Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bildvisartråden


Gäst iMatte
 Share

Rekommendera Poster

Simon Grabiec

Hehe, se där- vikten av att ha kompetent personal! På tal om personal, kom att tänka på denna bild som jag hittade på nätet för några år sedan:

 

wc2employ.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har tråden somnat. Dax att väcka den!

 

En bild med lätt oriental stämning... fast det är Kallbadhuset i Varberg :D Dimman som kom rullande in från havet suddade ut horisonten.

 

varberg.jpg

 

 

Och denna har figurerat här på forumet tidigare. Nu är väl inte solnedgångar det man skall skylta med i foto-sammanhang, men... det är i alla fall solnedgång över Nordsjön. Lååååångt ut.

 

seapic.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simon Grabiec

Oj vilken läcker solnedgång! En av de snyggaste jag sett, faktiskt.

 

Fortsätter härmed på naturtemat:

bagge.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för det! Då var det inte helt fel att plåta den då... :sorry:

 

Din bagge var fin oxå. Det är ganska härligt att se skönheten i det lilla. Macrofoto är något som jag precis har börjat försöka mig på. Men inte med så bra resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snygg Guldbagge, sg. Jag har försökt fota sådana många gånger och vet hur svårt det är att fånga den metalliska glansen på bild. Jag kontrar med ett par nya insektsbilder (jaja, jag vet att ni ledsnar...)

 

En mygga, en hanne som försörjer sig på bättre saker än sommartörstande svenskar:

 

mygghanne.jpg

 

 

En Humlebagge:

 

humlebagge.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När vi ändå är inne på insekter, så går jag till en bild där det var en fasligt massa flygfän, men de syns inte på bilden... en stilla tjärn i skogen... P7300880.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simon Grabiec

Här är en lirare som hittat sig en lite krubb:

krabba.jpg

 

Ser ut som en tigerräka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får väl lägga in en insekt jag med då..en liten fluga var nästan det första jag fotograferade

när jag köpte min Nikon CoolPix 3100 förra året. Fluga och blomma är i de sälla jaktmarkerna vid det här laget ^_^

Är kanske inte av samma fina kvalitet som föregående bilder, men jag får skylla på min ovana vid kameran..

 

Fluga.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Efter att ha sett alla era fina bilder blev jag lite sugen på att själv lägga ut några av sommarens alster.

Det var ett tag sedan som jag använde mig av min idisk så vi får se om det fungerar?

;)

 

 

Mylove.jpg

Redigerad av jojjo
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fungerade! :D

 

Då lägger jag in ett par bilder till.

Besökte en väldigt spännande utställning för några veckor sedan, kallad "Konst på Hög" utanför Kumla.

Det går att söka på utställningsnamnet om ni vill veta mer om den. För mig var det en av sommarens häftigaste upplevelser, många bilder blev det. :)

 

Konst1.jpg

Detalj1.jpg

Konst3.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är en bild som min bror har tagit när han var på resa till Tjeckien. Tycker att det är snyggt när det speglar sig så där i ögat. :rolleyes:

 

oga-liten.jpg

Klicka på bilden för att se den i full storlek.

Redigerad av ThunderMac
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fungerade! :D

 

Då lägger jag in ett par bilder till.

Besökte en väldigt spännande utställning för några veckor sedan, kallad "Konst på Hög" utanför Kumla.

Det går att söka på utställningsnamnet om ni vill veta mer om den. För mig var det en av sommarens häftigaste upplevelser, många bilder blev det. :)

 

Konst1.jpg

hade det varit en kvinna, istället för en man, hade det blivit många som hade klagat på skaparen tror jag ^_^

 

Jag gillade Thundermacs bild :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stranden vid Stenshuvud  norr om Simrishamn  Österlen

 

Fredagen d.20 augusti

Jag är grymt avundsjuk på de havsöringsspäckade stränder som ni har där nere...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åter till avdelningen äckliga småkryp: Får jag presentera ett av våra husdjur...

 

spider.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur stor är spindeln i normala fall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spännande spindel-vinkel...Hur har du gått till väga ? Är spindeln på en glasskiva ovanför kameran?

Ser du inte nätet iMatte ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej iMatte, det är som jarting så skarpögt har iaktagit, han/hon/den sitter i sitt nät. Nätet är dock lite diffust eftersom exponeringssituationen inte var den bästa med en vit plåtvägg bakom, dessutom blåste det så det var långt ifrån alla bilder som jag fick någon skärpa på överhuvudtaget... :sorry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag var lite blind... Hursomhelst, en kanonbild!

Jag bugar och bockar... :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var ute tidigt i går morse med en kompis och fiskade. Som vanligt innebär fiske för mig en kombination av fiske, foto, naturstudier, friluftsliv och filosoferande... Kan inte låta bli att visa denna bild, som jag är riktigt nöjd med.

Det var bara någon enstaka plusgrad i luften, dimman steg ur sjön och när solen föll in på skogskanten högg en skaplig fisk på min kompis fluga...livet kan vara underbart.

 

13_03.jpg

Redigerad av iMatte
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...