Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fest med 32 burkar starköl, 7 groggar och lite annat


iMatte

Rekommendera Poster

mynameisoscarjo

Jag tror att knarkandet hade ökat om det blev lagligt. Min mamma var i Holland, och där tog de flesta det vid ett besök på krogen.

 

Jag tror också att alkoholkomsumtionen och våldet på grund av alkoholen hade minskat om det blev olagligt med alkoholdryckenskap. Allt annat vore väl ologiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 87
  • Created
  • Senaste svar
Jag tror att knarkandet hade ökat om det blev lagligt. Min mamma var i Holland, och där tog de flesta det vid ett besök på krogen.

 

Jag tror också att alkoholkomsumtionen och våldet på grund av alkoholen hade minskat om det blev olagligt med alkoholdryckenskap. Allt annat vore väl ologiskt.

Håller med och det tror jag alla med sunt förnuft förstår också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mynameisoscarjo

Japp, tror det är första gången jag inte håller med tema.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte rent fysiskt. Jag har försökt dricka tre liter vätska på en dag och gått bet....

Tre liter vätska är ju bara typ sex öl, det är ju ingenting. Det häver man lätt i sig på en (för-)fest.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tre liter vätska är ju bara typ sex öl, det är ju ingenting. Det häver man lätt i sig på en (för-)fest.

 

Grattis....................... :sick:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tre liter vätska är ju bara typ sex öl, det är ju ingenting. Det häver man lätt i sig på en (för-)fest.

Fast man (jag antar att det är så även för andra) måste hälla ut lite bearbetad öl ganska ofta efter lite påfyllning.

 

I Roskilde brukade det bli ungefär en halv dansk back (Hof)/dygn plus lite öl inne på festivalområdet, men då tog man ju den första kalla till frukost (det såldes backar ur en kyllastbil intill frukosttältet). På senare år är väl mitt rekord (som jag inte planerar att slå) 8 pint (guinness), men då råkade jag fastna i en bar från tidigt till stängning. Mådde skit dagen efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att knarkandet hade ökat om det blev lagligt. Min mamma var i Holland, och där tog de flesta det vid ett besök på krogen.

 

Jag tror också att alkoholkomsumtionen och våldet på grund av alkoholen hade minskat om det blev olagligt med alkoholdryckenskap. Allt annat vore väl ologiskt.

 

 

Nederländerna rapporterar trots sin legala hållning inte högst andel regelbundna cannabiskonsumenter i ett europeiskt perspektiv, dessutom är det förhållandevis få som provar cannabis. De högsta procentandelen cannabisbrukare finns på Cypern, Spanien och Storbritannien. Det nederländska exemplet motsäger också allt för förenklade påståenden om att cannabis är en gateway-drog.[40] EMCDDA, ett EU-organ för drogrelaterad statistik, har statistik om hur stor befolkningsandel som har ett problematiskt drogmissbruk; löst definierat som någon som injicerar droger eller lever i ett långvarigt missbruk av opiater och/eller någon form av centralstimulatia. Statistiken tyder på att Sverige har omkring 50% fler problematiska drogbrukare än Nederländerna beräknat som andel av befolkningen[36][41] och trots att en högre andel av åldersgruppen 15-24 någon gång under en månad använder cannabis i Nederländerna (cirka 12% respektive 3%) eller någon annan drog (4% respektive 1%).[36]

 

http://sv.wikipedia.org/wiki/Cannabis#Legalitet_idag saxat från wikipedia förvisso...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

säger som Ove (en gammal kollega) brukade säga när man hade festat.

 

 

"Har du inte druckit tvåsiffrigt så har du inte varit ute" :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast man (jag antar att det är så även för andra) måste hälla ut lite bearbetad öl ganska ofta efter lite påfyllning.

 

I Roskilde brukade det bli ungefär en halv dansk back (Hof)/dygn plus lite öl inne på festivalområdet, men då tog man ju den första kalla till frukost (det såldes backar ur en kyllastbil intill frukosttältet). På senare år är väl mitt rekord (som jag inte planerar att slå) 8 pint (guinness), men då råkade jag fastna i en bar från tidigt till stängning. Mådde skit dagen efter.

 

8 pint = drygt 4 liter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ju mindre man dricker desto mindre tål man å det kan man ju utnyttja, det blir mycket billigare att bli full då. :P I fredags drack jag exakt tre starköl, inget mer eller annat, blev lite berusad och tillräckligt för å få blykeps dan efter om dock den var mer järn än bly men ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På senare år är väl mitt rekord (som jag inte planerar att slå) 8 pint (guinness), men då råkade jag fastna i en bar från tidigt till stängning. Mådde skit dagen efter.

 

Mitt personliga är 20 pints Guinness (vilket inte jag heller planerar/förmår slå).

Man lärde sig i alla fall vad man har stjärten till dagen efter! Alkohol är INTE nyttigt för kroppen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt personliga är 20 pints Guinness (vilket inte jag heller planerar/förmår slå).

Man lärde sig i alla fall vad man har stjärten till dagen efter! Alkohol är INTE nyttigt för kroppen!

Första gången jag fick järnpiller efter blodgivningen så testade jag först med ett om dagen, man kunde nämligen bli hård i magen. När det inte blev några bieffekter ökade jag dosen till tre (tror jag) om dagen, bara för att bli av med dem. Inga problem tills jag en kväll hällde i mig en massa öl...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...