Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bildvisartråden


Gäst iMatte
 Share

Rekommendera Poster

Svanar.jpg.45d920b11712e5cdbe2426fe8cda72a5.jpg

 

Inget telefoto på mobilen, tyvärr, men ändå en rätt trevlig bild på knölsvansparet och deras enda kvarvarande unge (de var fem från början). De stannar så länge det är milt och de hittar mat.

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, Alix säger:

 

00000IMG_00000_BURST20201031144931318_COVER.thumb.jpg.7b6a9ab3138857387706f9874a1b2500.jpg

:wub:

Magnifikt bra! Som ett stycke konst som du mycket väl kan rama in och hänga upp på väggen där hemma! Mycket tjusigt!

Jag erinrar mig att du nämnde något om en ny mobil när jag påtalade om iOS 14.1 eller 14.0.1, vilket det nu var. :)  ?

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, mikaellq säger:

:wub:

Magnifikt bra! Som ett stycke konst som du mycket väl kan rama in och hänga upp på väggen där hemma! Mycket tjusigt!

Jag erinrar mig att du nämnde något om en ny mobil när jag påtalade om iOS 14.1 eller 14.0.1, vilket det nu var. :)  ?

Tack! Ja, det blev bra, nästan lite sci-fi över det hela. Bilden är tagen av min (jag fick den av brorsan) Poco F1, som har två kameror. En som tar fotot och en som står för djupavkänning. Mjukvaran är en moddad variant av Gcam i porträttläge. 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-04-15 21:42, Pocahontas säger:

Skärmavbild 2020-04-15 kl. 21.41.43.jpg

Såja. Sluta surfa på Flashback! Och posta i rätt tråd... :totaltgalen:

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Tack! Ja, det blev bra, nästan lite sci-fi över det hela. Bilden är tagen av min (jag fick den av brorsan) Poco F1, som har två kameror. En som tar fotot och en som står för djupavkänning. Mjukvaran är en moddad variant av Gcam i porträttläge. 

Instämmer... macroobjektiv får bli nästa julklapp 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ute och gick idag på vår bakgård, världsarvet Falu gruva. Upptäckte att dörren var öppen in till Creutz lave som är ett halvt underverk. Jag har varit vid gruvan många gånger och varit ner men aldrig varit in i Creutz lave. Stod på durkgaller med sådär 200 m tomt under mig. :travolta:

Skärmavbild 2020-11-01 kl. 16.00.39.png

Skärmavbild 2020-11-01 kl. 16.00.55.png

Skärmavbild 2020-11-01 kl. 16.01.14.png

Skärmavbild 2020-11-01 kl. 16.01.31.png

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Nej se det snöar,

nej se det snöar,

det var väl roligt, hurra! :jultomte:

 

DSC_0203.jpeg

DSC_0206.jpeg

DSC_0200.jpeg

DSC_0193.jpeg

  • Rösta upp 2
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Ingen jul utan gran, fast nu utan snö istället.

 

DSC_0223.jpeg

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

I mitt fina Ulricehamn igår.

Orkade inte släpa med mig systemkameran (Nikon) med väskan med alla objektiv så det fick bli den lilla fickkameran med superzoom. Blir ganska skapliga resultat med gott om ljus och om man låter bli att förstora upp bilden. ?

 

P1020179.jpeg

P1020208.jpeg

  • Rösta upp 1
  • Gilla 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, mikaellq säger:

I mitt fina Ulricehamn igår.

Orkade inte släpa med mig systemkameran (Nikon) med väskan med alla objektiv så det fick bli den lilla fickkameran med superzoom. Blir ganska skapliga resultat med gott om ljus och om man låter bli att förstora upp bilden. ?

