Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bildvisartråden


Gäst iMatte
 Share

Rekommendera Poster

Simon Grabiec
Her er et bilde av en voksen svale som mater en av sine små. De andre må pent vente på neste mulighet...

Svalor är sköna! Såg ett bo IRL häromveckan, på väggen vid vår hotellbalkong på Sicilien satt det ett bo med tre små rackare som hela dagarna pep och ville ha mat. På kvällen kom föräldrarna och övernattade i boet- alltså fem svalor i ett bo som såg ut att rymma ungefär en knytnäve...

 

Under tiden vi var där käned sig en av svalorna stor nog att lämna boet, jungfruflygningen slutade i nödlandning på balkonggolvet, sedan var han så ynklig att han satt med huvudet mot väggen och pep... Vi gav honom vatten och brödsmulor (vad äter en svala???) och då kaxade han upp sig och började sjunga. Nästa dag flög han omkring som om han aldrig gjort något annat.

 

Bilden är inte så jättebra, men vi ville inte skrämma stackarna med en blixt.

svalor.jpg

Är det någon som vet exakt vad för svalor det handlar om? Hela Sicilien var fullt av dem, små rackare som flög otroligt snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(vad äter en svala???)

 

Är det någon som vet exakt vad för svalor det handlar om? Hela Sicilien var fullt av dem, små rackare som flög otroligt snabbt.

Svalor lever av flygande insekter; huvuddelen brukar vara mygg och andra tvåvingar. Jag gissar på att svalan på bilden är en Klippsvala, en art som förekommer i södra Europa, men inte här i Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

P7090611.jpg

 

En bild av den svenska sommaren innan värmen kom. Österlen i juli. Vattentemperatur +9 grader... :wacko:

(Kamera Olympus 8080)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simon Grabiec
Svalor lever av flygande insekter; huvuddelen brukar vara mygg och andra tvåvingar. Jag gissar på att svalan på bilden är en Klippsvala, en art som förekommer i södra Europa, men inte här i Sverige.

Intressant! Då lär den ju knappast ätit av brödsmulorna...nåja, vi försökte i alla fall... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Häftig bild sg!

 

Här är en bild på en spindel som jag tog för ett tag sedan:

 

spindel.jpg

Redigerad av GuitarFreak
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt første panoramabilde:

 

(av hensyn til bredden har jeg kun postet en link til bildet. HER!)

Kamera: Nikon D100

 

Øyen på bildet er vår og den er reservert som fuglereservat (av staten selvfølgelig). I perioden 15. april til 1 August er det ulovlig å komme nærmere øyen enn 50 meter, slik at fuglene skal få fred. Ironisk nok er det nesten ikke fugler der, de er heller på alle de øyene hvor det er lov for folk å gå i land :huh: .

Redigerad av Coroner
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simon Grabiec

Tack, GuitarFreak! :) Din var inte så dum heller! :tummeupp: Tog du den på kvällen för att få så läckert ljus?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Häftig bild sg!

 

Här är en bild på en spindel som jag tog för ett tag sedan:

 

spindel.jpg

(w00t)

 

Jag har en precis likadan spindel i en tall här utanför :D

jag tror att den finns på bild på första sidan i den här tråden :)

 

För det måste vara samma spindel (tja, samma typ av spindel :) )

 

Din spindel ser verkligen ut som om den är "på hugget" !

Bra bild !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, GuitarFreak! :)Din var inte så dum heller! Tog du den på kvällen för att få så läckert ljus?

Tack. Nope, men nätet är i en buske, så det skuggar en del.

 

Jag har en precis likadan spindel i en tall här utanför

jag tror att den finns på bild på första sidan i den här tråden

 

För det måste vara samma spindel (tja, samma typ av spindel )

 

Din spindel ser verkligen ut som om den är "på hugget" !

Bra bild !

 

Tack. Jepp, jag såg den bilden. Det måste vara likadana spindlar, men den jag fotade var endast 5-8 mm stor. Jag tror den är kvar i busken ännu, så jag ska nog utsätta den för en till fotosession. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simon Grabiec

Oj vad roligt det var med en bildtråd! :D

 

Kul att se att det finns så många kreativa fotoamatörer här!

 

Passar på och lägger ut en bild till, på en sjöfågel. Mås? (Jag är helt hopplös på alla fåglar förutom pingviner och strutsar...)

 

 

 

maÌŠs.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk vad kul det hade varit att ha en digitalkamera. Jag har bara en med film :( så det blir inte så mycket foton upplagda för mig.

För mig tar det ungefär ett år att fylla en filmrulle. vet inte riktigt varför jag köpte den kameran :wacko::blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk vad kul det hade varit att ha en digitalkamera. Jag har bara en med film :( så det blir inte så mycket foton upplagda för mig.

För mig tar det ungefär ett år att fylla en filmrulle. vet inte riktigt varför jag köpte den kameran :wacko:  :blink:

Jo, jag känner igen det. Min iof utmärkta Nikon 801 (för vanlig film) blev använd allt mer sällan när jag införskaffade den första digitalen (Konica KD400Z) och när det sedan blev en Olympus 8080 (för att få manuella inställningsmöjligheter) så övergick Nikonen till en dotter som håller på och labbar i skolan. Men min sista rulle från Nikonen var väl 36 bilder på ett halvår...

 

Konican hänger med alltsom oftast pga sitt nätta format, men den kan ju inte mäta sig med Olympusen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simon Grabiec
Konican hänger med alltsom oftast pga sitt nätta format, men den kan ju inte mäta sig med Olympusen.

Känner igen mig i det. har ju en Olympus C-765, bra men ganska stor. Tror inte jag insåg riktigt hur stor när jag köpte den. Även om den har nästan alla finesser jag önskar mig, känner jag att jag dessutom skulle vilja ha en liten, typ Pentax S4i, att alltid ha med mig. Den dagen det kommer en mobil med 2-3 megapixel som inte kostar tolv tusen står jag först i kön.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simon Grabiec
Fler pingviner... :D

Vilka fina... *bläddra, bläddra* ...gräsänder! B)

 

Snyggt ur det perspektivet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fler pingviner... :D

Vilka fina... *bläddra, bläddra* ...gräsänder! B)

 

Snyggt ur det perspektivet!

Tack! Jo det var kul att de låg kvar. om än med misstänksamma blickar, när jag närmade mig, trodde inte att jag skulle få komma så nära även om det är "vanliga gräsänder".

 

Här är en annan bild som jag tycker är härlig, även om storleken kanske inte gör den rättvisa. Försommar när den är som bäst. Treåring när hon är som bäst oxå... :) Bilden är tagen med Konican (KD400Z)

 

PICT0008.jpg

Redigerad av progg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simon Grabiec

Ja, det var verkligen snyggt ljus i den bilden. Lyckost som har trädgård...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:mellow:

 

Ser ikke ut til at linken til bildet ditt virker sg :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simon Grabiec
:mellow:

 

Ser ikke ut til at linken til bildet ditt virker sg :huh:

Jo, länken är okej. Servern på Spymac har däremot uppfört sig illa hela dagen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:mellow:

 

Ser ikke ut til at linken til bildet ditt virker sg :huh:

Jo, länken är okej. Servern på Spymac har däremot uppfört sig illa hela dagen...

Ah... så det er det som er problemet.

 

Ja, nå ser jeg uhvertfall bildet... Vakkert :P

 

Det minner meg om noe... Tror ikke jeg vil spise her: :vissla:

pissa.jpg

 

PS! Ikke mitt bilde!!!

Redigerad av Coroner
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...