Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Lämnade in trasig MBP hos MediaMarkt


sharkbait

Rekommendera Poster

Men läser de på datorn och inte på de papper som följer med datorn?

 

Be att få en bild på "colan".

 

 

Det är taget från deras kvitto. Ej läst från datorn. Extremt lååånga väntetider i telekö till det där företaget!

 

Men det känns som man kan bli blåst oavsett. De kan väl ilka gärna ta en fake dator och skvätta lite cola på likt som de säger att det är cola i trackpaden, den skall bytas ut och de skall rengöra datorn!

Varför är det ENBART klick-funktionen som har gått sönder utav cola som de påstår och att de måste rengöra datorn? Varför är det inte någon mer komponent i datorn som har gått sönder?

 

Känns som man är totalt utlämnad till servicestället!

 

Inget stöd från MM än så länge!

 

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 206
  • Created
  • Senaste svar
Det är taget från deras kvitto. Ej läst från datorn.

Det känns nästan som om de förväxlat datorer men inte inlämningskvittot.

 

Stå på dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det låter konstigt att MM hävdar att de kan "rengöra" datorn för ca 3000... När det gäller datorer skadade av väta så brukar man i regel bli tvungen att byta ut diverse komponenter... Någon "rengöring" är det aldrig tal om..

Låter bara underligt och suspekt. Åk dit och be att få se på datorn..

 

Och likt tidigare inlägg. Stå på dig! Du vet bäst om det kommit cola i den eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag pratat med servicestället! Vad ÄR det för ett oseriöst företag!!??

 

Jag fick tala med en kvinna och förklarade ungefär vad jag har förklarat tidigare i tråden att jag är EXTREMT pedant och så vidare. Hon hänvisade till att de har hittat cola i trackpaden och den måste bytas ut och datorn måste rengöras!

Jag sade återigen att jag vet mycket väl att det inte har spillts någon cola på datorn, och har har den i skydd och är pedant m.m.! Hennes svar vart att de hade datorn och den var fuktskadad och det täcks inte på garantin.

Förklarade även hur extremt bra skick datorn var i INNAN den skickades till dem. Då kom det fräckaste av allt ur hennes mun! Hon sade att helt plötsligt var det hon som hade tagit emot datorn och när hon kollade över datorn så var den inte i så bra skick! Den hade den 1 repa, en mörk fläck på baksidan vid gångjärnet och sedan var det en flaga/bit från aluskalet som var borta!! Detta påstår hon att jag har gjort! Datorn lindade jag in personligen på MM och lade ned den i orginal kartongen och tejpade igen den!

Jag har ett papper från MM att datorn var SKRÅMFRI, tangentbord och skärm fungerade utmärkt när jag lämande in datorn! :byrakrat:

Alltså så har de på detta oseriösa företaget repat och lyckats att få loss en bit utav alu på undersidan på min svin dyra dator!! :evilgrin::irriteradtjej::irriteradtjej::evilgrin:

 

Nu finns det inte en chans i världen att jag litar på detta oseriösa företag!!!

 

Skall man inte kunna lita på ett företag när man skall lämna in en produkt utan att de förstör och försämrar produkten!?!?!?

 

 

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle be att fâ tala med en handläggare pâ ditt försäkringsbolag.

Förklara läget och säg att du har för avsikt att utnyttja din försäkring hos dom men att du har intrycket av att reparationsverkstaden är oseriös.

Jag kan nästan säkert lova att ditt bolag tar och kollar det noga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mitt tips är att gå till media markt och ställa till med ett helvete. du kommer få en ny MBP på plats. Det är så det går till i Sverige! rätt ska vara rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett papper från MM att datorn var SKRÅMFRI, tangentbord och skärm fungerade utmärkt när jag lämande in datorn! :byrakrat:

 

Då är saken helt klar. Varför sa du inte det tidigare? :borstatanderna: Vifta med pappret och be dem ersätta dig annars ses ni först i dagstidningen och sedan i tingsrätten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple
Jag skulle be att fâ tala med en handläggare pâ ditt försäkringsbolag.

