Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ny mac mini på gång?


AveCesar

Rekommendera Poster

Tänkte bara dela med mig av något mystiskt..

 

Tänkte hugga en mac mini idag, dock är den slut precis överallt här i min närhet.. MediaMarkt i Västerås har ingen, inte mStore här i stan heller, inte elgiganten heller.. och ingen OnOff butik i hela landet :S

 

Ringde och frågade Apple Store hur lång leveranstid det är för att få hem en... 3-4 arbetsdagar.. vilket är farligt nära onsdag....

 

Tänkte bara dela med mig av detta.. skriv vad ni tror :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det vore ju onekligen ganska lustigt om dom släppte en mini på onsdag! Föreställ dig alla höga förväntningar på hypade tablets och så kommer dom med en mac mini i nya färger! =)

 

För att inte tala om aktievärdet!

 

jag tror nog att om dom ska uppdatera minin så kommer dom göra det i skymundan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow, då kommer nördmuskeln att rycka i mig, jag står nämligen och väljer mellan en macbook och en mac mini, jag väntar bara till den 27 för att se vad som händer innan jag gör något. Man kan ju alltid låta sig drömma...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer i föregående talare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt Apple är standard-mini redo att skickas inom 24 timmar. Antagligen innebär det att den kan vara hemma hos dig på onsdag.

[flummiga tankar]

En grej som Apple borde göra är att släppa nya airportburkar som man kan koppla in deras lilla superdrive i. Då skulle de kunna släppa fler modeller , kanske allt utom proffsmodellerna, utan optisk enhet. Istället kopplar man bara in den i nätverket (eller direkt i datorn om man vill) och kan använda samma enhet till hela nätverket. iMac skulle kunna bli ännu tunnare...

[/flummiga tankar]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle man förlita sig på den så skulle det ha kommit en ny skärm för 3 år sedan…

 

Så länge folk envisas med att köpa de uråldriga skärmarna ser väl Apple ingen anledning att satsa krut på nya...

 

Mig veterligen har det bara hänt en gång att Apple uppdaterat en datormodell två gånger på mindre än ett halvår och det var iMac G5 i maj respektive oktober 2005. Och som sagt är det bara tre månader sedan Mac Mini uppgraderades....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en liggande beställning på Mac Mini (med den större processorn). Skulle kommit före jul, men har nu datum i mitten av februari. Verkar som att dom har stora problem med leveranser nuförtiden, var det inte samma sak med nya iMac'en?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...