Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hastighet vid internetdelning


mattem

Rekommendera Poster

Har kollat runt på operatörernas sidor, men inte hittat något svar.

 

Vilken hastighet får man när man använder telefonen som modem till datorn?

 

Tänkte skaffa en iPhone och passa på att säga upp mitt mobila bredband jag har hos tre eftersom det är så sällan jag är på resande fot. Med mobilt bredband har jag ju en teoretiskt maxhastighet på 7.2 Mbit/s. Kan man komma upp i det via telefonen eller har de lägre hastighet då?

 

Vill fortfarande ha en acceptabel hastighet vid surfande utanför hemmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man märker ingen större skillnad, 3gs skall väl ha stöd för 7.2(i realiteten mellan 1-6Mbps där turbo finns tillgängligt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja. blir nog en vit 3Gs vid beställning. Sjukt läcker skapelse

 

Väljer mellan Tre och Telenor i dagsläget. Tre för att jag redan har dem som operatör både mobil och mobilt bredband.

 

Telenor för obegränsad surf, enligt iphonepriser.com billigast månadskostnad för mitt användande men även för att frun bytt från tre till telenor då tre inte hade iPhone när hon köpte så att vi hamnar på samma nät och med telenor familj kan ringa och sms:a gratis till varandra igen. Blir dyrt i nuläget. Sen har telenor väldigt mycket billigare minutpris än tre och även uppkopplingsavgiften lägre.

 

Känns dumt att betala 199:- extra för mobilt bredband om man kan ersätta detta med Iphone med fri datatrafik.

 

Telenor väger tyngst just nu, framförallt för obegränsad datatrafik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det verkligen ingen mer som använder sin telefon som modem som kan uttala sig om hastigheten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det verkligen ingen mer som använder sin telefon som modem som kan uttala sig om hastigheten?

 

Du har fått svar i tråden. Vad gäller täckning är Tre bäst enligt Mobils test 2009.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagts tidigare i tråden så har 3Gs 7.2 i DL.

 

Om du då har ett turbo 3G abb från 3 så kommer du att få samma DL hastighet oavset om du använder dongeln eller Iphone, det som kan va skillnad är UL, där har iphonen 384 Kbps har jag för mig, vet inte vad du får med en dongle.

 

Men som sagt, ska du mest surfa så är det bara till att tuta o köra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar... när svaret är 7.2 teoretiskt så undrar jag vad era erfarenheter säger. Vet av egen erfarenhet att man inte kan komma nära 7.2 Mbit/s. Stämmer bra att det ska räcka till vanlig surf vid resande.

 

Tre tror jag nog att jag hoppar över. Är väl inte så jättenöjd med deras service. Med mitt användande så blir månadskostanden överlägset lägst hos telenor med deras Pott 299:- och obegränsad surf alternativt deras iPhone Telenor surf.. Det viktigaste är att deras minutpris är 30-40 öre lägre per minut. Det i kombination med Telenor familj alternativt Tala fritt så har jag halverat min månadskostnad. Då de flesta samtalen är mellan mig och frugan som har bytt till Telenor när hon köpte iPhone. Det enda som jag stör mig på, men det gällar alla operatörer är deras oskäligt höga startavgift vid varje samtal

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan man få högre än 7,2 på 3gs? jag har nämligen fått över det (7,25 Mbit/s)eller är det bara bredbandskollen som mäter fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan man få högre än 7,2 på 3gs? jag har nämligen fått över det (7,25 Mbit/s)eller är det bara bredbandskollen som mäter fel.

 

Finns en viss felmarginal i de mätningarna. Som mest har jag varit uppe i 5.4Mbit

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...