Förklara läget och säg att du har för avsikt att utnyttja din försäkring hos dom men att du har intrycket av att reparationsverkstaden är oseriös.

Jag kan nästan säkert lova att ditt bolag tar och kollar det noga.

 

Skulle precis säga detsamma. Lovar dig att försäkringsbolaget kommer vakna till och de har större möjlighet att sätta press på MM

 

 

MM som förövrigt är en riktig jävla skitkedja. Efter ett långdraget bråk med de om min kamera (som jag efter 4 månader vann) beslutade jag mig för att aldrig mer handla där. Visserligen kan det vara bråkigt på SIBA och Elgiganten också, men inte i närheten av det ibland rena jävla skitsnackat man får utstå hos MM

 

 

Tyvärr är det så att Apple lagt ut allt mer av sin försäljning hos sk premium resellers (MM är en sådan) och då får man kvaliteten man betalar för (i form av kundmottagande)

 

Man kunde ju tycka att Apple skulle öppna egna butiker i det här landet men försäljningen är väl för liten, fortfarande. Vem vet i framtiden kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mitt tips är att gå till media markt och ställa till med ett helvete. du kommer få en ny MBP på plats. Det är så det går till i Sverige! rätt ska vara rätt.

 

Håller med till fullo. Det är på MM du köpt maskinen, det är hos MM du har lämnat in den. Och som du säger tidigare, du har papper på att maskinen var i pedantskick när du lämnade in den till dem, förseglade lådan framför dem osv. Nu är det MM's ansvar att kompensera dig för att servicestället DOM skickat maskinen till har gjort bort sig nåt innihel*ete.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Akta er för MM,

 

Min dator lyckades man slarva bort, visserligen fick jag mina pengar tillbaka men det var mycket ringa, snack, lova, hota etc innan dom ersatte mig för datorn, man ville hela tiden skylla på andra.... fortfarande är dom skyldiga mig det extraminne som satt i datorn då jag inte hade kvitto som kunde bevisa inköp på minnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag varit i kontakt med MM och förklarade om det första samtalet från MM angående min så kallade nerspillda MBP till samtalet med den oseriösa service företaget som har förstört min dator ännu mera enligt kvinnan som jag talade med! Så killen skulle kolla upp ang detta och återkomma.

 

 

Får vi se vad de har att säga!

 

:devil::devil::devil:

 

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag varit i kontakt med MM och förklarade om det första samtalet från MM angående min så kallade nerspillda MBP till samtalet med den oseriösa service företaget som har förstört min dator ännu mera enligt kvinnan som jag talade med! Så killen skulle kolla upp ang detta och återkomma.

 

 

Får vi se vad de har att säga!

 

:devil::devil::devil:

 

 

Mvh

 

Jag säger bara: På med tumskruvarna! :totaltgalen:

post-363-1265208171_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag varit i kontakt med MM och förklarade om det första samtalet från MM angående min så kallade nerspillda MBP till samtalet med den oseriösa service företaget som har förstört min dator ännu mera enligt kvinnan som jag talade med! Så killen skulle kolla upp ang detta och återkomma.

 

 

Får vi se vad de har att säga!

 

:devil::devil::devil:

 

 

Mvh

 

 

Hoppas du tog en rejäl backup innan du lämnade in maskinen bara. :chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas du tog en rejäl backup innan du lämnade in maskinen bara. :chockadskeptisk:

 

 

Har allt på extern hårddisk så det är jag inte oroad över! :kaffe: Mera över hur MM agerande kommer att vara!!

 

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst kan jag ta den vägen men då känns det som att det kommer att ta evigheter innan och om man får tillbaka datorn!

Datorn inhandlades 2009-07-24. För att lämna in datorn till apple premium reseller måste man väl ha Apple Care?

