Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Den oändliga meningslösa meningslösheten...


Semmelman

Rekommendera Poster

Om mindre än 10 000 år kommer det att vara en is som är tjockare än 2 km där jag sitter just nu. Bara för att jag har kunskapen om detta behöver inte betyda att jag slänger mig i närmaste snöfyllda dike och ger upp, inte i dag i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men du Jochum, snart är det fettisdag! :skondans:

Precis!

Då är det nog slut med allt prat om alltings meningslöshet.

Vem kan vara deppig med en mumsig temla i munnen? ;)

 

blogg?ShowFile&image=1233003871.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr är det en kortvarig tröst, en timma innan är man förväntansfull, under en halvtimme medans man äter den är man glad, till ungefär en timme efteråt mår man rätt så bra, mätt å belåten, sen är man deppig för man vet man måste vänta ända till nästa dag för att få nästa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mänskligheten har garanterat förintat sig själv, alternativt blivit förintade långt innan dess.

Haha! Det ser ju ljust ut. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste påpeka att rubriken för denna tråd - Den oändliga meningslösa meningslösheten - var synnerligen illa vald. Detta eftersom temat är att allt kommer att ta slut om fem miljarder år (eller 0,00000005 triljoner år för att dramatisera det hela lite...).

Hur kan då meningslösheten var oändlig? Den tar väl oxå slut om fem miljarder år och har alltså en ände. Skärpning! :dumstrut:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får nog ta på mig ansvaret för rubriken, kan inte skylla på nån annan, inbrottstjuv kan det ju ha varit. Inget annat saknas i lägenheten så det kanske inte är så värst troligt, men möjligt.

Nåväl, till saken, det beror väl på hur man ser det, om den brända äppelpajen i mitt tidigare exempel var meningslös så har den ju alltid varit meningslös om jag skulle se tillbaka på det om tretti år, pajen blev ju inte meningsfull plötsligt efter 23 år efter dess förbränning, så till historieskrivningen även när pajen och jag inte finns kvar så har ju pajen varit meningslös och kommer alltid att minnas för det, även om ingen minns. Så på samma sätt kommer ju våra galaxers meningslöshet för alltid vara meningslöst även om allt en dag är puts väck och minnet därav också. Det kanske är det enda som kommer va kvar, en stor meningslöshetsskylt dinglar kvar på våran galax plats, sådär blinkande som gamla neonskyltar brukar göra i alla filmer. Ledig plats kan hyras för ny galax står det på en sticky note inunder.

Här kan dock erkännas att jag slagit knut på mig själv för att komma på ett försvar och just nu kan jag knappt knyta mig loss. Så kanske det finns ett annat sätt att se på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-113-1265221413_thumb.png
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man tycker det är meningsfullt att grubbla över att det är meningslöst;

ja, då har man väl skapat en paradox och således gjort något över det vanliga i livet och det anses ju meningsfullt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man tycker det är meningsfullt att grubbla över att det är meningslöst;

ja, då har man väl skapat en paradox och således gjort något över det vanliga i livet och det anses ju meningsfullt.

 

Men vad är det värt om fem miljarder år?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra formulerat, Pocahontas!

 

Tråden för tankarna till den deprimerade roboten Marvin... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...