Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 3.1.3 släppt.


Jeaz

Rekommendera Poster

Ny version av iPhone OS släppt ikväll.

 

- Förbättrade precision av den visade batterinivån på 3GS

- Löser ett problem där program från tredje part ibland inte kan öppnas

- Fixar en bugg som kan orsaka att program kraschar vid användning av japanskt tangentbord.

 

Och lite andra buggfixar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi som är beroende av jailbreak (och ev. unlock), en hälsning från Dev Team:

 

3.1.3 and thee

WARNING! At 10.30AM PST on February 2nd 2010 Apple released the 3.1.3 version (7E18) of the iPhoneOS.

 

If you care about your jailbreak and unlock, don’t update your device - 3G and 3G(S) owners should pay particular attention to this warning.

 

PwnageTool and redsn0w are not yet compatible with 3.1.3

There is no estimated release time for compatible tools (please don’t bug us about this).

Any information we have regarding this update will be posted here.

You can also follow us on twitter - @iphone_dev

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Update 1: Thanks to daring experimenters in the comments, we can confirm that yesterday’s redsn0w works for today’s 3.1.3 update for iPhone 2G. Just point it at the 3.1.2 iPhone 2G IPSW after doing update or restore to 3.1.3. So far we’ve only confirmed this for iPhone 2G. (Note that if this does work for iPhone 3G too, you can *only* use it if you don’t care about the unlock.)

 

Update 2: Can confirm that this method works for iPhone 3G and iPod touch 1G too. Don’t do it for iPhone 3G if you need an unlock though (really, don’t!). For iPod touch 2G, we’ll need a small (1-character) change in redsn0w source.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, har en iphone 3gs 3.1.2 som är jailbreakad med blackra1n.

Undrar bara om jag kopplar in den till datorn och uppdaterar telefonen till 3.1.3 som precis har släppts, kommer den då bli helt återställd? Inga spår av att den varit jailbreakad?

Hur kommer de vara med mina meddelanden och kontakter?

Anledningen till att jag vill ha den ren är att jag vill skicka in den på reparation då alla klagar på att min mic suger från att jag köpte den och jag har även provat kompisars och deras har inte varit så kassa som min.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dubbel post!

 

Uppdaterade utan problem, hoppas allt är borta nu bara. Såg av min förvåning att dom tagit tillbaka tethering :D blev glad, kollade runt lite ändrade från online.telia.se -> halebop.telia.se och när jag gick tillbaka så försvann de, internetdelningen blev raderad, såg när raderna gick ihop med varandra :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävla skit. Uppdatering tvingar mig att återställa min telefon blev något fel vid uppdateringen. Fan varför skulle jag göra det här nu. :superirriterad:

 

Har en obreakad telefon om någon undrar.

 

ok nu kan den inte återställas, suck!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker safari hänger sig nu, det har det aldrig gjort tidigare. Det liksom stannar upp några sekunder ibland när jag klickar på något. Surt. Dessutom blev det något tillfälligt grafikfel igår när jag stängde något program. Skärmen blev vit en kort stund.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Hejsan, jag råkade av misstag uppdatera min iPhone till 3.1.3. Finns det något sätt att jailbreaka den igen? Har Dev team hittat ngn lösning?

Tack på för hand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan, jag råkade av misstag uppdatera min iPhone till 3.1.3. Finns det något sätt att jailbreaka den igen? Har Dev team hittat ngn lösning?

Tack på för hand

 

Finns en hel iPhoneavdelning på forumet. Där finns trådar om detta....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...