Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

hur synka musik (från gammal dator) FRÅN Iphone till ny macbook?


Our Frank

Rekommendera Poster

Hej alla!

 

Varning för nybörjarfråga här, men here goes.

 

Har Iphone laddad med musik från min gamla dator, en pc som ny lyckligtvis ligger inkastad i garderoben.

 

Nu är min fråga: hur för jag i Itunes över denna musik till Itunes biblioteket i min nya macbook?

 

Säkert skitenkelt! Men jag är trög!

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns om jag fattat det rätt lite olika sätt att göra det på, här är det som jag tänker använda när jag köper en mac: Länk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns om jag fattat det rätt lite olika sätt att göra det på, här är det som jag tänker använda när jag köper en mac: Länk

 

¨Tack!

 

Fast det jag vill är att föra över musiken från min Iphone till biblioteket i min nya macbook. Nu läste jag att det inte riktigt går för sig eftersom musiken är upphovsrättskyddad.

 

Stämmer det?

jaja, får väl bli USB:n fram och tillbaka isåfall...det handlar mest om en del fina gamla Smiths- och Morrissey bootlegs jag inte vill vara utan.:)

 

Btw: min gamla dator trro jag har virus! Om jag för över filer med tex usb till min mac, kan den skadas då, eller är den "immun" eftersom det förmodligen rör sig om ett pc virus?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

¨Tack!

 

Fast det jag vill är att föra över musiken från min Iphone till biblioteket i min nya macbook. Nu läste jag att det inte riktigt går för sig eftersom musiken är upphovsrättskyddad.

 

Stämmer det?

jaja, får väl bli USB:n fram och tillbaka isåfall...det handlar mest om en del fina gamla Smiths- och Morrissey bootlegs jag inte vill vara utan. :)

 

Btw: min gamla dator trro jag har virus! Om jag för över filer med tex usb till min mac, kan den skadas då, eller är den "immun" eftersom det förmodligen rör sig om ett pc virus?

 

Nu är inte jag en expert på ämnet, men jag tror att om du googlar "migrate itunes library from pc to mac" så kan det mycket väl finnas sätt att föra över musik direkt från iphone.

 

Om du köpt musiken på itunes är det bara att autentisera datorn så ska den kunna spela upp upphovsrättskyddad musik.

Det med virus är jag inte helt säker på faktiskt, låter ngn annan svara på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är inte jag en expert på ämnet, men jag tror att om du googlar "migrate itunes library from pc to mac" så kan det mycket väl finnas sätt att föra över musik direkt från iphone.

 

Om du köpt musiken på itunes är det bara att autentisera datorn så ska den kunna spela upp upphovsrättskyddad musik.

Det med virus är jag inte helt säker på faktiskt, låter ngn annan svara på det.

 

tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

¨Tack!

 

Fast det jag vill är att föra över musiken från min Iphone till biblioteket i min nya macbook. Nu läste jag att det inte riktigt går för sig eftersom musiken är upphovsrättskyddad.

 

Stämmer det?

jaja, får väl bli USB:n fram och tillbaka isåfall...det handlar mest om en del fina gamla Smiths- och Morrissey bootlegs jag inte vill vara utan.:)

 

Btw: min gamla dator trro jag har virus! Om jag för över filer med tex usb till min mac, kan den skadas då, eller är den "immun" eftersom det förmodligen rör sig om ett pc virus?

 

Först PC-Virus kan inte jävlas med OX inte på några viss så var lugn, men att förra över musik från din iPhone måste det finnas någon som har frågat om detta på Forumet förut så titta runt lite och hittar du inget svar så skriv det här så ska jag hjälpa dig så gott jag kan. Men fan vet om det inte är enklast att använda en hårddisk att utföra detta då kan du strunta i iTunes och spela upp Musiken i ett annat program om det inte fungerar i iTunes.

 

Trevlig Helg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack alla!

 

Jag är så jäkla lat så det blev inte så mycket med det hela. Jag lät min gamla pc ligga i garderoben och ägnade lördagen åt att fixa till ett nytt itunes bibliotek! Hade det mesta på CD, så jag hade en fin kväll med att ladda in musik och bilder. Snyggt blev det!

 

Några fina ale från Systemet + en ny macbook pro = trevlig kväll. :w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...