Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bildvisartråden


Gäst iMatte
 Share

Rekommendera Poster

Jag är avis på folk som har en trädgård! Det är en av mina största drömmar, att få att ha en egen, stor trädgård att sköta om. Tyvärr lär man väl aldrig få chansen. Född 30 år för sent...

Varför skulle inte du få chansen?

 

Lägenhet i stan och sommarstuga på landet är väll en möjlighet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

I min generation kommer det att bli extremt svårt att få chansen att äga sitt eget hus. För mina föräldrar var det mycket enkelt. De ekonomiska förutsättningarna är total annorlunda nu. Väldigt tråkigt, tycker jag.

 

Det bästa jag kan hoppas på är förmodligen en lägenhet med stor balkong. Då kan man ju odla lite i alla fall. Har man extrem tur kanske man också kan skaffa en kolonilott, men jag gissar att de inte är så lätta att få tag i, och kostar en mindre förmögenhet att köpa också.

Redigerad av ClCdCm
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

ClCdCm

En vacker dag så sitter du där med hela paketet, fru och Volvo och tre ungar och stuga på landet, bara du inriktar dig på det. Skjut inte för högt bara.

 

Börja med Volvon, det är en förutsättning för allt det andra.

Vem vet, en dag kanske du kanske hyr min lilla gäststuga med tillhörande 1830 kvadratmeter gräsmatta och pyssla med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier
ClCdCm

En vacker dag så sitter du där med hela paketet, fru och Volvo och tre ungar och stuga på landet, bara du inriktar dig på det. Skjut inte för högt bara.

 

Börja med Volvon, det är en förutsättning för allt det andra.

Vem vet, en dag kanske du kanske hyr min lilla gäststuga med tillhörande 1830 kvadratmeter gräsmatta och pyssla med.

Volvo spelar då inte in :armskeptisk::totaltgalen: Pappa har aldrig haft en volvo och ändå har han hus :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Nej men en bil då, behöver ju inte vara ens ny, buss är ju inte så kul att hångla i..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börja med Volvon, det är en förutsättning för allt det andra.

 

:lol:

 

Jaja, åter till bilderna...

 

Här kommer en bild tagen från mitt köksfönster. Nån granne har tydligen en hund som hon tränar för nåt slags uppvisningssyfte. Höll på en lång stund ute på gräsmattan, med att få hunden att stå och gå på ett visst sätt.

 

imgp2241hr6.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier
Nej men en bil då, behöver ju inte vara ens ny, buss är ju inte så kul att hångla i..

Har du rätt i! :P Så ska bilen vara rosa också! :P:stjarnsmall:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Fin vovve, jo hundar måste man liksom barn uppfostra, annars blir de inte lätta att tas med när de blivit större :lol:

 

Grannen min har en tolv veckor gammal Golden retriever som hon går i "hundskola" med, och jag är impad av hur duktig den lille busen är..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

macmonstret
:tappahakan: Bilder som den där får mig att vilja flytta till en storstad, vilket är lite oroväckande.. Riktigt snygg bild iaf :respekt:

Tack :foralskad::pusspadig:

 

Nja, jag bor själv inte i en storstad (vilket jag är glad för), om är ganska nära.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GuitarFreak

Var en sväng nere i Göteborg över helgen och gjorde givetvis en tur i Slottsskogen och i Botan. Tyvärr så regnade det mest hela tiden och mitt sällskap hade så bråttom så det blev inte så mycket bilder. Här är i varje fall en av bilderna:

post-2807-1180381082.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier
Var en sväng nere i Göteborg över helgen och gjorde givetvis en tur i Slottsskogen och i Botan. Tyvärr så regnade det mest hela tiden och mitt sällskap hade så bråttom så det blev inte så mycket bilder. Här är i varje fall en av bilderna:

Riktigt snygg bild! Synd bara att blomman var lite vissen :(

 

 

BTW: Har du bilden i större format :borstatanderna: ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

macmonstret
post-1807-1180278692_thumb.jpg

 

 

Var en sväng nere i Göteborg över helgen och gjorde givetvis en tur i Slottsskogen och i Botan. Tyvärr så regnade det mest hela tiden och mitt sällskap hade så bråttom så det blev inte så mycket bilder. Här är i varje fall en av bilderna:

 

Mycket snygga bilder!

 

 

 

 

Långa bryggan i Bjärred... Sveriges längsta?

post-13851-1180384034.jpg

 

Min fina Aphrodite:

post-13851-1180384120.jpg

post-13851-1180384160.jpg

 

post-13851-1180384271.jpg

post-13851-1180384316.jpg

post-13851-1180384351.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite nya

post-6555-1180389818_thumb.jpg

post-6555-1180389836_thumb.jpg

post-6555-1180389846_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Åskan väckte mig i natt, så jag gick upp o drog ut sladden till datiorn. O när jag ändå var uppe passade jag på att testa om de gick o fota blixten... o de gjorde det! :D

 

Ganska kul faktiskt, som o hitta guld när jag väl lyckades ha sluteren öppen när den slog ner!

 

Bilden tagen när när det fortfarande va mörkt ut från mitt köksfönster i malmö.

Raw, justerad i lightroom.

 

post-14305-1180415119_thumb.jpg

Redigerad av jpe
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åskan väckte mig i natt, så jag gick upp o drog ut sladden till datiorn. O när jag ändå var uppe passade jag på att testa om de gick o fota blixten... o de gjorde det! :D

 

Ganska kul faktiskt, som o hitta guld när jag väl lyckades ha sluteren öppen när den slog ner!

 

Bilden tagen när när det fortfarande va mörkt ut från mitt köksfönster i malmö.

Raw, justerad i lightroom.

 

post-14305-1180415119_thumb.jpg

Grattis :) riktigt snyggt :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GuitarFreak
Riktigt snygg bild! Synd bara att blomman var lite vissen :(

 

 

BTW: Har du bilden i större format :borstatanderna: ?

 

Tack, jo den var lite vissen märkte jag i efterhand, men det går kanske att fixa med lite (mera) Photoshop. Skicka ett PM om du vill ha den i större format. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Bilder från Uppsala va där med klassen idagpost-8885-1180463207.jpgpost-8885-1180463233.jpg

Redigerad av alle112
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

macmonstret
Postad (redigerade)
Första har vi redan sett femtielva gånger ju! :P

Bara 1, och det var ju länge sen :)

 

Åskan väckte mig i natt, så jag gick upp o drog ut sladden till datiorn. O när jag ändå var uppe passade jag på att testa om de gick o fota blixten... o de gjorde det! :D

 

Ganska kul faktiskt, som o hitta guld när jag väl lyckades ha sluteren öppen när den slog ner!

 

Bilden tagen när när det fortfarande va mörkt ut från mitt köksfönster i malmö.

Raw, justerad i lightroom.

 

post-14305-1180415119_thumb.jpg

Coooooool!

 

 

Har ni sett denna då? Svårt att komma ihåg ju :P

post-13851-1180463805.jpg

post-13851-1180463842.jpg

 

 

Aphrodites djävulske broder Atlas:

post-13851-1180463971.png

Något att sätta upp på grinden kanske?

 

Och den är _inte_ photoshoppad, det lovar jag christphe3 ^_^

Redigerad av macmonstret
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier
Och den är _inte_ photoshoppad, det lovar jag christphe3 ^_^

:P Var det i svammeltråden vi hade en diskussion om det ^_^:P ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...