Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nedgradera iPhone OS. 3.1.3 -> 3.1.2


elliotgillstrom

Rekommendera Poster

elliotgillstrom

Återställde precis min iphone och installerade samtidigt nya iphone os.....

Försökte jailbreaka och förstod att det gick såklart inte. Finns det något sätt att nedgradera till det tidigare OS ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det brukar väl vara lite problem det där. Undrar om det inte går via jailbreaket. Har för mig det kan gå. Ingen vidare hjälp kanske men du fick lite hopp i alla fall. Om inte annat så kommer det säkert snart ett nytt jailbreake.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

elliotgillstrom

Tack ändå :)

 

Kom på att jag kan nog använda en väns dator, återställa den och installera därifrån? eller måste man ha det senaste uppdateringen för att kunna återställa kanske?..

 

Det kommer säkert en ny jailbreak snart men brukar inte det ta en jäkla tid?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återställde precis min iphone och installerade samtidigt nya iphone os.....

Försökte jailbreaka och förstod att det gick såklart inte. Finns det något sätt att nedgradera till det tidigare OS ?

 

Om du har din SHSH för 3.1.2 lagrad via Cydia så ska det inte vara något problem. Om du inte har det så är du nog för tillfället rökt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple har dock uppdaterat basebandet, så om du tänker låsa upp telefonen så är det tyvärr kört, på ett tag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du lagt in 3.1.3

 

3gs är INTE möjlig att jailbreaka eller låsa upp

 

3G går att jailbreaka men inte låsa upp

 

2G jb & unlock ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

elliotgillstrom

Jag behöver inte låsa upp, bara jailbreaka.

 

Måste man installera 3.1.3 om man återställer telfonen på en dator som inte har laddat ner 3.1.3 ännu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag behöver inte låsa upp, bara jailbreaka.

 

Måste man installera 3.1.3 om man återställer telfonen på en dator som inte har laddat ner 3.1.3 ännu?

 

Det är sannolikt.

 

Apple brukar bara signera den senaste versionen av firmware. Enda möjligheten att återställa med en annan version är om du tidigare har sparat telefonens "SHSH" (en signaturfil) hos Cydia och sedan ändrar din host-fil så att Cydias server används för signering av firmware.

 

Jag har till exempel signaturer sparade för 3.0, 3.1 och 3.1.2, vilket gör att jag kan återställa till någon av dessa versioner vid behov.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

elliotgillstrom

Ok. Är inte så bra på detta änny så vad betyder shsh, hur sparar man den? (jag har alltså inte gjort det)..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du inte sparat den är det tyvärr omöjligt i nuläget att gå tillbaka till 3.12.

Om du hade haft 3.12 på telefonen hade du gått in i Cydia eller Rock och sparat din shsh på första sidan av respektive app.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Är det någon som testat att återställa iphonen via itunes efter att 3.1.3 släpps? Laddades 3.1.3 ner automatiskt? Om JA, vet någon hur man gör för att andvända sauriks shsh fil som man tidigare sparat?

 

Använder 3GS 3.12 jailbreakad med blackra1n men har så mycket skräp på luren att jag skulle vilja återställa den och re-jailbreaka.

 

Tips mottages gärna:)

 

/J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eventuellt har du sparat den hos Cydia utan att veta om det. Sök på Saurik, leta upp hans instruktioner och ändra inställningarna i din hostfil så kanske det fungerar att välja en äldre version.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppsan. Verkar som om Apple tagit bort den då. Konstigt att de har alla andra gamla varianter men inte de inom 3.1-spåret...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kan du ladda ner alla möjliga versioner. Ladda ner den rätta, gå sedan in i iTunes och klicka på Återställ samtidigt som du trycker ner Alt. Bläddra och välj din nerladdade ispw fil och tryck okej. Då återställs ipoden till den Firmware som du valde :) Gl
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OBS.

Inlägget ovan fungerar funkar bara om du sparat din shsh fil hos saurik.

Du måste även ändra hostinställningar så apple signerar den filen.

 

All info här:

http://www.saurik.com/id/12

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag "råkade" (tänkte inte) uppdatera min iPhone idag. Vilket jag nu ångrar ganska så mycket. Men iaf så har jag återställt allt förutom 1 grej. Det finns en cydia app som heter MIM eller något liknande. I den kan du ändra din operatörs text till något annat och det hade jag gjort. Det är de ändra som inte har blivit återställt någon som vet hur man återställer det eller ens varför det är kvar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Make it Mine heter appen och verkar ju konstigt om den är kvar.

Vilken firmware andvände du när du återställde?

Har inte lyckats hitta en som fungerar än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Make it Mine heter appen och verkar ju konstigt om den är kvar.

Vilken firmware andvände du när du återställde?

Har inte lyckats hitta en som fungerar än.

 

 

Har inte börjat krångla med att återställa den till 3.1.2 kör just nu 3.1.3. Men har kvar den texten efter just den appen du nämnde

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Make it Mine heter appen och verkar ju konstigt om den är kvar.

Vilken firmware andvände du när du återställde?

Har inte lyckats hitta en som fungerar än.

 

 

Har inte börjat krångla med att återställa den till 3.1.2 kör just nu 3.1.3. Men har kvar den texten efter just den appen du nämnde

 

Någon som har någon som helst aning om hur lång tid det kan ta innan det kommer en jailbreak till 3.1.3?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt från ett par veckor till ett par månader. Man ska ALDRIG uppdatera INNAN Dev Team säger det är ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

elliotgillstrom

Då har jag lärt mig något!

Måste nästan säga att det är liiiiiite men bara lite skönt att köra ickejailbreakat. Pga att jag bara kan köra tethered jb..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åhhh jag har just gjort detta fatala misstag. Faaan nu kommer man få vara utan allla fria apps hur länge som helst. JAg är helt slut ! Helvete! Att det inte står stora banners överallt på internet att man inte ska uppgradera till 3.1.3 :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...