Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iTunes + iPhoto + Adressboken


Tarok

Rekommendera Poster

Jag måste vara dum i huvudet när det gäller dom här programmen, först jag fattar inte varför det ska vara tio tusen filer synliga i huvudfönstret i iTunes sen ska man ha ett helvete att göra spellistor alltså måste jag göra en mapp av varje Cd jag lägger till i iTunes, samma i iPhoto allt kommer i ett fönster sen ska jag göra mappar av det och organisera mappar med semester jul och vad det nu är, jag måste ha fått allt om bakfoten det är kanske jag som inte begriper hur man ska göra i dom här programmen men om det är som jag skriver här så är det faktiskt skitprogram. Också kommer vi till Adressboken så blir telefonnumret så här 041 040 061 men det ska vara 041040061 och det är lögn i helvete att få det rätt, inte för att det kanske betyder nått men det stör mig. Förutom detta är jag mycket mycket nöjd med mina Apple Datorer och OS X och fick jag inte använda det jag nu använder och byta till Windows då skulle mitt Dator användande ta slut förgått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iTunes: View/Show Column Browser

 

iPhoto använder jag inte så mkt så jag har inget direkt svar.

 

Adressboken vet jag inte varför det blir knas för dig. Min visar numrena såsom jag skriver in dem. Hm, kan det vara en inställning i systeminställningar/internationellt/indatameny?

 

Edit: Adressboken/preferences/phone (för att välja hur numrena skall visas)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iTunes: View/Show Column Browser

 

iPhoto använder jag inte så mkt så jag har inget direkt svar.

 

Adressboken vet jag inte varför det blir knas för dig. Min visar numrena såsom jag skriver in dem. Hm, kan det vara en inställning i systeminställningar/internationellt/indatameny?

 

Edit: Adressboken/preferences/phone (för att välja hur numrena skall visas)

Tack

 

Du har gjort det möjligt att tycka om iTunes igen hade inte en aning om detta, kanske nått MacWorld borde ta upp, jag lusläser den varje gång men kan inte komma ihåg att detta har varit uppe.

 

Tack så mycket för hjälpen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken version av iPhoto har du?

Från och med iPhoto 7 ska du få bilderna automatiskt uppdelade i "händelser". En händelse = ett dygn. Sedan kan du slå ihop händelser, namnge dem etc etc.

Du kan också skapa album. En bild kan ligga i flera album (utan att det tar extra plats på hårddisken).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instruktionsfilmer för iTunes:

http://www.apple.com/se/itunes/how-to/

 

Instruktionsfilmer för iPhoto:

http://www.apple.com/se/findouthow/photos/

 

Hoppas detta hjälper

 

Ska kolla det här och se om det hjälper, det är väl det att jag inte har fattat finessen med dom här två programen men jag ska försöka att lära mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...