 

P1020179.jpeg

P1020208.jpeg

Fint! Du tog en bild på min mammas sista lägenhet i stationshuset. Där sov jag över en hel del, särskilt den varma sommaren -97, då jag cyklade på banvallen och badade mycket. Läste DN på Skotteksgården. Hon bodde där till 1998. :bultandehjarta:

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Alix säger:

Fint! Du tog en bild på min mammas sista lägenhet i stationshuset. Där sov jag över en hel del, särskilt den varma sommaren -97, då jag cyklade på banvallen och badade mycket. Läste DN på Skotteksgården. Hon bodde där till 1998. :bultandehjarta:

Det var före min tid som då levde halvvägs upp till Stockholm.
Känslan när jag kommer till Ulricehamn är speciell och lär så förbli.
Som att komma hem.
Men Falköping ÄR hemma nu.

Undrar vad de använder den fina stationsbyggnaden till nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, mikaellq säger:

Det var före min tid som då levde halvvägs upp till Stockholm.
Känslan när jag kommer till Ulricehamn är speciell och lär så förbli.
Som att komma hem.
Men Falköping ÄR hemma nu.

Undrar vad de använder den fina stationsbyggnaden till nu.

Jag tror att mammas lägenhet fortfarande är just lägenhet. Finns nog en till, norra delen. Ett tag var det ett östasiatiskt antikmuseum i byggnaden (porslin och sådant). Turistbyrå också, men jag vet inte om den är kvar där. Annars håller taxi till där.
Ulricehamn är ett avslutat kapitel för min del, tror jag, men visst är det speciellt att ”komma hem”. Om man bortser från alla skrytbyggen som de gamla politikerna aldrig hade tillåtit.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vintern kom till Falun med -14°. Utsikt från huset på tre olika tider tagna med min iPhone SE.

 

 

Skärmavbild 2021-01-12 kl. 17.36.01.png

Skärmavbild 2021-01-12 kl. 17.35.47.png

Skärmavbild 2021-01-12 kl. 17.36.10.png

Redigerad av Axelman
  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Axelman säger:

Vintern kom till Falun med -14°. Utsikt från huset på tre olika tider tagna med min iPhone SE.

Hur kunde ni flytta runt husen så snabbt? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

flyttblomflugor.thumb.jpg.4bd452e4cc233493d68958d786a8a348.jpg

 

Nu i smällkallaste vintern känns det rätt med en värmande återblick. Eller hur @mikaellq och @ronny, ni som verkar lida särskilt av vintern?
Bilden: Två flyttblomflugor kalasar på en maskros i gräsmattan. Den är tagen för tre månader sedan, på Gustav Adolfsdagen.

Den dagen cyklade jag en tur i vårlikt väder. Om tre månader i maj ser det ut så där igen. Nästan. Flyttblomflugan dröjer nämligen med sin återkomst till början av juni.

Men kanske där sitter ett hungrigt honungsbi i stället! ^_^ 

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

flyttblomflugor.thumb.jpg.4bd452e4cc233493d68958d786a8a348.jpg

 

Nu i smällkallaste vintern känns det rätt med en värmande återblick. Eller hur @mikaellq och @ronny, ni som verkar lida särskilt av vintern?
Bilden: Två flyttblomflugor kalasar på en maskros i gräsmattan. Den är tagen för tre månader sedan, på Gustav Adolfsdagen.

Den dagen cyklade jag en tur i vårlikt väder. Om tre månader i maj ser det ut så där igen. Nästan. Flyttblomflugan dröjer nämligen med sin återkomst till början av juni.

Men kanske där sitter ett hungrigt honungsbi i stället! ^_^ 

Livet är vackert! Det är det jag vill se återkomma. Men värmen, solen, när allt känns enklare är förstås välkommet det med.

Februari ut så är åtminstone det värsta av vintern över.

 

Från 9 mars 2020.

 

D639264F-B3AA-46AF-A96D-64C827EA75CF.jpeg

Redigerad av mikaellq
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Var på tjänsteresa norrut för någon vecka sedan och fick uppleva riktiga vintervägar (med grepp som på torr asfalt) och temperaturer på ner till  -30°C.  Var sugen på att stanna där uppe någon vecka till....

IMG_7536.jpg

  • Gilla 2
  • Förvirrad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...