Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

CSS / PHP hjälp


Charlie dont Surf

Rekommendera Poster

Charlie dont Surf

Hej hej,

 

Har fixat till min blogg nu: www.charliedontsurf.se, men jag har ett par problem.. När jag skriver mina artiklar vill jag kunna göra paragrafer i texten (som en tom rad mellan styckena, som <p>-taggen gör i html). Inne i wordpress, där jag skriver, trycker jag enter några gånger, men när det publiceras ignoreras de tomma raderna helt, det blir bara en enkel radbrytning.

 

Jag har provat göra lite olika saker, bland annat köra in några <br> taggar i HTML-läget när jag skriver. Har även provat med <p>, men inget funkar. Det funkar heller inte att göra listor. De visas när jag skriver, men även dem ignoreras näs jag publicerat.

 

Vet någon vad detta kan bero på? Antagligen nån CSS/PHP tagg i mitt Theme som är orsaken... men vet itne vad det skulle kunna vara.

 

Tack för all hjälp, strunta i vad jag skrivit! Det hela är lite slarvigt tills dess att detta problemet är löst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lämnar du HTML-läget så borde det väl inte vara några problem? WordPress borde då stoppa in radbrytningar (troligtvis P eller BR) med automatik när du trycker Enter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kikade på din källkod och kan konstatera att det är inte du som gjort fel. Både paragraftagen (<p>) och radbrytningen (<br />) är så kallade blockelement och ska skapa radbrytningar före och efter innehållet. Testa att använda ett annat tema och kolla om det löser problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Charlie dont Surf

Ah. Testade byta tema igårkväll, då fungerar det som det ska. Finns det någon möjlighet att gå in i CSS-filen (eller var dessa <p>-blockelement defineras) och ändra på det?

 

 

Fungera ju med andra teman, men detta är lagom avskalat! Annars får jag helt enkelt offra mig för ett mer funktionellt tema

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det ska inte vara några problem att ändra i CSS-filerna. Jag har till och med för mig att du kan ändra i dessa direkt i WordPress.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittar inte var man kan ändra cssen i wordpress, men det funkar i temats mapp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under "Appearance"->"Editor" kan man direkt ändra i CSS- och PHP-filerna för det aktuella temat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...