Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med jailbreakad iPhone / iTunes konflikt


math_a

Rekommendera Poster

Hej,

 

 

 

Jag har sedan en tid haft en ICKE-jailbreakad iPhone 3GS med tillhörande iTunes konto. Nu skaffade även min flickvän en 3GS låst till Telia. Jag jailbreakade den med blackra1n och cydia vilket gick bra (hon kör telenor). När jag sedan synkade den i iTunes så fick hon på något sätt alla mina program installerade på sin iPhone. Jag var antagligen inloggad på iTunes vid första synkningen, men jag trodde inte detta skulle gå ändå.

 

Efter detta har hon köpt ett par apps själv från appstore. Nu synkade vi den (mot hennes iTuneskonto) och efter det blev det någon konflikt, så vissa program fungerar inte.

 

Är det någon som vet hur jag kan lösa detta? Går det att återställa på något sätt så att hon får "sin egen" telefon med egna apps utan konflikter? :fundersam:

 

Tack på förhand!

 

//M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad skulle hända om jag gör en återställning av iPhonen i iTunes med hennes iTunes konto? Skulle detta lösa problemet? Behöver jag i så fall göra om jailbreakningen?

 

//M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att det spelar någon roll egentligen, men om hon nu kör Telenor, varför köpte hon inte en iPhone från Telenor istället för Telia?

 

Som svar på din konkreta fråga så är det så att du bara kan synka telefonen med en dator (eller datoranvändare) åt gången. Däremot kan du installera program med flera olika iTuneskonton på samma telefon och de ska fungera ändå så länge båda konton finns registrerade i samma iTunesinstallation.

 

Testa att ta bort en av apparna som inte fungerar och sedan ladda ner och installera om den. Har hjälpt andra.

 

Jag och frugan har löst det så att vi använder varsin dator och därmed varsin iTunes att synka med. Däremot har vi samma iTunesanvändare, och på så vis kan vi båda använda alla appar som köps utan att betala två gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhonen fick jag från jobbet.....annars hade ett köp från Telenor varit högst troligt!

 

Jag har testat att ta bort en av appsen som inte funkade, installera om det, men samma problem återkommer tyvärr efter nästa synkninig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör inte en återställning nu då 3.1.3 har kommit för om du råkar lägga in denna uppdatering så är upplåsning av hennes 3GS körd! Finns inte möjlighet att låsa upp en 3.1.3 telefon i dagsläget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att skaffa ett Telia abonnemang skulle ju helt klart lösa problemet, men det är bindningstid på det befintliga Telenor abonnemanget ett år framöver, och det skulle vara surt att behöva betala dubbelt så länge.

 

Jag skulle verkligen vilja hitta en lösning för att fixa den med upplåsning!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...