det verkar ju rätt uppenbart att din dator har blivit misshandlad efter att du har lämnat ifrån dig den! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iTobi Postad 3 februari, 2010 Share Postad 3 februari, 2010 servicekillen är säkert extrem windows-nisse som inte gillar mac Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
katzenklavier Postad 3 februari, 2010 Share Postad 3 februari, 2010 servicekillen är säkert extrem windows-nisse som inte gillar mac Då lär han knappast ha någon certifiering för att få laga någon Mac… Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mew156 Postad 3 februari, 2010 Share Postad 3 februari, 2010 Låter ju lite märkligt att de har "råkat" torka ur nästan hela datorn förutom då en droppe under trackpaden. känns lite som att man lagt dit denna droppe för bilden skull. Frågan är ju om de inte råkat tappa datorn eller repa den på något annat sätt. För att inte gå i förlust på affären då den ej kan byta bodyn på grund av repor så kanske de fixat dit en "fuktskada". Så du betalar för en ny body på datorn men tror det är fuktskada du betalar. Apple betalar rep för trackpad som dom tar på garantin. Har du testat att googla företagets namn och se om någon annan har dåliga erfarenheter därifrån? Men du bör nog kunna vara rätt lugn i frågan då du ju har papper från MM att de skickat iväg den utan synliga skador. Och egentligen är detta en sak mellan servicestället och MM. Du ska bara gå till MM med dina papper och de bilder du fått från servicestället och säga att dom får fixa detta. MM sålt datorn till dig = Dom som är ansvariga för garantin. MM anlitat servicestället = Dom ansvariga för vad dom gör med din dator. Du ska kräva en ny dator av MM som i sin tur ska kräva detta av servicestället. Tillägger också att om du inte får en ny dator utan de bestämmer sig för att laga datorn genom att byta ut allt trasigt på den. Gå igenom hela datorn noggrant när du hämtar den MM med ansvarig där. kolla Serienr, starta och kolla att allt fungerar och leta minsta lilla fel på den. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sharkbait Postad 3 februari, 2010 Författare Share Postad 3 februari, 2010 .... Jag håller med dig!! Vi får se vad MM säger imorgon när det ringer! Mvh Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iTobi Postad 3 februari, 2010 Share Postad 3 februari, 2010 längtar efter uppföljning på detta Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
peanjo66 Postad 3 februari, 2010 Share Postad 3 februari, 2010 Vilken absolut mardröm TS har råkat ut för! Jag lider med dig!!! Jag var själv oerhört noggrann med sådant förut. Mina CD- och DVD-skivor såg alltid ospelade ut. Aldrig en repa på datorer eller andra kapitalvaror. Sedan gifte jag mig och fick barn... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iTobi Postad 3 februari, 2010 Share Postad 3 februari, 2010 detta måste vara dagens snackis Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sharkbait Postad 3 februari, 2010 Författare Share Postad 3 februari, 2010 detta måste vara dagens snackis Att peanjo66 har gift sig och fått barn? Mvh Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
00andy Postad 4 februari, 2010 Share Postad 4 februari, 2010 Hej du olycklige och det med all rätta.MPB är dyra saker-ska köpa en själv men har bara råd med 13". Nåväl. Jag köpte en Macpryl på MM som gick söndet på "rot",och då jag förutsatte att om jag tog bussen ut i obygden och lämnade in min grej så skulle dom ändå skicka den till auktoriserad Applerepaircenter,så jag ringde och frågade om så var fallet och undrade om inte jag kunde lämna in den direkt,här i staaaaan där jag bor.Hon tyckte jag gjorde dom en tjänst,och jag slapp ta mig till dom.Men det är ju sant att om dom ska skicka runt den ,då dom inte är en Appleverkstad så ökar chansen för sammanblandningar osv. Jag ömmar för dej.lycka till! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pascoe Postad 4 februari, 2010 Share Postad 4 februari, 2010 Detta är verkligen sjukt!! Tycker verkligen synd om dig! Kan du få datorn skickad tillbaka till MM, även om du får betala 1000kr. Isf borde du kunna visa upp kvittot som MM skrev där det står att datorn va i toppskick och sen visa skadorna som då uppkommit efteråt. Du borde kunna kräva att de ska åtgärdas. (har själv lämnat in en mobil på MM för den inte kunnde hitta nån wifi nätverk, fick tbx den med exakt samma fel kul ) Hoppas allt löser sig!!!! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
muki Postad 4 februari, 2010 Share Postad 4 februari, 2010 Jag önskar dig som alla andra lycka till med ärendet. Hoppas att MM fixar detta åt dig - annars har de förlorat ganska trogen kund, sitting right here! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
NBK Postad 4 februari, 2010 Share Postad 4 februari, 2010 Får man fråga vilket MM du har varit på? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sharkbait Postad 4 februari, 2010 Författare Share Postad 4 februari, 2010 Får man fråga vilket MM du har varit på? Alla frågar ang vilken MM butik jag har handlat i och vilket serviceställe som min MBP har blivit skickad till kan jag avslöja när denna soppa har löst sig för det bättre eller det sämre! Mvh Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
NBK Postad 4 februari, 2010 Share Postad 4 februari, 2010 Alla frågar ang vilken MM butik jag har handlat i och vilket serviceställe som min MBP har blivit skickad till kan jag avslöja när denna soppa har löst sig för det bättre eller det sämre! Mvh För dig hoppas jag naturligtvis att det löser sig till det bättre, MEN detta ska aldrig hända överhuvudtaget! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sharkbait Postad 4 februari, 2010 Författare Share Postad 4 februari, 2010 För dig hoppas jag naturligtvis att det löser sig till det bättre, MEN detta ska aldrig hända överhuvudtaget! Tack! Tack alla! Nej, det skall verkligen inte vara såhär. Det luktar skumt om detta redan från start och tills nu! Väldigt konstigt beteende från servicestället! Mvh Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
NBK Postad 4 februari, 2010 Share Postad 4 februari, 2010 Tycker du ska ligga på MM hela tiden, så som vilken kedja som helst kommer dom att dra ut på den här historien. Vänta inte timme efter timme på att dom ska höra av sig till dig! Ring igen och igen och igen! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iTobi Postad 4 februari, 2010 Share Postad 4 februari, 2010 ring en gång varannan timme, och säg gärna det till dom -ja okej men det är bra, jag ringer om 2h igen så ser vi om det hänt något nytt. då blir dom pressade! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.