Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpa iPhone 3GS och få den upplåst ?


Macbook Pro

Rekommendera Poster

Hej, jag har länge funderat på att köpa en iPhone, men pågrund av att jag har norskt abonnemang så har jag skitit i det, men nu har jag märkt att datatrafik och samtal i Sverige är samma pris som det är i Norge, pågrund av att jag har något "Union" abonnemang..

 

Men då är frågan, hur låser jag enklast upp telefonen så att den inte är operatörslåst ? Har läst om något som heter Jailbreaking, hur fungerar det ?? Eller kan jag köpa den kontant i nån butik och låsa upp den direkt ??

 

Är tacksam för svar !! =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp den med kontantkort från TRE och betala 350kr extra så låser de upp den. De är den enda operatören som låter dig låsa upp telefonen innan 12 månader har gått från inköpsdatumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inne på 3's hemsida men där kan man inte välja kontantkort, bara deras 3.pott, 3.vänner och 3.total?

 

EDIT: Hittade när man valde kontantkort i menyn istället... *klant*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ifall du køpt den hos telenor i norge och fortfarande har bindningstid så låser de upp den kostnadsfritt åt dig(førutsatt att du inte avser att sæga upp avtalet innan bindnignstidens slut)

 

Hos netcom måste du avsluta avtalet før att få den upplåst de førsta 12månaderna, kostar en rejæl slant.

 

Ifall du har mjukvara 3.1.2 kan du anvænda blackra1n.com før upplåsning via jailbreak.

 

 

edit: ser att du inte køpt telefonen ænnu? Då skulel jag rekommendera dig att køpa den av telenor med superpluss abonnemang.

 

I mitt fall:

 

Iphone 3gs 32GB svart: kontant 3500NOK

Startkostnad ab. 200NOK

løpande avgift(inget førbruk) 129NOK/mån i 12mån(totalt 1548NOK)

upplåsning: 0NOK

 

Med andra ord betalade jag 5248NOK før min telefon (simkortet från telenor låter jag ligga tills bindningstiden gått ut om ca 11månader ;) ) och kan dærmed anvænda den med mitt svenska abonnemang också.

 

5248(x1.2 ca) = 6300SEK(ca 1000kr billigare æn via tre som tar 7300SEK før en upplåst och klar, mig veterligen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...