 

 

 

 

 

Skall höra med dem!

 

Mvh

 

 

Om den är köpt förra året i Juli har du 1 års garanti.

AppleCare har inget med detta att göra. Du borde läsa på lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om den är köpt förra året i Juli har du 1 års garanti.

AppleCare har inget med detta att göra. Du borde läsa på lite.

 

Så du menar att jag kan lämna in min MBP till vilken Apple Premium Reseller som helst och få den undersökt/lagade?

 

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du menar att jag kan lämna in min MBP till vilken Apple Premium Reseller som helst och få den undersökt/lagade?

 

 

Mvh

 

 

Bara att ringa Apple innan så får du ett ärendenummer, och sedan knalla in på en Certad Apple Verkstad. Dock är ju skadan redan skedd :/

 

Rätta mig om jag har fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du menar att jag kan lämna in min MBP till vilken Apple Premium Reseller som helst och få den undersökt/lagade?

 

 

Mvh

 

Ja, det skall du kunna göra.

 

Ett ytterligare alternativ som man kan göra är att betala undersökningskostnaden om 1 100 kr och sedan ta den till en annan Premium Reseller. Nu vet jag inte var du bor men det finns ofta mindre Mac återförsäljare som kör reparationer på plats hos sig där du får en personlig kontakt. Förklara läget för dem.

 

 

 

Förklara för MM och deras servicepartner att du betalar men tar den till ett annat serviceställe på grund av att du tror att det är BS att den är fuktskadad. Du kommer även att be det nya servicestället dokumentera vad det är för typ av skada. Förutsatt att det alternativa servicestället kommer fram till rätt slutsats (dvs garanti ärende, ingen fuktskada) så kommer du att kräva MM på en återbetalning av de 1 100 kr utöver att du kommer att koppla in konsumentverket i en anmälan mot dem samt rapportera servicestället till Apple.

 

 

 

Var noga med att dokumentera så mycket som möjligt med bilder, ljudinspelningar, vem du pratar med och när. Om du får tillbaka en dator i dåligt skick från MM så ta det på plats direkt. Du har svart på vitt i vilket skick datorn lämnades in och det är i så fall ytterst troligt att MM, transportören eller servicestället är ansvariga för både det försämrade skicket och den uppkomna skadan. Om det är servicecentret så bör du rapportera det till Apple.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du väljer att lämna in på ett annat ställe kan jag rekommendera LANMaster. Seriöst företag med kanonbra service.

Jag spillde dricka i min MBP som jag skickade in till dem, den blev dock inte lagad, då dom ansåg att för att kunna säkerställa att det inte skulle uppstå problem senare så behövde även moderkortet bytas, även om det bara var musplatta, skärm och tangentbord som var defekt vid tillfället jag skickade in. Så jag fick ut pengar från mitt försäkringsbolag för maskinen, och köpte mig en ny. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara att ringa Apple innan så får du ett ärendenummer, och sedan knalla in på en Certad Apple Verkstad. Dock är ju skadan redan skedd :/

 

Rätta mig om jag har fel?

 

 

Åhh vilken tabbe. Var helt säker på att man var tvungen att lämna in MBP där man har köpt den och att endast med AppelCare så kan man lämna in den vart som helst..

 

Ja skadan ÄR verkligen skedd:(

 

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag fått mail utav serviceföretaget!

 

Fått bilder. Hon påstår att teknikern har torka bort nästan all fukt. Hur kan man börja att torka bort när man inte har fått godkännande att börja med servicen??

1-2 droppar på en svart lite flärp. 1 suddig bild på trackpaden invändigt där man se 1 droppe. Visar 3 repor på undersidan utav MBP och ett rejält jack på locket utav MBP. En bild på skräp fläck på den svarta plasten vid gångjärnet.

