Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Byta iTunes konto på Iphonen


iMike74

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag är nybliven Mac och Iphone ägare och har stött på ett litet problem som jag hoppas någon vet hur man löser.

 

Jag har haft ett konto sedan tidigare på iTunes som jag använde när jag kopplade upp telefonen första gången. Men nu har jag skaffat ett MobileMe konto och därmed också fått ett nytt AppleID konto som jag hellre vill använda.

 

Jag kan dock inte få IPhonen att byta till det nya kontot, så den fortsätter att fråga efter mitt gamla konto när jag loggar in på App-store. Eftersom jag tänkt sluta använda det gamla kontot och den gamla e-postadressen så skulle jag gärna vilja att Itunes och Appstore på Iphonen byter över till det nya. Hur gör jag det.

 

Jag fick för mig att man bara skulle synkronisera Iphonen när man var inloggad på det nya kontot, men det har jag försökt flera gånger och det verkar inte gå alls.

 

Någon som vet hur man gör?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kennylorentzon

Hej!

Har du testat under Inställningar/Affär?

 

För mig räckte det med att logga in på annat konto för få det på iphonen.

 

Mvh

Kenny

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag är nybliven Mac och Iphone ägare och har stött på ett litet problem som jag hoppas någon vet hur man löser.

 

Jag har haft ett konto sedan tidigare på iTunes som jag använde när jag kopplade upp telefonen första gången. Men nu har jag skaffat ett MobileMe konto och därmed också fått ett nytt AppleID konto som jag hellre vill använda.

 

Jag kan dock inte få IPhonen att byta till det nya kontot, så den fortsätter att fråga efter mitt gamla konto när jag loggar in på App-store. Eftersom jag tänkt sluta använda det gamla kontot och den gamla e-postadressen så skulle jag gärna vilja att Itunes och Appstore på Iphonen byter över till det nya. Hur gör jag det.

 

Jag fick för mig att man bara skulle synkronisera Iphonen när man var inloggad på det nya kontot, men det har jag försökt flera gånger och det verkar inte gå alls.

 

Någon som vet hur man gör?

 

om du öppnar upp appstore och rullar ner på sidan så kan du logga ut från kontot som e aktiverat o logga in med ett annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar. Det sistnämnda fungerade ju fint. Jag försökte ändra konto via Inställningar / Affär och det var det som inte fungerade. Hade faktiskt inte ens uppfattat att man kunde klicka på kontoinformationen i själva App store.

 

Är man nybörjare så är man... :dumstrut:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...