 

 

Detta påstår hon har varit INNAN de fick min MBP. Hacket i locket och de 3 reporna på undersidan hade jag verkligen sett och märkt. Det svider att se min MBP med dessa skador! Samtidigt som jag köpte min MBP så investerade jag i en Speck Satin just för att SKYDDA MBP mot repor, skavmärken och hack. Har plockat ur den ur Speck och torkat av den. Den har inte haft en repa ens!

 

 

Fyfan vad trött jag blir på detta !!

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag fått mail utav serviceföretaget!

 

Fått bilder. Hon påstår att teknikern har torka bort nästan all fukt. Hur kan man börja att torka bort när man inte har fått godkännande att börja med servicen??

1-2 droppar på en svart lite flärp. 1 suddig bild på trackpaden invändigt där man se 1 droppe. Visar 3 repor på undersidan utav MBP och ett rejält jack på locket utav MBP. En bild på skräp fläck på den svarta plasten vid gångjärnet.

 

Detta påstår hon har varit INNAN de fick min MBP. Hacket i locket och de 3 reporna på undersidan hade jag verkligen sett och märkt. Det svider att se min MBP med dessa skador! Samtidigt som jag köpte min MBP så investerade jag i en Speck Satin just för att SKYDDA MBP mot repor, skavmärken och hack. Har plockat ur den ur Speck och torkat av den. Den har inte haft en repa ens!

 

Fyfan vad trött jag blir på detta !!

 

Mvh

Men du hade väl skriftligt på att den var oskadd när du lämnade in den? I så fall är de ju ersättningsskyldiga för skadorna. Dessutom är det ju inte helt otroligt att det är dom som spillt cola oxå i så fall... Jag skulle gå på hårt och hävda att de förstört datorn!

Har du pratat med konsumentrådgivaren i din kommun än? De har stor erfarenhet och kan nog hjälpa dig med vilka argument som brukar fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enlig konsumentlagen är det den du handlar av som är ansvarig och som du vänder dig till. Det är ju praktiskt att skjuta över ansvaret på någon annan........ men det blir snårigt att reda ut. Ring konsumentvägledaren och prata med denne.
Då är saken helt klar. Varför sa du inte det tidigare? :borstatanderna: Vifta med pappret och be dem ersätta dig annars ses ni först i dagstidningen och sedan i tingsrätten.

Håller med! På dom bara! :utskallning:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samtidigt som jag köpte min MBP så investerade jag i en Speck Satin just för att SKYDDA MBP mot repor, skavmärken och hack. Har plockat ur den ur Speck och torkat av den. Den har inte haft en repa ens!

Då har du väl kvitto på Specken? Och kanske en bild av dig och din Mac, iförd Specken?

 

Man skulle nog börja med att ta TYDLIGA bilder på varan innan man lämnar in den. Surt att det ska behövas.

 

Men det verkar som om du har rätten på din sida. Ge inte upp.  :byrakrat:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag fått mail utav serviceföretaget!

 

Fått bilder. Hon påstår att teknikern har torka bort nästan all fukt. Hur kan man börja att torka bort när man inte har fått godkännande att börja med servicen??

1-2 droppar på en svart lite flärp. 1 suddig bild på trackpaden invändigt där man se 1 droppe. Visar 3 repor på undersidan utav MBP och ett rejält jack på locket utav MBP. En bild på skräp fläck på den svarta plasten vid gångjärnet.

 

 

Detta påstår hon har varit INNAN de fick min MBP. Hacket i locket och de 3 reporna på undersidan hade jag verkligen sett och märkt. Det svider att se min MBP med dessa skador! Samtidigt som jag köpte min MBP så investerade jag i en Speck Satin just för att SKYDDA MBP mot repor, skavmärken och hack. Har plockat ur den ur Speck och torkat av den. Den har inte haft en repa ens!

 

 

Fyfan vad trött jag blir på detta !!

 

Mvh

 

De får inte göra någonting förrän ni är överens och du beställt!!!!!!! Allt de gör på eget initiativ får de stå för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...